گروه اقتصادی: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی دست کم 18 میلیارد دلار از منابع و مصارف بودجه سال 1390 کل کشور را کاهش داد و به گفته برخی نمایندگان مجلس، گزارش کمیسیون یادشده تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

هنوز دولت واکنشی به کاهش منابع و مصارف بودجه نشان نداده است اما به گفته سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسش همشهری، موضع دولت دفاع از لایحه پیشنهادی بودجه است. سخنگوی کمیسیون تلفیق از کاهش 18 میلیارد دلاری درآمد دولت در لایحه بودجه 90 خبر داد و گفت: گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه هفته جاری در صحن مجلس تصویب می‌شود.به گزارش فارس و مهر، محمدمهدی مفتح تاکید کرد:

کل بندهای لایحه دولت در بودجه 90 بررسی شده و چند مورد که به‌صورت مراعا باقیمانده بود و نیز تعدادی از بندهای پیشنهادی کمیسیون‌های تخصصی باقی مانده بود که ظرف یکی، دو روز به پایان می‌رسد.سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: از مجموعه درآمدهای دولت 11 میلیارد دلار برای برداشت از حساب ذخیره ارزی و 7 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرد.مفتح با اعلام اینکه یک سوم اعضای این کمیسیون خواستار تجدید رای نسبت به مصوبه درآمد 62 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه‌ها شدند، از مخالفت سایر نمایندگان عضو کمیسیون با این اقدام خبر داد. او همچنین در پاسخ به این سؤال که چه بندهایی از لایحه بودجه 90 باقی مانده است، گفت: بحث مربوط به رابطه مالی دولت و نفت همچنان باقی مانده است.وی گفت: درصورتی که این بحث در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد بسیاری ازاحکام بودجه تعیین تکلیف خواهد شد.

مفتح همچنین از درخواست یک سوم اعضای کمیسیون تلفیق برای تجدید رای در مصوبه این کمیسیون درخصوص درآمد 62 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: طبق آیین‌نامه کمیسیون تلفیق امکان تجدید رای نسبت به مصوبات وجود دارد و براساس آن یک سوم اعضا می‌توانند نسبت به ماده‌ای درخواست تجدید رای کنند اما این درخواست باید دو سوم آرای اعضا را به دست آورد تا نسبت به مصوبه کمیسیون رای‌گیری مجدد انجام شود. وی همچنین از تعامل مثبت دولت با کمیسیون تلفیق در بررسی بودجه 90 خبر داد و گفت: بسیاری از تغییراتی که در لایحه صورت گرفته با نظر مثبت نمایندگان دولت همراه بوده است.

کد خبر 132516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز