همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: مهم برای ما این نیست که مردم به چه کسی رای می‌دهند، این بحث سلیقه خود مردم است و ما کاری به آن نداریم. مهم برای ما حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

 به گزارش ایسنا، در گردهمایی معاونان سیاسی و مدیران کل سیاسی - انتخابات استانداری‌های سراسر کشور،وزیر کشور طی سخنانی نظام ولایت فقیه را نظامی موفقی که امروز در جهان به یک الگو تبدیل شده دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه حرف‌های زیادی در عرصه‌های مختلف برای گفتن دارد.

 وی بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ما به دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم؛ چراکه انتخابات یک مانور ملی است و آمدن و حضور حداکثری مردم برای ما بسیار مهم است و پیام دارد.

 نجار تاکید کرد: مهم برای ما این نیست که مردم به چه کسی رای می‌دهند؛ چراکه این بحث سلیقه مردم است و ما کاری به آن نداریم. مهم برای ما حضور حداکثری مردم در صحنه است.

 وزیر کشور همچنین ضرورت وجود امنیت پایدار در جامعه را امر مهم قلمداد و اظهار کرد: احساس امنیت و امنیت پایدار که پیش‌نیاز هر گونه فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است بسیار مهم است و ما باید کاری کنیم که احساس امنیت در میان شهروندان ارتقاء پیدا کند.

 وی گفت: امنیت یک موضوع و احساس امنیت موضوع مهم دیگری است. اگر می‌خواهیم کار اقتصادی انجام دهیم، سرمایه‌گذارها باید احساس امنیت کنند. در بحث انتخابات نیز مردم در فضای انتخابات آرامش می‌خواهند. البته رقابت پرشور و نشاط در انتخابات نیز سر جای خود است، اما ما نباید کاری کنیم و یا اجازه دهیم که کاری شود که طی آن امنیت بهم بخورد.

 نجار با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: من در این دیدار به عنوان جانشین فرمانده معظم کل قوا حضور داشتم و در این دیدار مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید کردند که ما باید بر روی امنیت اخلاقی کار کنیم.

 وزیر کشور همچنین هماهنگی بین استانداران، فرمانداران، بخشداران و ... در انتخابات با هیات‌های اجرایی و نظارت را یک ضرورت خواند و خاطر نشان کرد: همه شما باید سعی کنید که در بحث انتخابات فضای هماهنگی بوجود آورید.

 وی با اشاره به اجرای طرح تحرک در وزارت کشور، گفت: هم‌اکنون معاونین ما روی این موضوع کار می‌کنند و برای استان‌ها نیز در این رابطه مدلی تهیه شده است. این طرح یک نظام مدیریتی جدید است که طی آن می‌توانیم کارها را راحت‌تر پیش‌ببریم.

 نجار در ادامه با اشاره به نزدیک بودن آغاز دور چهارم سفرهای استانی از معاونین سیاسی استانداری‌ها خواست که هماهنگی‌های لازم را در این سفرها داشته باشند.

 وی با بیان این‌که سهم انقلاب اسلامی ایران در خیزش‌های مردمی و موج بیداری منطقه غیرقابل انکار است، اظهار کرد: حرکات در منطقه پژواک صدای ملت ایران است و ملت‌ها امروز هویت خود را پیدا کرده‌اند و اجازه سلطه سلطه‌گران را نخواهند داد.

 نجار خاطر نشان کرد: اگر چه صحبت از آخر تاریخ از سوی دشمنان مطرح می‌شود ، اما آنها خودشان در حال حاضر به آخر تاریخ رسیده‌اند؛ چراکه هم‌اکنون دوره دوره بیداری ملت‌هاست.

 وزیر کشور با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف کشورمان، اظهار کرد: اینکه دشمنان کشور ما دانشمند هسته‌یی ما را ترور می‌کنند، نشانه این است که آنها خود بر پیشرفت‌های علمی کشور ما اذعان دارند و همچنین باید بدانند هر چقدر که مردم ما را شهید کردند از قطرات خون این شهیدان هزاران نیروی جدید در کشور ایجاد شد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن خدمات دولت نهم و دهم به مردم، اظهار کرد: در هر عرصه‌ای که نگاه می‌کنیم، شاهد این هستیم که خدمات این دولت نسبت به دولت‌های گذشته چندین برابر بوده است. البته این در حالی است که یکسری اقداماتی می‌کنند و می‌خواهند فعالیت‌های دولت را ناکارآمد جلوه دهند و سیاه‌نمایی کنند.

 نجار همچنین گفت: برخی این بحث‌ها را مطرح می‌کنند تا ماجرای فتنه به فراموشی سپرده و یا به محاق برده شود.

 وزیر کشور همچنین با مورد توجه قرار دادن بخش اشتغال و مسکن خطاب به حاضرین در این نشست، گفت: در این بحث‌ها باید اتاق فکر تشکیل شود و توسعه استان‌ها را مدنظر قرار دهیم.

 وی همچنین گفت که در بحث بنزین نیز ما هم‌اکنون از آنچه باید داشته باشیم، مازاد داریم و آمادگی صادرات بنزین را داریم، اما برخی سیاه‌نمایی‌ها و تبلیغات منفی در این راستا انجام می‌شود که باید گفت که بحث سهمیه‌بندی سوخت کاملا کارشناسی بوده است.

کد خبر 137017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز