دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 12 اسفندماه سال 90 برگزار می‌شود.

 محمد مصطفی نجار وزیر کشور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با رایزنی‌ها و صحبت‌هایی که با شورای نگهبان انجام دادیم تاریخ دقیق زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم مشخص شد و قرار شد این انتخابات در روز جمعه 12 اسفند سال 90 برگزار شود.

 وی هم‌چنین گفت: جزییات ثبت نام و تقویم مربوط به آن به تدریج به مردم اعلام می‌شود.

 نجار هم‌چنین افزود: از سال قبل با هماهنگی و همکاری که با سایر بخش‌ها و هم‌چنین هماهنگی‌هایی که در وزارت کشور انجام شده است، تسهیلات و تدابیر لازم برای این امر اندیشیده شده، برنامه‌ریزی‌های لازم نیز انجام شده است.

 وی پیش از این نیز گفته بود: زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم در جلسات مشترک وزارت کشور و شورای نگهبان قانون اساسی مشخص شده است و به زودی اعلام می‌شود.

 وی خبر داده بود: از سال قبل اقدمات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس را پیش‌بینی کردیم و توافقات لازم با شورای نگهبان به عمل آمده است.

 سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور نیز پیش از این از برگزاری انتخابات مجلس نهم در اسفند ماه خبر داد و گفت: در صورت برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه ، مراحل اولیه برگزاری این انتخابات و صدور اطلاعیه‌ها از سوی وزارت کشور از اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

  وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور اکنون در حال آماده سازی مقدمات برگزاری انتخابات مجلس نهم به نحو مطلوب است.

 حسنعلی نوری مدیرکل دفترانتخابات وزارت کشور نیز گفت: در حال رایزنی با شورای نگهبان جهت برگزاری انتخابات رایانه‌ای هستیم و این مساله باید به تائید شورای نگهبان برسد و در این راستا کمیته خاصی تشکیل نشده است.

 وی درباره اقدامات وزارت کشور در جهت برگزاری انتخابات رایانه‌ای مجلس نهم افزود: وزارت کشور در صورت تائید شورای نگهبان آمادگی این را دارد که از صفر تا 100 مراحل نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را رایانه‌ای برگزار کند.

 وی اظهار کرد: رایزنی‌های ما با شورای نگهبان ادامه پیدا می‌کند. اگر به نتیجه رسید انتخابات مجلس آینده رایانه‌ای برگزار خواهد شد و اگر نه، رایانه‌ای بودن انتخابات را در انتخابات بعدی مورد توجه قرار می‌دهیم.

 مدیرکل دفترانتخابات وزارت کشور همچنین درباره زمان تشکیل ستاد انتخابات مجلس نهم در وزارت کشور گفت: تشکیل این ستاد منوط به مشخص شدن تاریخ قطعی زمان برگزاری انتخابات است.

کد خبر 132585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز