پرسپولیس 4 روز پس از شکست تحقیرآمیز مقابل بنیادکار ازبکستان، عصر امروز از هفته سی‌ویکم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی مقابل نفت تهران به میدان خواهد رفت.

فوتبال

این در حالی است که سرخ‌های تهران نسبت به استقلال و تراکتورسازی تبریز شانس کمتری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند. با این حال علی دایی دیگر طاقت شنیدن صدای اعتراض تماشاگران پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی ندارد و امیدوار است با شکست دادن نفت تا حدودی آرامش را به تیمش بازگرداند. او به‌دلیل کسب نتایج ضعیف در لیگ قهرمانان آسیا و ازدست‌دادن قهرمانی در لیگ برتر شدیدا تحت فشار قرار دارد و حداقل به‌دنبال این است تا در 4بازی پایانی، کام هواداران پرسپولیس بیشتر از این تلخ نشود. پرسپولیس در حالی مقابل نفت قرار می‌گیرد که‌‌ 4 بازیکن محروم دارد.

علیرضا نورمحمدی، رحمان احمدی، اشپتیم آرفی و سپهر حیدری4 بازیکن محروم سرخ‌ها برای بازی امروز هستند در ضمن غلامرضا رضایی و حسین بادامکی هم برای این دیدار شرایط مبهمی دارند و این از بدشانسی‌های دایی است. در غیاب حیدری به احتمال فراوان وحید هاشمیان برای نخستین‌بار بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست.

رکورددار تساوی

نفت 33امتیازی هنوز در حاشیه امنیت قرار ندارد و روی کاغذ هنوز خطر سقوط به لیگ دسته اول این تیم را تهدید می‌کند، به همین دلیل بازیکنان نفت انگیزه زیادی برای این مسابقه دارند. نفت تهران در این فصل یک شکست کمتر از پرسپولیس داشته هرچند که نفتی‌ها استاد مساوی گرفتن در بازی‌های این فصل بوده‌اند. این تیم با کسب 15 تساوی در لیگ برتر رکورددار است و نفت با مربیگری حسین فرکی نشان داده که تیم سخت کوشی است. در این دیدار اما رویارویی فرکی و دایی در نوع خود جالب توجه است.

دایی سال‌ها در تیم ملی شاگرد فرکی بوده و باید دید نبرد کاپیتان و مربی سابق تیم ملی چه نتیجه‌ای را رقم خواهد زد. ‌ دیدار رفت این دو تیم با پیروزی 3 بر یک پرسپولیس همراه بود. فرکی در آستانه این بازی می‌گوید:«پرسپولیس 2هفته‌ای است که گرفتار مسائل حاشیه‌ای شده است.آنها به‌دلیل اتفاقات پس از بازی با استیل‌آذین و شکستی که برابر بنیادکار متحمل شدند اوضاع روحی خوبی ندارند، ضمن اینکه چند بازیکن محروم و مصدوم هم دارند.

البته این وضعیت باعث خوشحالی من نمی‌شود و دوست داشتم پرسپولیس با تیم کاملش برابر ما می‌ایستاد. آنها از سوی تماشاگرانشان تحت فشار بوده و شرایط خوبی ندارند، البته نفت هم بازیکن مصدوم و محروم دارد. بازیکن برزیلی ما که گل‌های زیادی را تاکنون برای نفت زده سه اخطاره است و نمی‌تواند بازی کند.»

ناراحتی دایی

دایی قبل از این دیدار و در کنفرانس مطبوعاتی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و حرف‌های او مثل همیشه جنجالی بود. او ابتدا شایعه مذاکره‌اش با تیم داماش گیلان را تکذیب کرد و گفت: «این موضوع دروغ است و تا زمانی که با تیمی قرارداد دارم با تیم دیگری وارد مذاکره نمی‌شوم. من نه با باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده مذاکره کرده‌ام و نه با هیچ باشگاه دیگری، در ضمن اگر بخواهم برای تمدید قرارداد با پرسپولیس مذاکره کنم، مطمئنا شرایطم با آن شرایطی که روز اول به پرسپولیس آمدم، فرق می‌کند. هم من خواسته‌های خاص خودم را دارم و هم باشگاه پرسپولیس.»

دایی که از شایعه جریمه 10درصدی بازیکنان پرسپولیس به‌شدت ناراحت بود ادامه داد: «متأسفم برای رادیو که دم از ‌راستگویی می‌زند ولی خبری که مشخص نیست پایه و اساس درستی دارد یا خیر را اعلام می‌کند. بعد وقتی من سر تمرین می‌روم می‌بینم که با یک لشگر شکست خورده و عزادار روبه‌رو هستم و وقتی بازیکنان می‌پرسند چه اتفاقی افتاده، آنها می‌گویند که در رادیو چنین خبری اعلام شده است.»

دایی برای دفاع از خودش در مورد نتایج پرسپولیس در سال‌های گذشته هم حرف زد: «در چند سال گذشته به غیراز سال 86 که پرسپولیس قهرمان شد، این تیم چه رتبه‌ای کسب کرده است؟ حتی دنیزلی را هم که به قول خودتان بهترین مربی دنیا بود، آوردید اما نتیجه‌ای به دست نیاوردید. مهدوی‌کیا می‌گفت پرسپولیس واقعی آن تیمی بود که در دهه 70 آلیمای قزاقستان را در تهران گلباران کرد.

راست هم می‌گوید چون در آن زمان پرسپولیس 14بازیکن ملی‌پوش داشت. اما الان چند بازیکن ملی‌پوش داریم، فقط 2نفر.»
او در پایان حرف‌هایش گفت: «بعضی‌ها می‌گویند که تیم را دایی بسته است ولی من با چه چیزی تیم را بستم؟ از همان اول همین بازیکنان در تیم بودند. متأسفانه خیلی از مسائل هست که نمی‌توانم آن را عنوان کنم و کسی که می‌ترسد جایگاه خود را از دست بدهد از این حرف‌ها می‌زند اما کسی که به امید فردای بهتر به جای دیگری می‌رود موفق است.»

کد خبر 133188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز