گروه اقتصادی: شعب منتخب بانک ملی در نخستین روز حراج سکه با ازدحام مردم و نفوذ دلال‌ها برای خرید سکه به نرخ دولتی بانک مرکزی مواجه شدند.

سکه

به گزارش همشهری، شکاف قیمت به‌گونه‌ای بود که در عمل انواع سکه دونرخی شد و همین عارضه قابل پیش‌بینی، فعالیت‌های واسطه‌گرایی را تشدید و بانک مرکزی را مجبور کرد تا به هر خریدار با ارائه کارت ملی تنها 5 قطعه سکه عرضه کند. حسین دشتی سخنگوی بانک ملی ایران با اشاره به اینکه 150 شعبه این بانک به‌مدت 2ساعت عرضه سکه‌ها را انجام می‌دهند، تصریح کرد: به هر فرد در هر نوبت 5 عدد سکه عرضه و قیمت‌ها نیز توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود.

هر نفر 5سکه

به گزارش مهر، نرخ هر سکه تمام بهار آزادی در شعب منتخب بانک ملی 407 هزار و 500 تومان اعلام شده، ضمن اینکه قیمت نیم سکه بهار آزادی 202 هزار و 500 تومان و هر قطعه ربع سکه هم 109 هزار و 500 تومان است و شهروندان می‌توانند با ارائه کارت ملی 5 قطعه سکه با قیمت مصوب خریداری کنند. به‌گزارش همشهری، روز گذشته در بازار آزاد شهر تهران هر قطعه سکه طرح قدیم و جدید به‌ترتیب 465 و 428 و هر نیم سکه و ربع سکه هم 215 و 131 هزار تومان فروخته شد.

رئیس اتحادیه‌ کشوری طلا و جواهر گفت: بانک مرکزی نرخ سکه طرح جدید را 407 هزار تومان اعلام کرد و در بازار، سکه‌ طرح جدید 414هزار تومان به فروش رفت. محمد کشتی‌آرای با پیش‌بینی متعادل‌شدن قیمت‌ها ظرف 2 روز آینده اظهار کرد: باید هم قیمت سکه در بانک و هم قیمت آن در بازار کاهش پیدا کند. کشتی‌آرای در پایان با اشاره بر اینکه سکه در نقاط مختلف و در شهرهای گوناگون قیمت‌های کاملا متفاوتی دارد، تاکید کرد: با تمام‌شدن بحران‌ها، قیمت‌ها به‌طور اتوماتیک یکسان می‌شوند. وی توصیه کرد مردم با کمی تفکر سکه بخرند.

تداوم سفته‌بازی

به گزارش فارس، با آغاز عرضه سکه در روز گذشته، وجود سفته‌بازان در عرضه دولتی نیز نمایان شد. این گزارش می‌افزاید: در بین جمعیتی که در صف خرید سکه طلا ایستاده‌اند از هرکسی که سؤال می‌شود برای چه می‌خواهید طلا بخرید؟ می‌گوید: به‌دلیل اینکه روزهای بعد گران‌تر می‌شود. به گفته سخنگوی بانک ملی، با توجه به اینکه روز اول اجرای طرح است حضور زیاد مردم در شعب برای خرید سکه طبیعی است. به گزارش ایسنا، او درباره تعداد سکه‌هایی که از سوی بانک مرکزی در اختیار بانک ملی قرار گرفته است، گفت: این میزان به حدی است که نیاز مردم را تامین کند.

کد خبر 133174

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز