همشهری آنلاین: استاندار تهران از صدور حکم قضایی برای تخریب ویلاهای میلیاردی فشم و لواسان خبر داد و افزود: حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز توسط محاکم قضایی امضا شده است و بر اساس آن برای ساخت و ساز غیرقانونی و بدون پروانه ساخت حکم تخریب صادر می‌شود.

مرتضی تمدن در گفتگو با مهر با بیان اینکه ساخت و سازهایی که در منطقه لواسان و فشم از توابع تهران به صورت غیر مجاز بنا شده‌اند با حکم قضایی تخریب می‌شوند گفت: این ساخت و سازها علاوه بر تجاوز به عرصه‌های طبیعی به منابع آبی استان تهران هم ضربه وارد کرده که در آینده‌ای نزدیک با این ساخت و سازها بر اساس قانون برخورد می‌شود.

 وی افزود: قیمت ساختمانها و ویلاهایی که در منطقه فشم و لواسان وجود دارد از 200 میلیون تومان تا چند میلیارد تومان است و به دلیل اینکه صاحبان این ویلاها صاحبان ثروت به شمار می‌آیند تخریب ساخت وسازها بسیار هزینه براست.

 استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که برخی از ساخت و سازها با مجوز شهرداری منطقه صادر شده گفت: این ساختمانهای غیرقانونی در صورت داشتن پروانه ساخت باید شهرداری پاسخگو باشد زیرا هر مجوزی که صادر می‌شود باید مراحلی را طی کند و در این منطقه نیز استعلام از آب منطقه‌ای برای تعیین حدود حریم الزامی است.

  تمدن تصریح کرد: حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز توسط محاکم قضایی بررسی و امضاء می‌شود، بر این اساس در صورتی که ساخت و ساز غیر قانونی باشد و بدون پروانه ساخت حکم تخریب صادر می‌شود.

کد خبر 142340
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز