امیر قلعه‌نویی برای شکست دادن صبای قم 103 دقیقه انتظار کشید ولی تیم او در حساس‌ترین شرایط 2 امتیاز را از دست داد تا معادلات قهرمانی در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر پیچیده‌تر شود.

فوتبال

داور این دیدار در پایان 2 نیمه در مجموع 13 دقیقه وقت اضافه گرفت ولی حتی این موضوع هم باعث پیروزی سپاهان نشد و حالا زردپوشان اصفهانی بابت احتمال از دست دادن قهرمانی اضطراب و نگرانی دارند. سپاهان در این بازی موقعیت‌های فراوانی را از دست داد و هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. حالا سپاهان با 62 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و استقلال و ذوب‌آهن به‌ترتیب با 58 و 56 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. با تساوی صدرنشین، حالا این دو تیم هم برای قهرمانی امیدوار شدند و انتظار می‌رود که 3 هفته پایانی با هیجان و حساسیت بیشتری دنبال شود.

غیبت جانواریو

سپاهان برای افزایش شانس قهرمانی‌اش در این فصل، نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز داشت و با توجه به این موضوع، انتظار می‌رفت که زردپوشان اصفهانی در نیمه اول به گل برسند ولی این اتفاق نیفتاد. غیبت فابیو جانواریو و احمد جمشیدیان در ترکیب سپاهان، مشکلاتی را در تاکتیک تهاجمی این تیم به‌وجود آورده بود به همین دلیل سپاهانی‌ها به جای ارسال پاس‌های عمقی و استفاده از فضاهای خالی در بین مدافعان صبا، درصدد استفاده از توپ‌های بلند بودند تا با ارسال‌های خسرو حیدری و احسان حاج صفی و قدرت سرزنی ابراهیم توره و رضا عنایتی به گل برسند. سپاهان در نیمه اول از لحاظ در اختیار داشتن مالکیت توپ و میدان، تیم برتر بود ولی نتوانست به جز یکی، دو مورد موقعیت خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کند. در طرف مقابل، صبا هم بیشتر به ضدحملات و بازی تحت‌فشار توسط مهاجمانش تکیه کرده بود ولی این تیم نتوانست در نیمه اول دروازه میزبان را تهدید کند.

تیر دروازه

با شروع نیمه دوم، قابل پیش‌بینی بود که سپاهان یکپارچه روی دروازه صبا حمله کند و همین اتفاق هم افتاد. این تیم روی پاس‌های عمقی نویدکیا و ارسال‌های حیدری و حاج‌صفی از جناحین، بارها صاحب فرصت گلزنی شد ولی تیر دروازه و خوش‌شانسی صبا باعث شد تا دروازه این تیم تا پایان بازی بسته باقی بماند. در این دیدار بازیکنان سپاهان ازجمله توره، عنایتی و حتی بنگر در گلزنی ناکام ماندند تا نگرانی‌های قلعه‌نویی در3 بازی پایانی بیشتر شود.

شاید کار دایی درست بود

قلعه‌نویی پس از پایان این بازی با اشاره به اتلاف‌وقت بازیکنان صبا گفت: «32 سال است که در این فوتبال هستم اما چنین صحنه‌های زشتی را تا به حال ندیده بودم و از مربیگری بدم آمد. آیا یک امتیاز اینقدر ارزش دارد که ما بازی جوانمردانه انجام می‌دهیم اما آنها می‌خواهند همان توپ را تبدیل به ضد‌حمله کنند؟ من به مردم خوب اصفهان افتخار می‌کنم اما در مورد بازی هیچ‌چیزی نمی‌توانم بگویم. ما همه کاری کردیم جز گل زدن. باید به بازی‌های آینده فکر کنیم. من و سپاهان این بازی را از دست دادیم اما شرافت و معرفت را از دست ندادیم. نمی‌خواهم در مورد دایی حرف بزنم اما شاید کار او درست بود.» قلعه‌نویی تاکید کرد: «فیرپلی قانون نیست، اخلاق‌مداری است اما تیم ما اگر 100 بار دیگر هم در چنین موقعیتی قرار گیرد باز هم بازی جوانمردانه انجام می‌دهد. از صحنه‌هایی که امروز در فوتبال دیدم متعجبم.»

کد خبر 133412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز