پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به برنامه‌هایی که برای این تیم دارد گفت: من باید به بازیکنان تیم ملی ایران و علاقه‌مندان به این تیم بگویم بعد از این دیگر اشکی در کار نیست و اشک‌ها تبدیل به عرق خواهند شد. البته این محقق نمی‌شود مگر اینکه سخت کار کنیم

kayroush

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری کارلوس کی روش با 10 دقیقه تاخیر از ساعت 12:10 دقیقه امروز پنجشنبه در سالن آمفی تئاتر هتل آکادمیک کمپ تیم‌های ملی آغاز شد.

گزارش ترابیان
در ابتدای این نشست عباس ترابیان سرپرست تیم ملی گفت: در ابتدای آغاز به کار کی روش برنامه‌ای از سوی این مربی در قالب دو بخش دریافت کردیم که شامل بخش‌های داخلی و بیرونی زمین می‌شد.

وی در ادامه افزود: بخش داخلی شامل انتخاب و گزینش اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی می‌شد و بخش دوم که اهمیت آن کمتر از بخش بیرونی نیست شامل کارهای عملیاتی، پشتیبانی و اداره‌ای و چگونگی آماده سازی تیم ملی می‌شد.

مطالعه بر روی مربیان داخلی ایران
عباس ترابیان ادامه داد: کارلوس کی روش در ابتدا یک مطالعه عمیق در مورد مربیان شاغل در فوتبال ایران انجام داد و تاکیدش بر این بود که مربیان جوان را برای همراهی خود در تیم ملی و حضور در تیم های پایه انتخاب کند. در این راستا کارلوس کی روش زمان های زیادی را صرف گفتگو و مطالعه کارنامه مربیان کرد. ایشان اعتقاد دارد بخشی که خارج از مستطیل سبز و خارج از کادر فنی تیم ملی هستند می توانند همراه تیم ملی باشند و به مربیان این تیم کمک کنند.

تاکید بر توجه به استعدادیابی
ترابیان از تاکید کارلوس کی روش به بحث استعدادیابی در فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: در همین راستا مربی تیم ملی کشور را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و در نظر دارد با انتخاب مربیان متفاوت که به عنوان چشم ها و گوش های او در این مناطق حضور خواهند داشت استعدادها مشخص و به مربی تیم ملی معرفی شوند.

تیم امید اولویت مرد پرتغالی
وی با اشاره به اینکه استعدادیابی از سیاست‌های مورد تاکید فدراسیون فوتبال است و از آن غافل نمی‌شود افزود: کارلوس کی روش برای فعالیت خود دو پروژه کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر دارد. پروژه ضربتی و کوتاه مدت ایشان مربوط به تشکیل تیم امید با توجه به اینکه تیم امید ایران بازیهای مقدماتی و انتخابی جام جهانی را در پیش دارد باید خیلی زود کارهای این تیم انجام می شد که با مطالعاتی که این مربی پرتغالی داشته است آقای منصوریان را به عنوان سرمربی تیم امید و مارکار آقاجانیان را به عنوان دستیار ایشان انتخاب کرده است و این دو مربی به زودی کار خود را در تیم امید آغاز خواهند کرد. البته هنوز مربی دروازه بان های تیم امید انتخاب نشده است که آقای دن گاستر تصمیم دارد طی روزهای آینده فعالیت های مربیان دروازه بانی کشورمان را زیر نظر بگیرد و با استانداردهای روز دنیا کسی که بتواند به عنوان مربی به تیم امید کمک کند را انتخاب نماید.

دلایل انتخاب کی روش
ترابیان در خصوص گزینش مربی برای تیم زیر 19 سال کشورمان گفت: با توجه به اینکه آقایان اکبر محمدی و آذرپور کار استعداد یابی در این رده سنی را دنبال می کنند قرار شد فعلا این دو مربی مسئولیت تیم زیر 19 سال را بر عهده داشته باشند تا گزینه نهایی هدایت تیم جوانان مشخص شود.

وی با تاکید بر ساختار سازی و اهمیت آن در فوتبال از تدوین برنامه مدون برای توجه به این بخش از سوی کارلوس کی روش یاد کرد و گفت: لازم به یادآوری است که در طی این مدت همکاری و تعامل خوبی بین مربیان تیم ملی با سازمان لیگ برتر وجود داشته که امیدوارم این تعامل و همکاری در آینده نیز ادامه داشته باشد. تمامی برنامه های تیم ملی با هماهنگی و همراهی سازمان لیگ تدوین و آماده اجراست.

گزارش کی روش از شناختش نسبت به ایران
در ادامه کارلوس کی روش خطاب به خبرنگاران گفت: در ابتدا همانطور که در اولین کنفرانس خبری ام قول دادم بعد از 3 یا 4 هفته در نشست با شما به دنبال آن هستم که گزارشی از برنامه‌هایی که طی این مدت داشتم و بررسی هایی که از فوتبال ایران به عمل آورده‌ام ارائه خواهم کرد.

کار تیم ملی را به دو بخش تقسیم کرده‌ام
وی در ادامه تاکید کرد: 4 هفته زمان کمی است که طی آن بتوانم از تمام جزئیات فوتبال کشور بزرگی چون ایران با خبر شوم. قطعا شما هم با من هم عقیده هستید که تصمیم گیری در این مدت کار دشواری است و به این خاطر کار در تیم ملی فوتبال ایران را در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تعریف کردیم .

باید عراق و مالدیو را شکست دهیم
کی روش خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم از سد تیم های عراق و مالدیو گذر کنیم قطعا آینده کاری در فوتبال ایران نخواهیم داشت به خاطر همین تمام توان خود را معطوف به آن کردیم که بتوانیم با گذر از سد تیم‌های عراق و مالدیو به مرحله بعدی انتخابی المپیک و سومین مرحله از مسابقات گزینشی جام جهانی صعود کنیم.

بهترین‌ها را انتخاب خواهیم کرد
وی با اشاره به اهمیت مسائل بیرونی و داخلی زمین فوتبال خاطر نشان کرد: در همین راستا بحث انتخاب سرمربی و کادر فنی را در اولویت قرار دادیم تا هر چه زودتر مراحل آماده سازی این تیم ها آماده شود و پس از آن اولویت ما انتخاب بازیکن برای تیم های امید و بزرگسالان فوتبال ایران بود و به همین خاطر به مرور زمان ضمن بررسی فیلم های مسابقات و تماشای بازیهای لیگ آن هم تا زمانیکه فرصت داشتیم شرایط بازیکنان مختلف را بررسی کردیم. ما بازی به بازی و مسابقه به مسابقه پیش رفتیم و تفکرمان این بود که بهترین ها را انتخاب کنیم.هنوز راه طولانی پیش روی ماست که باید آن را طی کنیم.

ذهنم نسبت به بازیکنان روشن شد
مربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: رفته رفته ذهنیت من نسبت به تیم و بازیکنان روشن شد و باید بگویم در ابتدای مسیری هستیم که باید آن را با موفقیت طی کنیم.

زیر ساخت‌های تیم ملی خوب است
وی افزود: زمان زیادی را صرف مطالعه و زیر ساخت های اطراف تیم ملی کردم و به این نتیجه رسیدم که زیر ساخت های خوبی اطراف تیم ملی است که می تواند حمایت و پشتیبانی لازم را از این تیم داشته باشد. در این بین به برخی از مسائل مهم رسیدیم که به عقیده من امکانات، منابع انسانی و زیر ساخت های فوتبال کشور را باید به سطح حرفه ای برسانیم به عقیده من در این سه حوزه منابع انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طور مثال اگر یک سالن بدنسازی مناسب داشته باشیم و نیرویی در اختیار نداشته باشیم که از آن استفاده کند امکانات بی فایده می شود.

منصوریان مورد حمایت من است
وی با تاکید بر فوریت انتخاب مربیان برای تیم ملی فوتبال امید ایران و معرفی علیرضا منصوریان و مارکار آقاجانیان به عنوان مربیان این تیم گفت: قطعا کادر فنی تیم امید از حمایت فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی بزرگسالان برای بازی با عراق برخوردار خواهند بود این کار با انتخاب یک مربی دروازه بان ها و یک مربی بدنساز کامل می شود. بدون شک و قطعا تمام مربیان تیم امید از مربیان داخلی فوتبال ایران خواهند بود.

دلایل انتخاب محمدی برای تیم جوانان
وی همچنین در خصوص انتخاب اکبر محمدی برای تیم جوانان ایران گفت: بنده روی تیم زیر 19 سال مطالعه و بررسی کردم از طریق فدراسیون فوتبال مطلع شدم که آقایان اکبر محمدی و آذرپور در این تیم مشغول به کار و استعداد یابی هستم چون هنوز برای گزینش سرمربی زیر 19 سال فرصت داریم و تیم های امید و بزرگسالان در اولویت ما بودند تصمیم گرفتیم فعلا این دو مربی در تیم جوانان مسئولیت داشته باشند و حداکثر تا 15 روز آینده اسامی مربیان تیم زیر 19 سال ایران را معرفی خواهیم کرد.

تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها
وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در تیم ملی گفت: در راستای کار حرفه ای برای حمایت از تیم بزرگسالان باید انجام گیرد یکی از مهمترین کارها برقراری ارتباط بین تیم ملی و اصحاب رسانه است بنده معتقدم یک ارتباط حرفه ای با اصحاب رسانه می تواند زمینه برقراری ارتباط سالم با هواداران را فراهم آورد همانطور که آقای ترابیان عنوان کردند مفتخریم از این به بعد از وجود آقای والی زاده به عنوان مدیر رسانه ای تیم ملی استفاده کنیم. از شما خواهش می کنم برای دریافت اخبار تیم ملی از آقای والی زاده کمک بگیرید هواداران تیم ملی حق دارند از اخبار درست تیم ملی بهره مند شوند و این کار موثر نمی شود جز با ارتباط سالم شما با تیم ملی.

سایت تیم ملی راه اندازی می‌شود
کی روش از راه اندازی سایت ویژه تیم ملی خبر داد و گفت: با پیشنهاد آقای والی زاده سایت ویژه تیم ملی راه اندازی خواهد شد که در این سایت ریز اخبار مربیان، بازیکنان و ... این تیم درج خواهد شد تا علاقه مندان به تیم ملی فوتبال ایران درداخل و خارج از کشور از آن مطلع شوند.

برای بازیکنان لابراتوار درست می‌کنیم
وی عملکرد بازیکنان را در موفقیت های تیم ملی تاثیرگذار خواند و گفت: اگر بخواهیم تیم ملی موفقی داشته باشیم باید نگاهمان به تیم ملی و عملکرد بازیکنان ویژه باشد. در همین راستا و در آینده ای نزدیک لابراتورای برای بررسی عملکرد بازیکنان خواهیم داشت که تمامی اطلاعات در مورد بازیکنان و شرایط آنها و حوزه هایشان در آن بررسی می شود.

دیدگاه‌ها باید تغییر کند
کی روش در ادامه نشست خود با بیان اینکه دیدگاه ها باید نسبت به تیم ملی تغییر کند گفت: همه تیم ها باید در چارچوب تعامل با تیم ملی بزرگسالان باشند و باید این تیم ها هدفشان ساختن بازیکن برای تیم ملی بزرگسالان باشد. در حقیقت کار تیمی و هماهنگ تیم های ملی کلید موفقیت ما و شعار ما در تمامی تیم های ملی این است "یک تیم، یک هدف، یک رویا".

موفقیت تیم ملی کار یک سوپرمن نیست!
وی افزود: اگر خواستار موفقیت تیم های ملی هستیم رسیدن به این هدف کار یک سوپر من نیست. من هم راه حل جادویی ندارم که به کارم بیاید و بتوانم یک شبه این مسیر را طی کنم به همین خاطر در راستای استعدادیابی کشور را به چند دسته تقسیم کرده ایم و قرار است استعدادهای مختلف انتخاب و بهترین ها را برای حضور در تیم ملی معرفی کنم.

تاکید بر تعامل فدراسیون با باشگاه‌ها
کی روش بر لزوم ارتباط بین مربیان تیم های ملی با مسئولان و مربیان تیم های باشگاهی تاکید کرد: تنها راه موفقیت ما این است که یک ایده و هدف مشترک داشته باشیم بدون شک اگر فدراسیون فوتبال و باشگاه ها با هم تعامل نداشته باشند این موفقیت میسر نخواهد شد.

عذرخواهی از مربیان تیم‌ها
وی ضمن عذرخواهی از مربیان و تیم های باشگاهی گفت: هدف من این است که در تعامل با مربیان تیم های باشگاهی باشم اما از آنجا که زمان کمی تا دیدار مقابل تیم های عراق و مالدیو باقی مانده و مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به صورت فشرده برگزار می شود در حال حاضر اولویت اول ما انتخاب بازیکن و مربی برای این دو تیم بود و زمان لازم را برای برقراری ارتباط با مربیان پیدا نکردم ولی امروز اعلام می کنم قطعا با هر شیوه ای که بتوانم با مربیان باشگاه ها در ارتباط خواهم بود.

صحبت‌هایی خطاب به بازیکنان
سرمربی تیم ملی فوتبال همچنین خطاب به بازیکنان گفت: الان یک پیغام برای بازیکنان دارم. بنده و کادر فنی تا جایی که بتوانیم به حرفه ای ترین شکل ممکن کار بازیکنان را زیر نظر می گیریم چرا که می‌دانیم رویای همه بازیکنان حضور در تیم ملی است و وظیفه ماست که به بهترین شکل بازیکنان را انتخاب کنیم و شرایط حضور شایسته ها را در تیم ملی فراهم آوریم.

از باخت به کره تحت تاثیر قرار گرفتم
کی روش در ادامه افزود: پس از باخت تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. از اینکه دیدم بازیکنان تیم ایران گریه می کردند من اشک را در چهره آنان دیدم که این نشان می دهد چقدر از بازی در تیم ملی مفتخرند و به این تیم تعصب دارند. من باید به بازیکنان تیم ملی ایران و علاقه مندان به این تیم بگویم بعد از این دیگر اشکی در کار نیست و اشکها تبدیل به عرق خواهند شد این محقق نمی شود مگر اینکه سخت گام برداریم و تلاش کنیم. گام بعدی ما این است که گریه بازیکنان تیم مقابل را درآوریم این ماموریت ما محقق نمی شود مگر اینکه سخت کار کنیم و عرق بریزیم.

باید در جهان پیشرفت کنیم
وی تاکید کرد: موضوع دیگری که می خواستم با هواداران در میان بگذارم این است که ما الان تیم 47 فیفا و هفتم آسیا در رنکینگ جام جهانی هستیم و این یک معنی داریم که در آسیا 6 کشور جلوی ما هستند و در جهان 46 تیم را جلوتر از خود داریم. ما برای اینکه بتوانیم پیشرفت کنیم و حرکت رو به جلو داشته باشیم لازم است که تلاشمان بیش از گذشته باشد. این را دوست دارم به هواداران تیم ملی فوتبال ایران بگویم کشورهایی که امروز جلوتر از ما هستند 30 سال زحمت کشیدند و تلاش آنها باعث شده که چنین جایگاهی داشته باشند.

28 سال برای سوم شدن زحمت کشیدیم
وی یادآور شد: قبل از جام جهانی 2010 تیم ملی پرتغال سومین تیم جهان بود. ما برای رسیدن به این هدف 28 سال زحمت کشیدیم. فرانسه که خود با ژول ریمه ابداع کننده جام جهانی بوده است در سال 98 فقط یک بار به قهرمانی این رقابت ها رسیده است. اسپانیا 30 سال زحمت کشید تا به عنوان قهرمانی رسید. ما هم برای رسیدن به این جایگاه باید زمان صرف کنیم و تلاش کنیم.

پرسش از خبرنگاران برای موفقیت تیم ملی
کی روش با تاکید بر اینکه تیم های فوتبال ایران در سطوح مختلف باید سخت تلاش کنند افزود: حالا من یک سئوال از شما (خبرنگاران) دارم آیا شما هم برای به موفقیت رسیدن تیم ملی آماده هستید؟ پس اگر اعلام آمادگی کردید باید ما را همراهی کنید.

شرایط انتخاب مربیان تیم ملی
وی در ادامه نشست خبری اش به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: برای من خیلی مهم بود که رزومه، کارنامه و موفقیت مربیانی که برای هدایت تیم ملی و حضور در کادر فنی تیم ملی مد نظر داشتم را بررسی کنم به همین خاطر از بین گزینه های موجود برخی را انتخاب کرده ام و با آنها گفتگوهایی داشتم. مطمئنا مربیانی برای حضور در تیم ملی انتخاب شده و خواهند شد که شایستگی حضور در این تیم را داشته باشند.

اطمینان به موفقیت منصوریان در تیم امید
وی افزود: همین طور که می دانید مسابقات لیگ هنوز به اتمام نرسیده و پس از اتمام این مسابقات ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو داریم به همین خاطر مربیان در تیم های باشگاهی خود درگیر هستند با این شرایط از بین گزینه های مختلفی که داشتیم به گزینه علی منصوریان و مارکار آقاجانیان رسیدیم که اطمینان دارم این دو می توانند در تیم امید موفق باشند.

دلایل انتخاب نمازی به عنوان مربی تیم ملی
کی روش همچنین در خصوص انتخاب وحید نمازی به عنوان دستیار ایرانی خود در تیم ملی فوتبال کشورمان خبر داد و گفت: مربیان تیم امید قرار نیست به تنهایی این تیم را هدایت کنند و قطعا از حمایت ما و فدراسیون فوتبال برخوردار خواهند بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا وحید نمازی را به عنوان مربی تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب کردید، گفت: شما می توانید از طریق اینترنت بررسی کنید من پیش از این در سال 1996 سرمربی تیم فوتبال مترو استارز آمریکا بودم. در آن زمان نمازی از شاگردان من بود من او را به خوبی می شناسم به شخصیت، ظرفیت و توانایی های او اطمینان دارم و می دانم که می تواند به ما در تیم ملی کمک کند.

پاسخ امیدوار کننده به زبان فارسی
خبرنگاری از کارلوس کی روش پرسید آیا شما می‌توانید همچون زمانی که در تیم‌های ملی پرتغال کار کردید و جایزه ویژه استعداد یابی در فوتبال این کشور را دریافت کردید به این موفقیت دست یابید که وی در پاسخ به زبان فارسی گفت: "انشاءالله".

تهدید به شکایت از یک خبرنگار
خبرنگاری به کارلوس کی روش این نکته را یادآوری کرد که زمانی که در تیم‌های مختلف حضور داشته بازیکنان تحت هدایتش به دلیل ارتکاب دوپینگ محروم شده‌اند و از او پرسید آیا این مسئله در همکاری او با تیم ملی فوتبال ایران تاثیری خواهد داشت که کی روش در این خصوص گفت: در این خصوص می‌خواهم خیلی واضح و روشن سخن بگویم و این آخرین باری است که در این خصوص اظهار نظر می‌کنم. بدون شک اگر باز هم چنین مسائلی را مطرح کنید شما را تحت پیگرد قانونی قرار خواهم داد (با خنده).

این اطلاعات را از کجا آورده‌اید
وی افزود: اول از شما می‌خواهم بپرسم که چطور این اطلاعات را کسب کردید و متوجه شدید که من در تیم‌های جوانان و بزرگسالان پرتغال بازکینان دوپینگی داشتم. وی از این خبرنگار خواست اسامی بازیکنانی که به زعم او در زمان کارلوس کی روش در زمان فعالیت وی دوپینگی بوده اند را اعلام کند.

برای رسانه‌ها متاسفم
پس از آنکه خبرنگار اسامی بازیکنان دوپینگی را اعلام کرد گفت: از شما تشکر می کنم چون برای من خیلی مهم بود که این سئوال را مطرح کردید در مورد این فهرست فقط می خواهم یک چیز بگویم برای رسانه ها متاسفم که این داستانها را مطرح می کنند چون زمانی که من این بازیکنان دوپینگ کردم من اصلا در پرتغال نبودم من سال 95 پرتغال را برای کار در لیگ آمریکا ترک کردم. این بازیکنان دوپینگی نه در تیم های ملی نه در تیم های باشگاهی شاگرد من نبودند و اصلا زمان دوپینگ آنها من در پرتغال نبودم با این شرایط متوجه نمی شوم چرا من را با مسئله دوپینگ آنها ارتباط می دهم. من سال 1991 با تیم جوانان پرتغال قهرمان جوانان جهان شدم و بعد از آن تاریخ این بازیکنان نه در تیم های ملی و نه در تیم های باشگاهی بازیکن من نبودند. با این شرایط من چطور می توانم در دوپینگ آنها نقشی داشته باشم؟

وی تاکید کرد: من در این مورد شفاف حرف می زنم چون می خواهم هواداران تیم ملی فوتبال ایران بدانند که من در دوپینگ آنها نقشی نداشته ام. من در عمر مربیگری فقط با یک بحث دوپینگ روبرو بوده ام که آن هم در جام جهانی 2010 بود پیش از یکی از دیدارهای ما در جام جهانی افسران دوپینگ برای آزمایش بازیکنان ما به اردوی تیم ملی آمدند آنها صبح خیلی زود در محل اردوی تیم پرتغال حاضر شدند و می خواستند بازیکنان ما را از خواب بیداری کنند به همین خاطر من به این پزشکان اجازه ندادم از بازیکنانم آزمایش بگیرند چرا که اعتقاد داشتم با این کار نفراتم دچار مشکل می شوند من موافق این کار نبودم اما در نهایت از بازیکنان تیم ملی پرتغال آزمایش دوپینگ گرفتند.

ماجرای دوپینگ پرتغالی‌ها چه بود
کی روش یادآور شد: در کنگره فیفا پیش از جام جهانی گفته شده بود کادر فنی به هیچ عنوان برای اخذ آزمایش دوپینگ حق ندارد بازیکنان را از خواب بیدار کند به همین خاطر من به رای محرومیتی که برایم صادر شده بود اعتراض کردم و در نهایت پرونده ام به دادگاه عالی داوری ورزش ارجاع شد و در این دادگاه حق را به من دادند و گفتند تصمیم ما درست بوده است و دادگاه رای داد که من مقصر نبوده ام و حق با من بوده است.

"پس از آنکه کارلوس کی روش اجازه اخذ آزمایش دوپینگ از بازیکنان تیم ملی پرتغال را نداد و با ماموران کنترل دوپینگ برخوردی نامناسب داشت، از سوی کمیته کنترل دوپینگ ورزش پرتغال محروم شد این اتفاق در اثنای برگزاری مسابقات جام جهانی 2010 رخ داد."

شایعه رفتنم از تیم ملی صحت ندارد
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان شایعه تهدیدش برای جدایی از این تیم را رد کرد و گفت: این شایعه صحت ندارد.

قصد دارم در تیم ملی انقلاب کنم
کی روش در خصوص انتخاب بازیکنان تیم ملی گفت: من نه قصد دارم در تیم ملی انقلابی صورت دهم و یک سری بازیکن جدید دعوت کنم نه اینکه تصمیم دارم محافظه کارانه کار کرده و نفرات قدیمی را به اردو فراخوانم. اعتقاد دارم در هر برهه زمانی یک عده بازیکن شایسته باید به اردو دعوت شوند.

وی در ادامه افزود: در این راه اولین گامی که برداشتیم مطالعه بازیکنانی بود که در جام ملت های آسیا حضور داشتند. بررسی فیلم آن مسابقات منبع خوبی برای شناخت بازیکنان بود اما این برای اطلاعاتی که من از بازیکنان فوتبال ایران نیاز دارم یک منبع کامل نیست به همین خاطر تا جایی که می توانستم مسابقات لیگ و رقابت های مختلف را تماشا کرده و فیلم های مسابقات را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادم.

در فوتبال امروز سن یک عدد است
کی روش در خصوص سن بازیکنان فوتبال ایران و انتقادی که پیش از این در خصوص شرایط سنی بازیکنان تیم فوتبال کشورمان مطرح کرده بود گفت: رایان گیگز 37 سال دارد اما امروز در یک شرایط خوب برای تیم منچستر یونایتد بازی می کند و در بازی مقابل شالکه در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک گل برای منچستر به ثمر رساند در فوتبال امروز سن یک عدد است و بازیکن در زمین باید قابلیت های خود را به نمایش بگذارد امروز در فوتبال ایران سن برای ما ملاک نیست و باید بهترین ها به اردو دعوت شوند.

در فوتبال ایران چنین بازیکنانی نداریم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در این خصوص افزود: تیمی مانند منچستر بازیکنان 17،18 و 19 ساله دارند که کم کم به تیم اضافه می شوند و جای بازیکنان با تجربه را می گیرند مشکل ما در فوتبال ایران این است که چنین بازیکنانی نداریم و باید تمام توان خود را بگذاریم برای یافتن جوانانی که بتوانند در آینده به تیم ملی اضافه شوند.

برخی مسائل مرا نگران می‌کند
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هر وقت که من برای تماشای بازی های لیگ به ورزشگاه می روم و فهرست بازیکنان را مورد ارزیابی قرار می دهم زمانی که سن بازیکنان شاخص را جویا می شوم به من می گویم این بازیکنان 27،28 یا 30 سال دارند و وقتی که از شرایط سنی بازیکنان جوان می پرسم می گویم این بازیکن 24 ساله است. این مسائل مرا نگران کرده و باعث شده تا به این فکر بیفتم که چرا کمتر بازیکن جوانی را با سن و سال پایین در فوتبال ایران داریم.

باید خونی تازه به تیم ملی تزریق شود
کی روش با تاکید بر اینکه باید خونی تازه به تیم ملی و فوتبال ایران تزریق شود گفت: زمانی که یک بازیکن را برای حضور در تیم ملی انتخاب می کنم سئوال نمی کنم سن آن بازیکن چقدر است و چه پیراهنی بر تن دارد ملاک من برای بازیکنان شایستگی و توانایی های آنهاست و اینکه می توانند به تیم ملی کمک کنند یا نه.

خبرنگاری از کارلوس کی روش در مورد سابقه مربیگریش و اینکه کمتر به عنوان سرمربی موفق بوده و توفیقاتش بیشتر زمانی بوده که به عنوان دستیار فعالیت می کرده گفت: من 31 سال سابقه مربیگری دارم طی سالهای 84 تا 87 کمک مربی تیم ملی پرتغال بودم و 5 سال هم به عنوان دستیار سر آلکس فرگوسن در تیم منچستر یونایتد فعالیت کردم یعنی از 31 سال دوره مربیگیری فقط 8 سال به عنوان دستیار در کنار دیگر مربیان بوده ام و باقی آن را در نقش سرمربی فعالیت کرده ام.

درست نیست در مورد خودم اظهار نظر کنم
کی روش در این خصوص اظهار داشت: این درست نیست من در مورد خودم و کارنامه ام اظهار نظر کنم اما باید بگویم طی 23 سالی که سرمربی بوده ام نیمی از آن را در تیم های ملی و نیمی دیگر را در تیم های باشگاهی فعالیت داشته ام شما بررسی کنید ببینید کارنامه ام در تیم های مترو استارز آمریکا و ناگویا گرامپوس ژاپن چگونه بوده است و چه موفقیت هایی را با این تیم ها به دست آورده ام. رزومه من می تواند بهترین پاسخگو برای شما باشد من با تیم های آفریقای جنوبی و پرتغال به جام جهانی رسیدم که فکر میکنم رسیدن به جام جهانی برای یک مربی در رده ملی موفقیت خوبی باشد.

کار گذشته امروز ارزشی ندارد
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: کاری که من در گذشته نشان دادم امروز ارزشی ندارد اینکه من در گذشته چه کرده ام بی ارزش است و اینکه در آینده چه می کنم مهم است امیدوارم در ایران با حمایت فدراسیون فوتبال و تلاش بازیکنان بتوانیم موفق باشیم.

تعجب از پرسش خبرنگاران
وی با ابراز تعجب از پرسش هایی که خبرنگاران در نشست خبری امروز مطرح کردند گفت: من دوست داشتم اولین سئوالی که از من می پرسید در خصوص برنامه های آماده سازی در تیم ملی باشد و اینکه چه زمانی مراحل آماده سازی تیم سئوال می شود. امروز از من همه نوع سئوال پرسیده شد به غیر از این سئوال مهم!

تشریح برنامه‌های تیم ملی
وی در ادامه ضمن تشریح برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پس از پایان مسابقات لیگ از 23 تا 25 ماه می 2011(2 تا 4 خرداد ماه 1390) نخستین تمرین تیم ملی با حضور نفرات منتخب لیگ که تیم هایشان در جام باشگاه های آسیا حضور ندارند برگزار خواهد شد. اسامی بازیکنان حاضر در این اردو در تاریخ 22 می 2011 (یک خرداد 1390) اعلام می شود در آن فاصله زمانی تیم امید هم یک اردوی آماده سازی خواهد داشت.

اعلام زمان اردوی تیم امید و بزرگسالان
وی در ادامه از برگزاری اردوی نهایی تیم های امید و بزرگسالان کشورمان از تاریخ 30 می 2011 (9 خرداد 1390) خبر داد و گفت: ما جلسات بسیار خوبی با سازمان لیگ داشته ایم و همانطور که می دانیم برنامه های مسابقات لیگ و رقابت های جام باشگاه های آسیا خیلی فشرده است در این راه برای برگزاری هر چه بهتر اردوهای تیم ملی نیازمند تعامل باشگاه ها هستیم تا اینکه بتوانیم اردوهای آماده سازی را به خوبی برپا کنیم.

برنامه اردوی تیم بزرگسالان
وی با ابراز امیدواری از اینکه تیم امید ایران دربهترین شرایط مقابل عراق قرار گیرد در خصوص اردوهای تیم ملی بزرگسالان نیز گفت: تیم ملی بزرگسالان هم یک اردو در اروپا خواهد داشت که این اردو از 27 یا28 ژوئن 2011 (6 یا 7 تیر ماه) آغاز خواهد شد و تا روز 9 یا 10 جولای 2011 (18 یا 19 تیر 90) ادامه خواهد داشت سپس تیم به تهران باز خواهد گشت و مراحل آماده سازی خود را طی خواهد کرد تا روز 13 جولای 2011 (22 تیر ماه 90) که مقابل تیم مالدیو قرار خواهد گرفت.

کد خبر 133641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز