جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

آیت‌الله مهدوی‌کنی در توصیه‌ای خطاب به دولتی‌ها اظهار امیدواری کرد که اطرافیان رئیس جمهورکار اشتباهی نکنند که باعث جدایی بشود.

مهدوی کنی

رئیس مجلس خبرگان هدف اصلی را حفظ انقلاب و نظام دانست و گفت که امام فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است و حفظ نظام وابسته به حفظ ستون آن است. ستون خیمه نظام ولایت فقیه است بنابر این ولی‌فقیه زمان را باید حفظ کرد.دبیر کل جامعه روحانیت مبارز‌ اظهار داشت: همه اصولگراها و تمامی علما و روحانیت با هم متحد باشند و من توصیه کردم که در این جریاناتی که برای انتخابات واقع می‌شود این ارتباط حفظ شود.رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: همیشه دغدغه حقیر به راهنمایی بنیانگذار انقلاب، این بود که روحانیت در مسائل سیاسی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به حضور خود در جلسه‌ای درخصوص بحث تشریح منشور 12‌گانه اصولگرایی، تصریح کرد: در این جلسه اعلام کردم که ما نباید فقط برای مجلس و انتخابات بحث کنیم. بحث ما در منشور اصولگرایی این نیست که فقط در مجلس باشد؛ چون مجلس یکی از ارکان انقلاب است.

مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، دینی، فقاهتی، همه اینها باید باهم باشند و روحانیت را راهنما قرار بدهند.به گزارش فارس، رئیس مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: بعضی از اصولگراها در حضور خود من در یک جمعی اظهار کردند که روحانیت نفوذ خودش را از دست داده و دیگر نمی‌تواند مردم را جمع کند. پس باید چه کار بکنیم ؟ باید یک کاری کنیم که مردم را جمع کنیم. خوب حالا مردم را بخواهیم جمع کنیم چه کار کنیم؟ باید شعارهای روحانی و شعارهای امام(ره) را عوض کنیم. شعارهای اسلامی و انقلابی یا سنتی را حذف کنیم. یک شعارهایی بدهیم که یک طبقه دیگری از مردم را جذب کنیم.

وی ادامه داد: این مسئله ایران و این حرف‌ها شاید معلول همین فکر است که مرتب می‌گویند ایران و حرف‌هایی که می‌زنند. این مثل آن حرفی می‌ماند که در زمان رفراندوم جمهوری اسلامی امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی؛ نگویید دمکراسی اسلامی. اسلامی را با دمکراتیک قاطی نکنید؛ که می‌گفتند اینها خلط با هم است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در توصیه‌ای خطاب به دولتی‌ها و رئیس‌جمهور اعلام کرد که واقعا یک وقت خدای‌ناکرده، خود آقای رئیس‌جمهور را نمی‌گویم، اطرافیان کاری نکنند که باعث جدایی بشود. این همان اشتباهی است که گاهی ممکن است بعضی بکنند، خیال کنند که فعلا که ما می‌توانیم یک کاری بکنیم و راه همین است. نه اشتباه است. راهکار جمعی با جمع است.

نباید کار جمعی را فردی کرد. من حتی در آن نطق اولیه خبرگان گفتم آقا ما به همه مردم ایران می‌گوییم که با شما هستیم و در خدمت شما هستیم و خبرگان هم برای همه است. رئیس‌جمهور هم برای همه است. دولت هم برای همه است. اینکه متعلق به همه است را باید عملا نشان داد که برای همه است.

کد خبر 133059

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز