گروه شهری: بوستان ولایت که به‌عنوان بزرگ‌ترین بوستان شهری خاورمیانه در جنوب تهران در دست ساخت است و بارها از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماد عدالت‌محوری در مدیریت شهر، معرفی شده است.

بازدید نمایندگان از بوستان ولایت

 روز گذشته نیز مورد بازدید برخی از اعضای فراکسیون مدیریت شهری و نیز اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. نمایندگان در این بازدید به کاشت نهال پرداختند.محمد علی مقیمی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در جریان بازدید از این پروژه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از زمان کلنگ زنی این پروژه که با حضور مقام معظم رهبری انجام شد، تا‌کنون اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: آنچه در جریان این بازدید مشهود بود این است که اقداماتی مانند طراحی‌ها و اجرا که به‌طور همزمان صورت گرفته از نظر کمی و کیفی بسیار دقیق اجرا شده است و عوامل مربوط بسیار مسئولانه این کار را انجام می‌دهند و امیدواریم که فاز اول این بوستان در سوم خرداد ماه و در سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح شود و همه شهروندان از آن بهره‌مند شوند. مقیمی خاطرنشان کرد: حفظ ساختمان‌های قدیمی در این محدوده و اینکه فقط کاربری آن تغییر یافته، کار خوبی است که می‌تواند خاطرات بسیاری از مردم را از این منطقه که زمانی مکانی برای آموزش خلبانان بوده است حفظ کند.

تأثیر در کاهش فاصله شمال و جنوب شهر

همچنین نصرالله کمالیان، عضو کمیسیون عمران نیز با بیان اینکه بوستان ولایت فضای مناسبی برای مدیریت بحران در شهر است، گفت: با توجه به وسعت این بوستان می‌توان این مکان را فضایی برای مدیریت مواقع بحرانی به‌ویژه در بحث زلزله‌های احتمالی دانست. وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات شهر تهران مانند آلودگی هوا، بوستان‌های بزرگ مانند بوستان ولایت می‌توانند تا حدود زیادی در حل این مشکل مؤثر باشند. او افزود: ساخت این بوستان در جنوب شهر می‌تواند در کاهش فاصله جنوب و شمال‌شهر مؤثر باشد و با توجه به امکاناتی مانند پارک کودک، شهر بانو، پیست موتور سواری و توجه به تفریحات مورد علاقه جوانان، قابل قدردانی است. کمالیان با بیان اینکه این پارک برای استفاده همه شهروندان سطح شهر تهران است، افزود: به‌عنوان یک زلزله شناس می‌توانم به جرات بگویم که این منطقه با این وسعت می‌تواند در مواقع بحران زلزله برای کمک‌رسانی نیز بسیار مناسب باشد.

حرکت شهرداری برای کاهش فاصله‌ها

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی نیز ساخت بوستان ولایت را در تهران، نشان‌دهنده حرکت شهرداری در مسیر کاستن از فاصله‌ها و جاری کردن مقوله عدالت در جامعه دانست و بر ضرورت حمایت از اینگونه اقدامات تاکید کرد.قاسم محمدی حرکت در مسیر عدالت را آرمان نظام اسلامی و اساس شکل‌گیری آن عنوان و از برنامه‌های شهرداری تهران در تهران و به‌خصوص مناطق جنوبی آن، به‌عنوان اقدامی در همین راستا یاد کرد. وی با تاکید بر لزوم توجه اساسی دولت و مجلس به دغدغه‌های شهری تهران، شهرداری تهران را نهادی فعال و مبتکر توصیف و بر ضرورت تداوم حرکت‌های مؤثر در کاستن از فاصله جنوب شهر با مناطق برخوردارتر، تاکید کرد.

اما در حاشیه این بازدید، محمدرضا حسین نژاد دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به حضور با برکت مقام معظم رهبری در این پروژه اظهار کرد: به‌دلیل موقعیت این بوستان و قرار گرفتن آن در جنوب شهر و نقشی که در تلطیف هوا و امکان استفاده شهروندان این محدوده ایجاد کرده، این پروژه موقعیتی استراتژیک یافته که با کمک خداوند و تلاش‌های مدیریت شهری امیدواریم شاهد افتتاح این پروژه در فاز اول و سایر فازها باشیم.

کد خبر 133400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز