همشهری آنلاین: یک عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که هر جریانی که بخواهد در مقابل ولایت بایستد، این ملت با تمام قوت در برابرش می‌ایستد، ادامه داد: برای مردم، فتنه، فتنه است، چه فتنه قدیم چه فتنه جدید. فتنه‌گران جدید کوچک‌تر از آنند که کمترین تحرکی در مقابل ولایت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،  آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم پایانی اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس و در جمع چند 10 هزار نفری مردم شیراز در حرم مطهر شاهچراغ با بیان این‌که قرآن انسان‌ها را به بهترین راه هدایت می‌کند، گفت: ولایت نهادی است که قانون خدا را اجرا می‌کند، یعنی ولایت، قوه مجریه دین است.

خاتمی با بیان این‌که ولایت، کلید نماز، روزه و حج است، به بررسی نوع مواضع افراد در برابر مقام ولایت پرداخت و افزود: در تعامل و یا تقابل با ولایت، دو گونه آدم وجود دارد یکی آدم‌های ولایت شعار که شعار ولایت سر می‌دهند، اما در عرصه عمل، کاری نمی‌کنند یا کم کار هستند؛ دوم آدم‌های ولایت‌مدار که می‌گویند امر، امر ولایت است و بر این اساس هم عمل می‌کنند.

وی با بیان این‌که حضرت فاطمه(س) به ما آموخت که باید ولایت‌مدار و همراه ولایت بود، ابراز کرد: ولایت‌مداری در حوزه امام معصوم این است که هرچه امام گفت، بگوییم چشم. در حوزه امام غیر معصوم و رهبر غیر معصوم وقتی رهبر به تصمیمی نرسیده همه حق اظهار نظر دارند ولی وقتی رهبر به تصمیمی رسید، همه باید اطاعت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به دیدگاه آیت‌الله مکارم شیرازی در این زمینه اشاره کرد و با بیان این‌که حکم ولی فقیه حتی بر مراجع دیگر هم نافذ است، اضافه کرد: علما گفته‌اند در امر به معروف و نهی از منکر یکی از شرایط این است که سبب نشود آدم آسیب ببیند، ولی به نظر من در دو مورد می‌ارزد که آدم جانش را به خطر بیاندازد یک مورد جایی که ولایت در خطر است، دوم جایی که اساس دین در خطر باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی را در گرو ولایت دانست و با اشاره به جریانات پس از انتخابات سال 88 اضافه کرد: فتنه گران سال 88 در ستیز با ولایت قرار گرفتند و لبه تیز هجمه‌شان ولایت بود ولی مردم به صحنه آمدند و در نهم دی ماه 88 طومار فتنه‌گران را بستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که ستون فقرات جریان ضد انقلابی سال 88، ولایت ستیزی بود، افزود: ولایت ستیزی فتنه‌گران سال 88 باعث شد آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، سطلنت طلبان، منافقین، عیاش‌ها و فاسدهای فراری، منکرین خدا، امام زمان و قرآن، پشت سر فتنه‌گران قرار گرفتند مردم هم به مصاف با آن‌ها آمدند و مقابل آن‌ها ایستادند و آن حرکت شیطانی را به احتضار انداختند.

خاتمی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: مبادا فتنه‌گران با سوءاستفاده از مسائل پیش آمده فکر کنند مردم جنایت آن‌ها را فراموش کردند. فتنه‌گران آن قدر در 8 ماه فتنه پرونده سیاهی برای خود درست کردند که تا ابدیت این پرونده به عنوان لکه ننگی برای آن‌ها باقی خواهد ماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که هر جریانی که بخواهد در مقابل ولایت بایستد، این ملت با تمام قوت در برابرش می‌ایستد، ادامه داد: برای مردم فتنه، فتنه است، چه فتنه قدیم چه فتنه جدید. فتنه‌گران جدید کوچک‌تر از آنند که کمترین تحرکی در مقابل ولایت داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: فتنه‌گران جدید بدانند این همان ملتی است که توی دهان فتنه سال 88 زد اگر جریان انحرافی بخواهد بازیگر این صحنه باشد، تودهانی محکم‌تری خواهد خورد.

وی با بیان این‌که ملت با هیچ‌کس عهد اخوت نبسته است، اظهار کرد: ملت پای یک پبمان ایستاده است آن پیمان، پیمان بیعت با ولایت است. این ملت، این مردم و این رهروان راه شهدا تا آخرین نفر، تا آخرین نفس تا آخرین قطره خون در مسیر این پیمان ایستاده‌اند.

وی مشروعیت همه مقام‌های این نظام را مربوط به ولایت دانست و گفت: اگر امضای ولایت پای حکم آن‌ها نباشد، مسوولیت هیچ مسوولی در این کشور مشروعیت ندارد.

خاتمی با بیان این‌که عمل ولایی تسلیم بودن در برابر حکم حکومتی ولی فقیه است، اضافه کرد: مردم ما همراه با ولایت هستند به عشق ولایت مسوولان را دوست دارند و به استقبال آن‌ها می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان باید بدانند همه این حرمت‌ها در سایه حرمت ولی فقیه، ولایت فقیه و تمکین احکام حکومتی مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه از بی‌توجهی برخی زنان به موضوع حجاب به شدت انتقاد کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) برای خطبه خواندن چادر می‌پوشید، اما برخی افراد القای شبهه می‌کنند که چادر را ایرانی‌ها آورده‌اند، در حالی که طبق روایت حضرت فاطمه علاوه بر پوشش روسری، چادر هم به سر می‌کرد.

خاتمی با بیان این‌که، این‌که برخی خانم‌ها یک شال بر سر بیاندازند و مو و گردنشان پیدا باشد، بازی با حجاب و بی‌حجابی است، افزود: حضرت صدیقه طاهره آموخت که در عرصه‌های وجوب حضور باید حجاب و عفاف در راس امور باشد. خانم فاطمی که می‌خواهد فردای قیامت، حضرت زهرا دستش را بگیرد ببرد بهشت، حضور همراه حجاب و عفاف لازم است.

اجلاسیه سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس که از 6 اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، با برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در حرم مطهر شاهچراغ و با حضور خیل چند 10 هزار نفری مردم این استان به کار خود پایان داد.

 

کد خبر 134365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز