همشهری آنلاین: نماینده کشورمان درسازمان ملل متحد در واکنش به اتهام مقامات آمریکایی مبنی بر درخواست کمک سوریه از ایران در ناآرامی های اخیر این کشور گفت: این اتهام با هدف فرافکنی و انحراف افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی مطرح می شود.

hkazaee

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام مقامات آمریکایی مبنی بر درخواست کمک سوریه از ایران در ناآرامی های اخیر این کشور گفت: این اتهام که بیشتر به یک شوخی در عرصه بین المللی شبیه است، با هدف فرافکنی و انحراف افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی مطرح می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک،‌ محمد خزایی در حاشیه جلسه شورای امنیت با موضوع خاورمیانه و سوریه، به اظهارات نماینده آمریکا در این نشست واکنش نشان داد.

سوزان رایس همانند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، دمشق را به درخواست کمک از ایران در مهار ناآرامی های اخیر سوریه متهم کرد.

نماینده کشورمان در این زمینه گفت: این اتهامی غیر واقعی است چون جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود، اعتقادی به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ندارد.

خزائی این قبیل اظهارات آمریکایی ها را نوعی اعتراف آنها مبنی بر دخالت شان در امور سایر کشورها خواند و گفت:کشورهایی که خود منجر به کشته و مجروح شدن صدها و بلکه میلیون ها نفر در عراق و افغانستان شده اند، حق اظهار نظر درباره دیگر کشورها را ندارند. کسانی که خود عامل دخالت در دیگر کشورها هستند و در داخل دیگر کشورها نیروی نظامی و اشغالگر دارند، ادعای درخواست کمک یک کشور از کشوری دیگر یا قصد یک کشور در کمک به کشور دیگر ، بیشتر به یک شوخی در صحنه بین المللی شبیه است.

محمد خزایی به حمایت های آمریکا از جنایات و جنگ افروزی های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی آمریکایی ها از این اتهامات، منحرف کردن افکار عمومی دنیا از جنایات خود و رژیم صهیونیستی ضد مردم بی دفاع فلسطین و بویژه غزه است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در پایان تاکید کرد: امروز به رسانه های عمومی مستقر در سازمان ملل اعلام کردیم که این قبیل اتهامات آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران، بطور کامل بی اساس و سیاسی کاری است که با اهداف سیاسی خاص مطرح می شود.

کد خبر 133710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز