گروه شهری: بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان کشور 3 خرداد ماه در جنوب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهر سازی  عمران

این پروژه با مساحت کل 18 هزار و 368 متر بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ورزشی برای جانبازان است که به‌منظور ایجاد فضایی با نشاط و شاداب طراحی و ساخته شده است.مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران در این‌باره گفت: این مجموعه 6 طبقه است و دارای 2 سالن آمفی تئاتر، سالن ورزشی چندمنظوره، پیست ویلچررانی در فضای بام مجموعه و سالن‌های بدنسازی، تیراندازی، نمایش فیلم و گالری هنری است.

اکبر تشکری‌نیا در ادامه تصریح کرد: پیگیری‌های مجدانه شورای شهر تهران و شهردار تهران در احداث این مجموعه قابل تقدیر است؛ چراکه این مجموعه از پروژه‌هایی است که در جنوب تهران قرار دارد و تلاش همه مدیران شهری بر ساخت سریع‌تر این مجموعه بوده است.به گفته وی سازه این مجموعه در برابر زلزله 8 ریشتری مقاوم است و برابر با آیین‌نامه ویرایش سوم 2800 ساخته شده است.
تشکری نیا گفت: نمای شیشه‌ای این مجموعه نیز با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و علاوه بر استحکام بالا، حافظ انرژی است و در عین حال نیز در برابر اشعه UV مقاوم است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اشاره به ویژگی‌های فنی این مجموعه گفت: برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی جانبازان از جدیدترین استانداردهای روز جهان استفاده شده؛ به‌نحوی که طولانی‌ترین رمپ ویژه جانبازان با ایجاد ایستگاه‌های نامحسوس، در این سازه به کار گرفته شده است. وی افزود: طول رمپ ویژه جانبازان درمجموع حدود 2 هزار متر است و بر بالای بام این مجموعه نیز یک پیست ویلچررانی در نظر گرفته شده که دارای 70 متر طول و 30 متر عرض است. 3 لایه محافظ نیز برای ویلچر رانی عزیزان جانباز و معلول بر بالای بام درنظر گرفته شده است.
تشکری نیا در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون مراحل پایانی کار این مجموعه در حال انجام است. استخر مجموعه در حال تصفیه آب و مراحل فنی آبگیری است. سایر وسایل ورزشی نیز در حال نصب است و در روز 3 خرداد این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اشاره به ساخت فضاهای فرهنگی در جنوب تهران گفت: جنوب تهران از مناطق کمتر برخوردار است و تمام تلاش شهرداری و مدیران شهری بر آن است تا بتوانند امکانات بیشتری را در جنوب شهر مستقر کنند. وی در ادامه به احداث بوستان ولایت اشاره کرد و گفت: بوستان ولایت نیز یکی دیگر از پروژه‌های کلانشهری است که در جنوب شهر احداث شده و نمود عینی عدالت‌محوری در جنوب تهران است.

کد خبر 133284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز