گروه حوادث: با افزایش تعداد شاکیان پرونده آدم‌ربایان خشن و افشای جرایم بی‌رحمانه آنها، بازپرس پرونده با صدور دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهمان ، از کسانی که از سوی آنها ربوده شده یا از آنها اخاذی شده است خواست با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت از آنها شکایت کنند.

متهم

رسیدگی به پرونده اعضای این باند خشن آدم ربایی، سرقت خودرو و اخاذی، از ششم آذرماه پارسال و هنگامی آغاز شد که خانواده یک زن میانسال با مراجعه به پلیس اعلام کردند آدم ربایان بعد از ربودن مادر خانواده درخواست یک میلیارد تومان برای آزادی وی کرده‌اند. با آغاز بررسی‌های پلیسی و قضایی تحت نظر بازپرس شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهر ری، مشخص شد که این زن هنگامی که قصد رفتن به خانه دخترش را داشته، ربوده شده است. در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت (مبارزه با آدم‌ربایی) با بررسی‌های تخصصی توانستند سرنخ‌هایی از تبهکاران به دست بیاورند.
با اطلاعاتی که در اختیار ماموران قرار گرفته بود، دو مرد جوان به نام‌های محمد - 28ساله- و برادر زن 25ساله وی به نام محسن، در شمال تهران شناسایی و دستگیر شدند.

با اطلاعاتی که از متهمان به دست آمد، اسارتگاه زن میانسال که در آنجا دست و پاهای وی با زنجیر بسته شده بود، در یک ویلا در شمال کشور شناسایی شده و او در عملیاتی پلیسی آزاد شده و به نزد خانواده‌اش بازگردانده شد.

آدم ربایی در یزد

در ادامه تحقیقات کارآگاهان پلیس مشخص شد مردان تبهکار مدتی قبل نیز در شهرستان یزد اقدام به ربودن پسر بچه 12ساله‌ای کرده و بعد از دریافت 20میلیون میلیون تومان این کودک را آزاد کرده بودند اما خانواده کودک به‌دلیل نامشخصی اقدام به شکایت نکرده بودند.با پیگیری این پرونده و خصوصا تحقیقات درباره علت شکایت نکردن خانواده کودک مشخص شد که آدم ربایان بعد از ضرب و شتم شدید کودک بیگناه، فیلم صحنه‌های شکنجه را برای خانواده وی ارسال کرده و خانواده وی را تهدید کرده بودند که اگر موضوع را به پلیس اطلاع دهند کودک را می‌کشند و به این ترتیب اقدام به اخاذی 20 میلیون تومانی کرده بودند اما خانواده کودک از ترس اقدام به شکایت نکرده بودند.

جوانی با سابقه سیاه

بررسی سوابق جرایمی که متهم اصلی پرونده یعنی محمد رقم زده است نشان می‌دهد که این جوان 28 ساله کلکسیونی از جرایم و تبهکاری را در سابقه خود دارد؛‌ جرایمی از قبیل آدم‌ربایی، آتش‌زدن عمدی خودرو، اخاذی، سرقت خودرو، کلاهبرداری، تهدید ماموران پلیس استان یزد و...بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این دو تبهکار یک همدست دیگر به نام محسن داشته‌اند که وی مدتی قبل به اتهام آدم ربایی توسط پلیس آگاهی یزد دستگیر شده بود که با انتقال این تبهکار به تهران، وی با اعتراف به مشارکت در ربودن کودک 12ساله گفت در مدت زمانی که همدستانش کودک را ربوده بودند، وی وظیفه نگهداری از این کودک را برعهده داشته است.همچنین وی به مشارکت در طراحی نقشه ربودن یک دختر‌بچه نیز اعتراف کرد و گفت که در آن آدم ربایی ما موفق به انجام نقشه خود نشدیم.

خودروهایی برای اخاذی

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره یازدهم با بازرسی مخفیگاه‌های اعضای باند، چند دستگاه خودروی مزدا 3 مسروقه را کشف کردند و با بازجویی از مردان تبهکار مشخص شد آنها هر بار بعد از ربودن خودروهای مدل بالا با صاحبان آنها تماس گرفته و اقدام به اخاذی از مالکان خودرو کرده و آنها را تهدید می‌کرده‌اند که درصورت واریز نکردن مبلغ درخواستی آنها خودروهایشان را به آتش می‌کشند که تا‌کنون 7دستگاه خودروی مزدا 3 از متهمان کشف شده و صاحبان آنها به پلیس آگاهی دعوت شده‌اند. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف و احتمال افزایش شاکیانی که به شیوه‌های مختلف مورد سرقت و یا اخاذی قرار گرفته اند، گفت: با توجه به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی که به شیوه‌های مختلف از سوی متهمان مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته اند، بازپرس پرونده دستور انتشار تصویر بدون پوشش چهره متهمان را صادر کرده و مالباختگان و شاکیانی که آنها را شناسایی کرده‌اند یا به این شیوه از آنها اخاذی شده است می‌توانند برای طرح شکایت به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 132499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز