دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: ستاد مدیریت بحران بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به منظور برپایی مناسب این نمایشگاه آغاز به کار کرد.

نمایشگاه

این در حالی است که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از تمهیدات ویژه ترافیکی برای برگزاری این نمایشگاه خبر داده است.نخستین جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شهر تهران روز گذشته با حضور مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد تا بر این اساس ستاد مدیریت بحران نمایشگاه بین‌المللی کتاب با تشکیل کمیته‌های امنیت، انتظامات، اجرایی و رفاهی به‌منظور فراهم ساختن شرایط مناسب برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه کتاب کار خود را آغاز کند.

تبیین وظایف همه سازمان‌ها و ستادهای مسئول در امر برگزاری نمایشگاه، تشکیل جلسات آموزش اطفای حریق برای ارتقای آگاهی غرفه‌داران و مسئولان اجرایی نمایشگاه، تشکیل جلسات هماهنگی با مسئولان و نمایندگان سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهر تهران، تشکیل جلسه با مسئولان غرفه‌های مواد‌غذایی با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی، جانمایی محل‌های استقرار واحدهای سیار عملیاتی و درمانگاهی اورژانس تهران و خدمات ایمنی تهران و هماهنگی با نیروی انتظامی تهران بزرگ برای برقراری تأمین امنیت محوطه داخلی نمایشگاه بخشی از اقدامات کمیته امنیت و انتظامات بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که به‌منظور برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه تاکنون انجام گرفته است.

اختصاص پارکینگ جدید

بر همین اساس معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه 7 نیز گفت: امسال پارکینگ جدیدی برای سهولت بیشتر بازدید‌کنندگان از نمایشگاه درنظر گرفته شده است.مهدی فقیری افزود: در سال گذشته زمینی در ضلع شمالی بزرگراه رسالت برای پارک خودروها درنظر گرفتیم که امسال هم همین کار را انجام می‌دهیم و پارکینگ ضلع غربی مصلی هم آماده استفاده بازدید‌کنندگان است. وی در این باره به پادگان لجستیک نیروی زمینی ارتش که در خیابان شهید بهشتی، حد فاصل خیابان شهید علی اکبری و شهید مفتح واقع شده است اشاره کرد که از سوی ارتش تخلیه و به مصلای تهران واگذار شده است و مسئولان پادگان قصد دارند در زمان برپایی نمایشگاه کتاب از زمین این پادگان به‌عنوان پارکینگ خودروها استفاده کنند.

به گفته فقیری، در خیابان‌های اطراف به‌خصوص قنبرزاده، محدودیت پارک خودرو ایجاد می‌شود تا معبر برای تخلیه آسان‌تر خودرو‌ها آزاد باشد و از طرفی علاوه بر پارکینگ اصلی و وسیع داخل مصلای تهران، مکان‌های دیگری هم درنظر گرفته شده است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته، هماهنگی‌هایی نیز با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مبنی بر افزایش اتوبوس در این مسیر داشته‌ایم و از طرفی از میادین بزرگ و مهم شهر سرویس‌هایی برای جابه جایی شهروندان درنظر گرفته شده است و همچنین تاکسی‌های ویژه‌ای هم به مقصد مصلی و نمایشگاه در این ایام فعال خواهند بود.

جرثقیل، به تعداد مورد نیاز

در همین ارتباط رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ هم از تمهیدات ویژه ترافیکی نمایشگاه کتاب خبر داد. سردار حسین رحیمی دیروز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مرز محدوده طرح زوج و فرد در سال‌جاری به اتوبان همت گسترش یافته است، گفت: براین اساس برای تردد متصدیان، مسئولان غرفه‌ها و خبرنگاران به نمایشگاه، کارت‌های تردد ویژه‌ای طراحی شده که این افراد با به همراه داشتن آن از تمامی مبادی ورودی به نمایشگاه می‌توانند وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند. رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه هرگونه توقف و پارک وسائط نقلیه در اطراف محل برگزاری نمایشگاه ممنوع است، گفت: بر این اساس به تعداد مورد نیاز جرثقیل درنظر گرفته شده و خودروهایی که در این محل‌ها پارک کنند قطعا به پارکینگ منتقل می‌شوند.

مترو و اتوبوس‌را فراموش نکنید!

شرکت بهره‌برداری مترو تهران در اطلاعیه‌ای پیش‌بینی کرد تعداد استفاده‌کنندگان از مترو برای رسیدن به نمایشگاه کتاب در سال‌جاری حداقل 10 درصد افزایش داشته باشد. همچنین این شرکت از مسافران خواست با استفاده از بلیت‌های اعتباری یا بلیت‌های 10 سفره و یا 7 روزه در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنند. سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر از مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه کتاب به وسیله مترو جابه‌جا شده بودند. همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی هم از خدمات‌رسانی به مسافران خبر داد. علاقه‌مندان برای مراجعه به نمایشگاه کتاب به وسیله اتوبوس می‌توانند از میادین و پایانه‌های انقلاب اسلامی، هفتم تیر، تجریش، راه‌آهن، آزادی، ونک، رسالت، امام‌حسین، خراسان و صنعت استفاده کنند.

کد خبر 134031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز