پیروزی پرگل استقلال مقابل صنعت نفت آبادان با صعود مردان پرویز مظلومی به رده دوم جدول همراه شد.

مهدی سیدصالحی

استقلال که در ابتدای مسابقه یک گل از حریف آبادانی دریافت کرد، در ادامه توانست 6 گل به صنعت نفت بزند و تلاش مردان غلامحسین پیروانی تنها به جبران یکی دیگر از گل‌های خورده انجامید. بدین‌ترتیب، استقلال 6 بر 2 صنعت نفت آبادان را شکست داد.
در شروع مسابقه اما استقلال نشانی از یک تیم پیروز نداشت. لئون پاچاچیان در دقیقه 7 بازی با شوتی دقیق دروازه محمدی را باز کرد. روح‌الله عرب می‌توانست چند دقیقه بعد دروازه خالی را برای دومین بار باز کند اما آنقدر تعلل کرد تا مدافعان استقلال از راه رسیدند و مانع از فرو ریختن دروازه‌‌شان شدند.

البته برتری تیم میهمان تنها 13 دقیقه دوام داشت و در دقیقه 20 مهدی سید صالحی در مقابل دروازه آسان‌ترین کار ممکن را کرد و بازی را به تساوی کشاند. در به‌ثمر رسیدن این گل هوار ملامحمد نقش زیادی داشت و پاس گل داد.استقلال پس از رسیدن به گل تساوی باز هم به حملات خود افزود و در دقیقه 28 به گل برتری رسید. ضربه کرنر ارسالی روی دروازه نفت آبادان پس از برگشت ناقص مدافعان نفت مقابل پای جباری افتاد و شوت او پس از برخورد به مدافعان نفت راهی دروازه شد. البته استقلال باز هم می‌توانست گل بزند؛ سید صالحی در دقایق پایانی نیمه نخست می‌توانست برتری را افزایش دهد اما ضربه سر او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در نیمه دوم استقلال بر خلاف بازی‌های گذشته که پس از به دست آوردن نتیجه، انگیزه‌ای برای حمله کردن نداشت، بازهم به سمت دروازه نفت حرکت کرد و در دقیقه 53 با ضربه سر شکوری به گل سوم رسید. فرهاد مجیدی که تازه وارد میدان شده بود نیز گل چهارم تیمش را در دقیقه 64 به ثمر رساند تا اختلاف به عدد 3 برسد. بازیکنان نفت آبادان که با زیاد شدن اختلاف انگیزه‌شان را از دست داده بودند در دقیقه 67 توسط سیدصالحی برای پنجمین بار دروازه‌شان را فروریخته دیدند.

تلاش نفتی‌ها در دقیقه 81 سرانجام به ثمر نشست و روح‌الله عرب که یک بار در نیمه‌نخست نتوانسته بود از فرصت مناسبی که به‌دست آورده بود استفاده کند، محمدی را مغلوب کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در دقایق پایانی بازی درحالی‌که همه منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند آرش برهانی با حرکتی نمایشی گل ششم را به ثمر رساند تا در کنار عنایتی به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر فوتبال قرار بگیرد.

اکنون استقلال با صعود به رده دوم جدول بعد از سپاهان بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد؛ در 3‌هفته مانده به پایان لیگ دهم آیا درخشش استقلال با افت سپاهان توأم خواهد شد؟

امیدواری پاس و ناامیدی ذوب‌آهن

ذوب‌آهن با شکست مقابل پاس همدان امیدهایش برای قهرمانی در لیگ دهم هم کمرنگ شد. این تیم که در هفته‌های گذشته جزء مدعیان اصلی قهرمانی بود و حتی هفته‌ها صدرنشین لیگ بود، دیروز در همدان نتوانست مقابل مردان علی‌اصغر مدیرروستا از شکست فرار کند.

مردان منصور ابراهیم‌زاده که با امید بسیاری راهی همدان شده بودند، در هفته سی‌‌ویکم خیلی زود گل خوردند. گل اول این بازی را مرتضی عزیز محمدی در دقیقه 32 برای پاس به ثمر رساند. در ادامه سیدمحمد حسینی گل تساوی را در دقیقه 36 برای ذوب‌آهن وارد دروازه حریف کرد تا نیمه اول بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد.

ذوب‌آهن البته قبل از مسابقه با مشکل محرومیت ناگهانی خلعتبری روبه‌رو شد. محمدرضا خلعتبری درحالی‌که همراه بازیکنان ذوب‌آهن مشغول تمرین‌کردن بود تا برای دیدار با پاس آماده شود، از سوی جلال مرادی ناظر بازی 3‌اخطاره اعلام و از حضور در میدان محروم شد. این مسئله باعث ناراحتی ابراهیم‌زاده شد و در چنین شرایطی این تیم مقابل پاس قرار گرفت.

با تساوی 2 تیم در نیمه نخست به‌نظر می‌رسید ذوب‌آهن وضعیت بهتری دارد و می‌تواند در نیمه دوم دوباره گل بزند. با شروع نیمه دوم اما این پاسی‌ها بودند که نمایش قابل‌قبولی ارائه دادند و در دقیقه 56 گل دوم خود را به ثمر رساندند. فرهاد خیرخواه زننده این ضربه پنالتی بود تا پاس، یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر بتواند یکی از مدعیان قهرمانی لیگ را از پیش رو بردارد. پاس با گرفتن 3 امتیاز این مسابقه 34 امتیازی شد و در جدول رده‌بندی با صعود 4پله‌ای در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

پاس در شرایطی 3 امتیاز ارزشمند را به دست آورد که تیم‌هایی مثل استیل‌آذین، پیکان و راه‌آهن در هفته سی‌و‌یکم نتوانستند پیروز شوند تا وضعیت نابسامانی در قسمت پایین جدول داشته باشند.

کد خبر 133189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز