گروه سیاسی: رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب ما از جهاد و مهاجرت شروع شده است گفت:

چه قبل و چه بعد از انقلاب حرکت‌ها از جهاد و مهاجرت آغاز شده است و بقای ادامه انقلاب نیز برمبنای جهاد و مهاجرت خواهد بود و هر کشوری که آباد شده، با جهاد آباد شده است.
آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی که در مراسم رونمایی از سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی حضور یافته بود با اشاره به اینکه بانی جهاد سازندگی مرحوم شهید بهشتی بود گفت: جهاد سازندگی بعد از پیشنهاد شهیدبهشتی مورد تایید امام(ره) قرار گرفت چرا که اساس و پیشرفت اسلام، بر کار، جهاد و مهاجرتی که توأم با جهاد است وجود دارد.دبیرکل جامعه روحانیت مبارز که این روزها در هر سخنرانی خود ناگفته‌هایی از اتفاقات رخ داده در بطن انقلاب را نقل می‌کند این بار به نقل اتفاقات حاشیه‌ای ادغام وزارت جهادسازندگی با وزارت کشاورزی در نخستین روزهای مجلس ششم پرداخت و گفت که با این ادغام مخالف بودم اما این کار انجام شد چون به حرف ما گوش نمی‌کنند.

وی افزود: درحالی‌که جهاد سازندگی چیز دیگری بود و وزارت کشاورزی امری دیگر که نباید با هم خلط می‌شد، همانطور که کمیته انقلاب، ژاندارمری‌ها و موارد دیگر با هم متفاوت هستند اما اینها را خلط مبحث کردند.لایحه ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی و تشکیل وزارت جهادکشاورزی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهیه شد و در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۷۹ با قید یک‌فوریت به مجلس شورای اسلامی رفت.

این لایحه در تاریخ۶ دی ۱۳۷۹ به تصویب نمایندگان مجلس رسید.مهدوی کنی البته در حاشیه این جلسه هر چند مختصر توضیحاتی درباره حرف و حدیث‌های پیرامون 7+8 داد و در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتخاب ولایتی به‌عنوان سخنگوی جبهه متحد اصولگرایی گفت: بنا نیست که وارد تمام جزئیات شویم و مشخص کنیم چه کسی سخنگو است و کسی را انتخاب کنیم، بنابراین کسانی که مورد اعتماد هستند دور هم می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا عدم‌همگرایی جبهه پایداری به معنای سهم‌خواهی آنها نیست، گفت: ان‌شاءالله می‌آیند. ما امیدواریم و ناامید نیستیم.وی در رابطه با حضور نماینده محسن رضایی در جبهه متحد اصولگرایی گفت: نماینده خاصی ندارند اما ما گفته‌ایم نماینده بفرستند؛ به این معنا که مطالباتشان را بیان کنند.

کد خبر 146231
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز