همشهری آنلاین: رییس موزه عکسخانه شهر اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک آلبومی از عکس‌های قدیم و جدید اولین ورودی‌های رشته عکاسی دانشگاه هنرهای زیبا منتشر شود.

عکاسی

به گزارش ایسنا،مژگان طریقی که 7 اردیبهشت ماه  همزمان با افتتاح نمایشگاه عکس‌های عطالله دل آرا در عکسخانه شهر زمینه گردهم‌آیی دوباره نخستین ورودی‌های رشته عکاسی دانشکده هنرهای زیبا را فراهم کرده بود، گفت: پیش از این قرار بود برنامه گردهمایی به شکلی گسترده‌تر و با حضور اولین ورودی‌های عکاسی تمام دانشکده‌های آن زمان برپا شود.

او اضافه کرد: از آنجا که موفق به پیدا کردن خیلی‌ها نشدیم و بسیاری هم در ایران نبودند،ترجیح دادیم این برنامه را تنها به ورودی‌های سال 62 هنرهای زیبا خلاصه کنیم.

به گفته او،افتتاح نمایشگاه عطالله دل آرا در این مجموعه بهانه‌ای شد تا بار دیگر این گروه از عکاسان در کنار هم جمع شوند و تجدید خاطره کنند.

طریقی همچنین درباره احتمال برپایی نمایشگاه مشترکی از عکس‌های این گروه و برنامه‌های دیگرشان توضیح داد:امیدواریم موفق به انتشار آلبومی از عکس‌های قدیمی و جدید این گروه شویم و همراه با بیوگرافی از فعالیت‌های آنها در این سال‌ها ارائه دهیم. شاید در کنار این آلبوم حتی نمایشگاه گروهی نیز برپا کنیم.

 بهمن‌ماه سال 1362 ،اولین گروه دانشجویان رشته عکاسی بعد از تعطیلی سه ساله دانشگاه‌ها (انقلاب فرهنگی) با تلاش دکتر هادی شفاییه در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران تحصیلات خود را آغاز کردند.

مجتبی آقایی، مژگان طریقی، محمد ستاری، محمد جهانبخش، مهرداد زاهدیان، محمد طاهری، محمد تقی ملک نیا، محمود حاجی آقایی، هوشنگ سلامت، محمد غفوری، عطاالله دل ارا، مصطفی فراهانی، بهناز گل عنبری، سکینه رضایی، لاله شرکت، اعظم هیات، مهوش پرنده طوسی، علیرضا ظریف، علی اصغر معصوم بیگی، مرحوم حبیب پزشکی، مرتضی لطفی، سید اشراف حسینی، محسن راستانی، امید ابوالقاسمی، شیرحسین عبدی، نوید نور، امیرعلی جوادیان، سید مهدی خوشی، زنده یاد کیومرث منزه و زنده یاد آریان آرش از جمله فارغ‌التحصیلان آن دوره بودند که بعد از 28 سال بار دیگر به یاد آن روزها در موزه عکسخانه شهر دور هم جمع شدند.

این در حالی است که پیش از این در سال 87 فراخوانی برای گردهم‌آیی عکاسان ورودی سال 62 منتشر شده بود.

این گردهمایی قرار بود به مناسبت بیست‌وپنجمین سالروز تاسیس رشته عکاسی در دانشگاه‌های هنری تهران در نگارخانه دانشگاه تهران برپا ‌شود و شامل تمام فارغ‌التحصیلان این رشته یعنی ورودی‌های سال 62 ( اولین ورودی‌های این رشته) دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دانشکده صدا و سیما می‌شد.

البته بعد از چند بار به تعویق افتادن زمان فراخوان، این برنامه کاملا لغو شد.

 

کد خبر 133859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز