در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر، پنج شنبه 8 و 9اردیبهشت همه نگاه‌ها به جنوب ایران دوخته خواهد شد.

فوتبال

سپاهان صدرنشین لیگ به آبادان خواهد رفت تا مقابل صنعت نفت که لقب برزیل ایران را دارد قرار بگیرد و استقلال هم در بوشهر مصاف سختی با شاهین خواهد داشت. استقلال ساعت 18 امروز در حالی مقابل شاهین قرار خواهد گرفت که امیدهایش برای قهرمانی بیشتر شده و می‌خواهد با شکست دادن میزبان، باز هم در انتظار امتیاز از دست دادن سپاهان باشد. از طرفی زردپوشان اصفهانی ساعت 18 فردا در حالی به مصاف صنعت نفت خواهند رفت که از نتیجه بازی استقلال آگاه خواهند بود و درصورت پیروزی آبی‌ها مقابل شاهین، شاگردان امیر قلعه‌نویی تحت فشار قرار خواهند گرفت. البته این مربی امیدوار به تجربه بالای بازیکنانش در این شرایط سخت است و از طرفی، خودش هم قرار گرفتن در چنین وضعیتی را بارها تجربه کرده است.

با تجربه هستیم

اگر سپاهان موفق به شکست صنعت نفت شود، درصد زیادی از راه قهرمانی را طی خواهد کرد. قلعه‌نویی در آستانه این بازی می‌گوید: «نفت وقتی در خانه‌اش بازی می‌کند حریف سرسخت‌تری می‌شود. آنها مربی خوب و کاربلدی دارند اما از طرفی بازیکنان ما هم حرفه‌ای و با تجربه هستند. آنها در گذشته‌ای نزدیک، جلوی 120 هزار تماشاگر هم بازی کرده‌اند و فضای استادیوم‌ خیلی نمی‌تواند تحت‌تأثیرشان قرار دهد. به هر حال، سپاهان تیمی است که بازیکنانش تجربه‌های زیادی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی داشته‌اند، البته نفت حریف قدرتمندی برای ما خواهد بود و به‌خوبی می‌دانیم چه بازی سختی در پیش داریم. شرایط جدول طوری است که نتایج رقبای ما هم در قهرمانی سپاهان تاثیرگذار است. ‌ اگر از 3 بازی آینده 6 امتیاز کسب کنیم، بی‌تردید قهرمان هستیم و به بازی‌های خودمان فکر خواهیم کرد.»در آستانه این بازی اما مجید بصیرت از غیبت 4 بازیکن سپاهان خبر داده و می‌گوید:« متأسفانه یانوش، جانواریو و جمشیدیان را به‌علت مصدومیت و احسان حاج صفی را به‌علت محرومیت در اختیار نداریم.»

منصرف شدم

یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تاریخ دوران مربیگری قلعه نویی مقابل غلامحسین پیروانی رقم خورد، دیداری که قلعه نویی سرمربی استقلال بود و پیروانی با مقاومت سپاسی 4 گل به استقلال زد. حالا پیروانی که هفته قبل مقابل استقلال شکست تلخی را تجربه کرد، حساسیت‌ها را درک کرده و در مورد این بازی می‌گوید:« استقلال برای قهرمانی در لیگ چشم به ساق‌‌های بازیکنان ما دوخته است و من از این مهم آگاهم. قبل از اینکه لیگ به این ‌ حساسیت برسد می‌خواستم با بازیکنان جوان مقابل حریفان قرار بگیرم‌ اما شرایط امروزی به‌گونه‌‌ای است که من از این تصمیم منصرف شدم. فردا همه نفرات اصلی خود را به میدان می‌فرستم تا خدای ناکرده در حق تیمی ظلم نشود.»

فقط یک هفته

پرویز مظلومی هم بازی با شاهین بوشهر را سخت توصیف می‌کند: «شرایط شاهین برای این بازی سخت است و آنها برای نیفتادن می‌جنگند که این کار ما را سخت می‌کند ولی ما هم تیم آماده‌ای هستیم. فرهاد مجیدی و هوار ملامحمد هم به‌دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسند و نبودن این دو بازیکن برای ما سخت است. برای رسیدن به قهرمانی ناامید نیستیم و در فوتبال هزار و یک اتفاق می‌افتد. من در نیم فصل اول هم گفتم که فقط دوست دارم یک هفته صدرنشین شویم و آن هم در آخرین هفته است.‌»

نمی بازیم

اکبر میثاقیان معمولا مقابل استقلال و پرسپولیس انگیزه خاصی دارد. او در آستانه بازی امروز می‌گوید: «استقلال تیم خوبی است. این تیم به لحاظ مهره و کادرفنی بهترین سالش را می‌گذراند. آنها انگیزه دارند اما شاهین هم انگیزه لازم را دارد و قول می‌دهم نمی‌بازیم. ما تا آخرین روز می‌جنگیم و در بوشهر به‌دلیل حضور تماشاگران و شرایط آب و هوایی اوضاع به نفع ماست. ‌ 3 بازی آینده برای ما حکم فینال و بازی‌های حذفی را دارد.‌این موضوع بازی‌ها را نفسگیر و سخت می‌کند، البته من از این شرایط استقبال می‌کنم.»

کد خبر 133634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز