همشهری آنلاین: ابراهیم داروغه‌زاده دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در حکمی نیکی کریمی، حمید فرخ‌نژاد، بیژن میرباقری، علی اکبر قاضی‌نظام، جواد طوسی و محمد آفریده را به عنوان هیئت داوران بخش فیلم‌های کوتاه این رویداد هنری منصوب کرد.

جشنواره فیلم شهر

به گزارش فارس، هیئت انتخاب بخش کوتاه پیشتر از میان 516 اثر متقاضی ، 35 فیلم را برای داوران نهایی در بخش رقابتی برگزیدند.

نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و مترجم سینمای کشورمان در چند جشنواره جهانی فیلم نیز به عنوان داور حضور داشته‌ است. کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی تاکنون، موفق‌ترین بازیگر ایرانی از لحاظ تعداد جوایز جهانی محسوب می‌شود.

داشتن یا نداشتن، یک شب، چند روز بعد و سوت پایان فیلم‌هایی هستند که کریمی در مقام کارگردان ساخته است.

وی همچنین بازی در فیلم‌های عروس، جهان پهلوان تختی، سارا، پری، عروس، همبازی، شکلات داغ،سیب سرخ حوا، سلام برعشق،دو زن، دموکراسی تو روز روشن، نسل سوخته، جرم، میکس،خیابان‌های آرام و... را در کارنامه هنری خود جای داده است.

بیژن میرباقری کارگردان عرصه فیلم کوتاه، انیمیشن و سینمای بلند تاکنون آثاری چون فیلم سینمایی ما همه خوبیم ، طبقه سوم، روز بر می‌آید، دوزخ، برزخ، بهشت و همچنین فیلم‌های کوتاهی مانند: دوخواهر، نامه نانوشته، خاموشی و انیمیشن‌های همچون آفتاب می‌شود، مه سا، گل» و... را در کارنامه هنری خود جای داده است.

حمید فرخ‌نژاد بازیگر و کارگردان در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شده است. وی فعالیت خود را به عنوان دستیار کارگردان در سینما و ساخت چند فیلم کوتاه و نمایشنامه دانشجویی آغاز کرد.

عروس آتش،سفر سرخ،ارتفاع پست، تب، به رنگ ارغوان، طبل بزرگ زیر پای چپ، چهارشنبه سوری و.. از جمله فیلم‌های سینمایی هستند که فرخ نژاد در آن ها هنرنمایی کرده است.

علی اکبر قاضی‌نظام محقق، پژوهشگر و فیلمنامه‌نویس است. وی نویسندگی و کارگردانی نمایشنامه‌های بسیاری را تاکنون بر عهده داشته و فیلم‌نامه آثاری چون نیاز به کارگردانی علیرضا داوونژاد، دبستان شک و آشیانه را به نگارش درآورده است.

جواد طوسی روزنامه‌نگار و منتقد سینما در رشته حقوق قضایی فارغ التحصیل شده است. وی فعالیت فرهنگی و هنری خود را با نگارش نقد فیلم برای مجلات سینمایی آغاز کرد و و در سال‌های اخیر با دیگر ماهنامه‌های سینمایی از جمله دنیای تصویر، فیلم ویدیو، گزارش فیلم و سینما همکاری داشته است.

از دیگر فعالیتهای طوسی می‌توان به عضویت در هیئت انتخاب و داوری جشنواره‌های متعدد سینمایی اشاره کرد.

محمد آفریده دیگر عضو هیات داوری بخش کوتاه جشنواره فیلم شهر از سال 1358 درکانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و مرکز اسلامی فیلمسازی وابسته به صدا و سیما،‌ مشغول به کار شد. وی علاوه بر کارگردانی و تهیه چندین فیلم سینمایی و ساخت سریال تلویزیونی، مسوولیت‌های اجرایی متفاوتی همچون مدیریت انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را نیز بر عهده داشته است.

آفریده همچنین فیلمنامه فیلم‌های سینمایی عاشقانه، گارد ویژه، یک شب، یک غریبه، رابطه پنهانی، زیرآسمان و بازگشت قهرمان را نگارش کرده است.

چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد "شهری انسانی برای انسان شهری" و در قالب بخش‌های رقابتی فیلم‌های سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن از 18 تا 31 اردیبهشت ماه به همت سازمان فرهنگی  هنری شهرداری در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 134212

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز