سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر : دبیر نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کیش خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح کیفی جشنواره و ماندگاری آن در سال‌های آینده، مسئولان باید بودجه مستقلی برای برگزاری جشنواره درنظر بگیرند و از آن حمایت ویژه‌ کنند.

دومین نشست رسانه‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم کیش در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در این نشست یزدان عشیری مدیر روابط‌عمومی جشنواره، محمد خزایی و رایزن فرهنگی سوریه در این نشست حضور داشتند.در ابتدای این نشست محمد خزایی دبیر جشنواره درباره دغدغه‌های برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کیش با هدف میراث مشترک، آینده مشترک از 4 اردیبهشت در جزیره کیش برگزار می‌شود. این جشنواره براساس دلایل مختلفی شکل گرفت. یک از دلایل اصلی این بود که چرا کشور ما جشنواره منطقه‌ای مانند دیگر کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی ندارد. وی افزود: از دیگر دلایل برگزاری این جشنواره این است که ما در واقع سینمای بومی و آیینی به شکل مناسب نداریم.

همچنین بحث خلیج‌فارس و صحبت‌هایی که برای تغییر نام خلیج‌فارس صورت گرفته است و اینکه ما از طریق سینما می‌توانیم به مناطق توریستی که در کشور وجود دارد بپردازیم تا اینکه فیلمسازان ترغیب شوند در این مکان‌ها سرمایه‌گذاری کنند از ضرورت‌های برگزاری این جشنواره بود.خزایی درباره تعداد آثار رسیده به جشنواره و بخش‌های مختلف آن گفت: 2706 اثر به جشنواره ارسال شده‌بود که از میان آنها 2000 اثر متعلق به سینمای ایران و 700 اثر در بخش بین‌الملل بودند که حدود 300 اثر ارتباطی با موضوع جشنواره نداشتند. در نخستین دوره این جشنواره 266 فیلم در سالن‌های مختلف به نمایش درمی‌آید.
وی بیان کرد: 41 فیلم سینمایی ایرانی، 28 فیلم خارجی، 35 اثر کوتاه، 33 فیلم مستند، 62 فیلمنامه و همچنین 72 عنوان فیلم در بخش نوعی نگاه به نمایش درمی‌آیند که از این میان 21فیلم در بخش بین‌الملل، 43فیلم در سینمای ایران و 8 فیلم در بخش ویژه قرار دارند.

به گزارش مهر،خزایی ادامه داد: به مناسبت برگزاری جشنواره فیلم کیش 7سالن نمایش فیلم در جزیره فعال شده است. سالن همایش‌های بین‌المللی خلیج‌فارس که استاندارد‌سازی‌ و تجهیز شده‌است. سالن سینما لبخند، 2 سالن در دانشگاه صنعتی شریف، 2سالن در مجتمع خلیج‌فارس و سالن سینمایی روبازی نیز برای جشنواره مجهز و آماده‌سازی‌ شدند.وی خاطرنشان کرد: بخش مسابقه سینمای ایران که به بخش خلیج‌فارس نامگذاری شده است یکی از بخش‌های با اهمیت جشنواره است. همچنین بخش 262 ثانیه که حروف ابجد نام ایران است از دیگر قسمت‌های جشنواره است که ما معتقدیم همچون رنگین کمانی از آداب و رسوم ایران است.

وی افزود: همچنین در این جشنواره به 132 فیلمساز مبالغی پرداخت شده‌است تا بتوانند فیلم‌هایی در زمینه این منطقه تولید کنند. چند فیلمساز معتبر ایرانی ازجمله رسول صدرعاملی، رهبر قنبری، عزیزالله حمید نژاد، محمد حسین حقیقی، مهدی کرم‌پور و ابوالفضل جلیلی فیلم‌هایی در این ارتباط ساختند. علاوه بر این 20 فیلمساز خارجی هم برای جشنواره کیش فیلم تولید کردند. وی گفت: در بخش بین‌الملل که به نام بخش حکیم بوعلی‌سینا نامگذاری شده است فیلم‌های مختلف کوتاه، مستند و داستانی حضور دارند که بیشتر به دلایل نزدیکی فرهنگی از کشورهای آسیای مرکزی و خاورمیانه انتخاب شده‌اند. همچنین ما میزبان 70 میهمان خارجی هستیم که از هنرمندان، بازیگران و دبیران فستیوال‌های مختلف خارجی به‌شمار می‌روند

کد خبر 132835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز