تساوی سپاهان مقابل صبا در هفته سی و یکم لیگ برتر، سرنوشت قهرمانی را تا حدودی پیچیده‌تر کرد.

فوتبال

سپاهان در حال حاضر با 62 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن هم با ‌ 58 و 56 امتیاز همچنان شانس قهرمانی دارند. با این حال خیلی‌ها معتقدند شانس سپاهان برای قهرمانی از 2 تیم دیگر بیشتر است و برخی هم بر این باورند که به‌دلیل اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در فوتبال، شاید استقلال یا ذوب‌آهن به قهرمانی برسند. در این رابطه با 8 نفر از مربیان لیگ برتر صحبت کردیم تا نظر آنها را در مورد قهرمان لیگ دهم جویا شویم و نکته قابل توجه این بود که اکثر آنها معتقدند سپاهان قهرمان لیگ خواهد شد.

محمود یاوری: فکر می‌کنم در لیگ ایران بعضی از نتیجه‌ها در بیرون از زمین فوتبال رقم می‌خورد و به همین دلیل نمی‌توانم با قاطعیت در مورد تیم قهرمان حرف بزنم. من اطمینان ندارم که همه‌چیز به سلامت پیش برود ولی اگر بخواهم براساس مسائل فنی و سلامت فوتبال حرف بزنم، باید بگویم که سپاهان شانس اول قهرمانی است. این تیم هیچ‌چیز برای قهرمانی کم ندارد و قبای قهرمانی بر تن سپاهان است. بعد از سپاهان هم استقلال و ذوب‌آهن شانس دارند ولی بعید می‌دانم سپاهان قهرمانی را از دست بدهد.

مجید جلالی: ‌قبل از دیدار سپاهان و صبا به این نتیجه رسیده بودم که قهرمانی سپاهان حتمی است ولی حالا شرایط کمی فرق کرده و استقلال و ذوب‌آهن هم شانس دارند. شاید در هفته‌های پایانی اتفاقات باور نکردنی رخ دهد چون فاصله استقلال با سپاهان کم شده است ولی با این حال معتقدم شانس قهرمانی سپاهان بالای90 درصد است و اگر اتفاقی نیفتد باز هم این تیم قهرمان خواهد شد.

حسین فرکی: من سپاهان را قهرمان لیگ می‌دانم. آنها از لحاظ مدیریت، کادر فنی و بازیکن یک تیم بسیار قوی هستند و تجربه بسیار زیادی برای قهرمانی دارند. بازیکنان گران قیمت سپاهان تجربه زیادی دارند و بعید می‌دانم سپاهان مشکلی برای قهرمانی داشته باشد.

مهدی تارتار: سپاهان 90 تا 95 درصد شانس قهرمانی دارد و بعد از این تیم به‌ترتیب استقلال و ذوب‌آهن شانس دارند. البته سپاهان از تدارکات گرفته تا مدیریت، یک تیم قوی محسوب می‌شود و به‌نظر من 2 تیم کامل دارد. آنها در هر سه جام نتایج خوبی گرفته‌اند و دلیلش این است که در تمامی پست‌ها بازیکنان با کیفیتی دارند. در ضمن امیر قلعه نویی هم یک مربی با تجربه است که سابقه قهرمانی در فوتبال ایران را دارد و این موضوع به سپاهان کمک خواهد کرد.

حمید درخشان: سپاهان از همه لحاظ شرایط لازم را برای کسب عنوان قهرمانی دارد و به‌نظر من این تیم قهرمان خواهد شد. آنها تیم بسیار با کیفیتی هستند که بعید می‌دانم صدرنشینی را از دست بدهند. اختلاف 4 امتیاز با تیم دوم جدول کم نیست و فکر نمی‌کنم سپاهان قهرمانی را از دست بدهد.

علی‌اصغر مدیرروستا: من در ابتدای فصل هم گفتم که سپاهان قهرمان می‌شود و حالا هم همین نظر را دارم. سپاهان در هر زمینه که فکرش را بکنید یک باشگاه قوی و حرفه‌ای محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شده که نتایج بسیار خوبی بگیرد. اگر استقلال از 3 بازی باقیمانده 9 امتیاز بگیرد شاید برای قهرمانی شانس داشته باشد ولی من با قاطعیت می‌گویم که سپاهان قهرمان می‌شود.

اکبر میثاقیان: هرچند در فوتبال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست، ولی من معتقدم با این وضعیتی که در جدول رده‌بندی شاهد هستیم، شانس سپاهان از همه تیم‌ها بیشتر است. سپاهان نسبت به استقلال و ذوب‌آهن 4 و 6 امتیاز بیشتر دارد و با این وضعیت احتمال خیلی کمی وجود دارد که تیم اصفهانی قهرمانی را از دست بدهد.

عبدالله ویسی: با کم شدن اختلاف سپاهان و استقلال، خیلی‌ها شانس استقلال را برای قهرمانی بالا برده‌اند و می‌گویند که اگر این تیم هر سه بازی خود را ببرد، می‌تواند سپاهان را از صدر پایین بکشد. من فکر می‌کنم هر سه تیم بالای جدول در 3 هفته پایانی امتیاز از دست می‌دهند و این سپاهان خواهد بود که در نهایت جام قهرمانی را بالا خواهد برد؛ هرچند رقابت مدعیان بعد از تساوی سپاهان و صبا حساس‌تر شد ولی با همه این مسائل باید بگویم که شانس سپاهان از همه بیشتر است.

کد خبر 133537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز