دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: اکران دوم نوروزی با نمایش 2 فیلم تازه از فردا آغاز می‌شود.

خیابان بیست‌و‌چهارم/ سعید اسدی

به گفته حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی اکران در جلسه این شورا برای اکران فیلم‌های «خیابان بیست‌وچهارم» و «برف روی شیروانی داغ» تصمیم‌گیری شد.به گفته کاوش باتوجه به پایین آمدن کف‌فروش فیلم‌های «سه درجه تب» و «یکی از ما دو نفر» اکران این دو فیلم به پایان رسید و فیلم‌های خیابان بیست‌وچهارم ساخته سعید اسدی و برف روی شیروانی داغ به کارگردانی محمدهادی کریمی به‌ترتیب در گروه سینمایی قدس و عصرجدید جایگزین آنها می‌شوند.

این درحالی است که فروش «زن‌ها شگفت‌انگیزند» از بقیه فیلم‌های نوروزی پایین‌تر بوده ولی از آنجا که معیار تغییر فیلم‌ها کف فروش در سینمای سرگروه است، با توجه به پایین نیامدن کف‌فروش «زن‌ها‌شگفت‌انگیزند» در سینما آزادی که سرگروه این فیلم است آخرین ساخته مهرداد فرید یک هفته دیگر روی پرده می‌ماند. به این ترتیب «مرهم» ساخته علیرضا داودنژاد از چهارشنبه هفته آینده اکران می‌شود.

تکلیف 2 فیلم دیگر اکران دوم نوروزی نیز تقریبا مشخص شده است. «پایان‌نامه» و «جرم» فیلم‌هایی هستند که جایگزین «جدایی نادر از سیمین» و «اخراجی‌ها3» خواهند شد. البته باتوجه به فروش بالای جدایی... و اخراجی‌ها این فیلم‌ها قطعا تا اوایل خرداد سینماهای گروه خود را حفظ خواهند کرد.نکته‌ای که هنوز مشخص نشده تعداد سینماهای خیابان بیست‌وچهارم و برف روی شیروانی داغ است.
سازندگان یکی از ما دو نفر و سه درجه تب نسبت به تعداد اندک سالن‌های اختصاص یافته معترض بودند و باید دید فیلم‌های جایگزین در همان تعداد سینما اکران می‌شوند یا قرار است به سالن‌هایشان افزوده شود.

البته «یکی از ما دو نفر» و «3 درجه تب» به اکران خود در چند سالن ادامه می‌دهند. «یکی از ما دو نفر» فروشش در تهران به مرز 300‌میلیون تومان رسیده و «3 درجه تب» نیز در گیشه کارکردی 230‌میلیون تومانی داشته‌است. «خیابان بیست‌و‌چهارم» که در گروه قدس جای «3‌درجه‌تب» را می‌گیرد توسط سعید اسدی کارگردانی شده که در کارنامه‌اش فیلم پرفروشی چون «آواز قو» مشاهده می‌شود. «برف‌روی‌شیروانی‌داغ» ساخته محمد هادی کریمی است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد. شهاب حسینی در نقش اصلی این فیلم را بازی کرده. کریمی فیلم خود را اثری مناسب دانشجویان دانسته و البته تاکید کرده «برف روی شیروانی داغ» قابلیت جذب مخاطب عام را نیز دارد.

کد خبر 132724

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز