دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

شاید نقاشی‌های سه‌بعدی را که برخی هنرمندان خارجی روی پیاده‌روها می‌کشند دیده باشید.

پیاده رو

اگر دیده‌اید،‌ مراقب باشید هنگامی که از خیابان سرو شرقی در محله سعاد‌ت‌آباد عبور می‌کنید به خیال سه‌بعدی بودن منظره‌ای که کف پیاده‌رو نقش بسته از روی آن عبور نکنید. زیرا به طور حتم علاوه بر کثیف‌شدن کفش‌ها ممکن است سنگ‌های شکسته‌شده برای شما به قول معروف جفت‌پا هم بگیرند و زمین بخورید. با اینکه در اغلب نقاط شهر به‌محض کنده‌کاری‌ پیاده‌رو سنگ‌ها جمع‌آوری می‌شوند اما در این محدوده نزدیک به یک هفته است که سنگ‌های کف پیاده‌رو به همین شکل باقی‌مانده و کسی برای جمع‌آوری آنها اقدام نکرده است. راه‌رفتن رهگذران نیز به محض اینکه به این سنگ‌ها می‌رسند شبیه شهروندان سنتی ژاپنی می‌شودکه دمپایی‌های چوبی پوشیده‌اند و طول قدم‌ برداشتن‌شان بیشتر از چند سانتی‌متر نیست. شاید اگر ساکنان این خیابان به جای گام‌های احتیاط‌آمیز با سامانه 137‌تماس می‌گرفتند این مشکل به سرعت حل می‌شد.

لیزر در بزرگراه

200‌هزار تومان برای خرید یک عینک آفتابی هزینه می‌کنی تا چشمانت از اشعه‌های مضر آفتاب در امان باشد، یکی پیدا می‌شود نور یک لیزر اسباب‌بازی و 20‌هزار تومانی را صاف در چشمانت انداخته و تمام رشته‌هایت را پنبه می‌کند. این اواخر نسل جدیدی از قلم‌های لیزری به بازار آمده است که شدت نور آنها چندین برابر انواع پیشین است. افراد ناآگاه و مردم آزار هم که هر جایی پیدا می‌شوند و از فناوری استفاده یا بهتر بگوییم سوءاستفاده‌های ویژه خود را می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از راننده‌ها نیز هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها به ناگاه با نور مستقیم و خیره‌کننده این وسیله مواجه می‌شوند و گاهی کنترل خودرو برای آنها مشکل می‌شود.

صندلی پرنده

هرقدر در رابطه با اهمیت استفاده از کمربند ایمنی خودرو و سلامت آن یادآوری‌های لازم صورت می‌گیرد برای برخی از راننده‌ها این گوش در است و دیگری دروازه. به‌طور نمونه برای برخی از راننده‌ها سلامت صندلی اهمیت بیشتری از سلامتی خودشان دارد. با همین طرز تفکر از قلاب و نوار کمربند خودرو برای نگه‌داشتن صندلی استفاده می‌کنند نه برای امنیت خود. البته نباید فراموش کرد که صندلی برخی از خودروها هم دست‌کمی از صندلی‌پرنده شهربازی‌ها ندارد و بدون این کمربند‌های ایمنی به گهواره بیشتر شباهت دارند. به‌عبارتی صندلی فرسوده و آسیب‌دیده این خودروها آنقدر در حال حرکت خودرو تاب می‌خورد و هزینه تعمیر آن نیز گاهی به‌قدری گران است که راننده مجبور می‌شود برای ثابت کردن آن به‌جای تعمیرکار از کمربند ایمنی کمک بگیرد. تعداد دیگری از راننده‌ها نیز برای ثابت نگاه داشتن صندلی‌های این چنینی یک زنجیر یا میله‌ به پشت آن جوش می‌دهند. به هر حال بد نیست بدانیم این توجیه‌ها برای مجاب کردن عزرائیل هنگام وقوع تصادف و در نبود کمربند ایمنی کافی نیست. برای جریمه نشدن نیز همچنین.

کلکسیون برچسب‌ طرح ترافیک

برخی مجموعه‌داران یا همان کلکسیونر‌ها عادت دارند مجموعه‌ای را که جمع‌آوری کرده‌اند به زور هم که شده به دیگران نشان دهند. اگر گرفتار یکی از این کلکسیونر‌ها بشوید بعید است بعد از یکی دو ساعت توضیحات خسته‌کننده از معرکه جان به در برید. برخی از آنها غافل‌اند از اینکه به قول معروف، هر سخن جایی و هر نکته‌ مکانی دارد. از سوی دیگر، راننده‌ای که خودروی وی را در تصویر مشاهده می‌کنید مجموعه نشان‌های ترافیک خود را پشت شیشه خودرو زده است. با این حرکت حواس راننده‌های پشتی را پرت می‌کند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که از دید پلیس هر نوشته یا تصویری که موجب جلب توجه راننده‌های دیگر شود جزء تخلفات رانندگی محسوب شده و مشمول جریمه می‌شود. این موضوع در مورد نوشته‌ها و نقاشی‌های پشت وانت‌ها و دیگر خودرو‌ها نیز صدق می‌کند. بنابراین بهتر است چنانچه خودروی ما نیز به این تصویرها و نوشته‌ها مزین است نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنیم.

کد خبر 132751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز