همشهری آنلاین: جمع بازاریان تهران در دفاع از مردم بحرین، یمن و لیبی صبح امروز در مسجد سید عزیزالله برگزار و بازار برای ساعاتی تعطیل شد .

در پی دعوت جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در اعتراض به  اقدامات حکومتهای دیکتاتور  منطقه، بازاریان تهران صبح امروز در تجمعی اعتراض آمیز در مسجد سید عزیزالله حاضر شده واعمال تروریستی آمریکا در منطقه و همچنین اقدامات حکومتهای دیکتاتور را محکوم کردند.

بازاریان با سر دادن شعارهایی همدردی خود را با مردم مظلوم منطقه  اعلام کردند. بازار تهران امروز تا ساعت 11 تعطیل و حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران ویژه تجمع بود.

امت واحده اسلامی در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در تجمع اعتراضی اصناف بازار تهران در مسجد سید عزیز الله بازار با اشاره به جنایات آمریکا و مزدوران آنها در منطقه اظهار داشت: در آینده نزدیک امت واحده اسلام شکل خواهد گرفت،

وی اضافه کرد: شما مردم ایران در پرتو خدا و رهبریت مرجعیت دینی با عمل به آموزه‌های اسلامی امتی را شکل داده‌اید که پیام‌های بیدار کننده و انسان‎ساز آن امروز در کشورهای بحرین، تونس، لیبی و مصر و سایر ملت‌های آزادی‎خواه جهان شنیده شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت بحرین آن را الهام گرفته از قرآن و اهل بیت علیهم السّلام دانست و گفت: علاوه بر مردم بحرین ملت‌های فلسطین و لبنان و سایر کشورهای اسلامی پیام را دریافت کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت اسلامی در منطقه شکل گرفته است، به جریان مقاومت لبنان اشاره کرد و گفت: امروز سربازان این جریان را مسلمانان و مسیحیان تشکیل داده‌اند که این هنر ایران اسلامی است که توانسته است آزادی‌خواهان را در کنار یکدیگر گردآورد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه ملل و حکومت‌های متکی بر آرای ملت در سراسر جهان حمایت می‌کند، گفت: ایران با خودداری کامل از دخالت در مسائل داخلی کشورهای دیگر از مبارزه آزادی‏خواهانه همه مستضعفان جهان حمایت می‌کند چرا که این پیام انقلاب اسلامی و قانون اساسی ما است.

وی ادامه داد: امروز مردم بحرین، مصر، لبنان و عراق تنها نیستند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود می‌بینند؛ امروز همه ملت ایران، روحانیت عظیم الشأن، اصناف و بازاریان کشور با قدرت در کنار مردم بحرین ایستاده‌اند؛ و علت حمایت ما از ملت مظلوم بحرین به دلیل ظلم مضاعف به آنها است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که آمریکا به دلیل اقتدار امت اسلام نمی‌تواند خود به طور مستقیم با ملت شجاع بحرین مقابله کند، از مزدوران خود در منطقه استفاده می‌کند؛ بنابراین دولت سعودی امروز مورد خشم و انزجار ملت‌های منطقه و همین‌طور مردم کشور خود است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سعودی با همراهی آمریکا حیثیت دینی و ملی ملت‌های منطقه را لگدمال کرده است و آنها را به بازیچه ایادی غرب تبدیل کرده است؛ لذا امروز ملت ایران با حمایت از ملت‌های منطقه ایستاده است و جهان فریاد و پیام ملت ایران را می‌شنود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرددر ادامه گفت: تلاش مذبوحانه آمریکا و اتحاد قدرت‌های صاحب حق وتو برای جلوگیری از دستیابی ملت بزرگ ایران به توانمندی‌های هسته‌ای است؛ چرا که نمی‌خواهند ایران قدرتمند از ملت‌های مسلمان منطقه حمایت کند؛ به همین دلیل صاحبان حق نامشروع وتو می‌خواستند عزم ملت ایران را با تحریم‌ها و فشارهای سیاسی بشکنند و در این راستا برای به زانو درآوردن ملت ایران دست به فتنه و آشوب زدند؛ لذا رویش فتنه همزمان با فشار غرب علیه ملت ایران حکایت از هم‎سویی این دو جریان با هم داشت که در نهایت از ملت ایران تودهنی خورد.

وی پیام بعدی انقلاب اسلامی را خطاب به رژیم صهیونیستی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و این فرزند نامشروع غرب باید با اراده ملت مظلوم فلسطین صحنه را ترک کند و حاکمیت برآمده از آرای مردم فلسطین در این سرزمین جایگزین شود که این پیام را ملت‌های مصر، لیبی، تونس دریافت کرده حسنی مبارک را به عنوان مهمترین هم‎پیمان رژیم صهیونیستی به پایین کشیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض ادب به ساحت ملت شجاع و مظلوم بحرین یادآور شد: مردم بحرین علاوه بر اینکه زیر چکمه‌های حاکم ستمگر خویش قرار دارند؛ زیر چکمه‌های متجاوز نیروهای سعودی استخوان‌های پیکرهای شهدای خود را مشاهده می‌کنند؛ بنابراین خطاب به آنان باید گفت: امروز عصر پیروزی خون بر شمشیر است، بار دیگر پیروزی ملت لبنان و غزه تکرار خواهد شد لذا همه ملل اسلامی پشتیبان شما هستند و دفاع از حقوق مشروع همه ملت‌ها را وظیفه قانونی و شرعی خود می‌دانند.

وی خطاب به نیروهای اشغالگر بحرین تصریح کرد: هرچه زودتر بحرین را ترک کنید، چرا که امروز عصر حاکمیت ملت‌ها است و اگر کسی کنار ملت بحرین قرار نگیرد محکوم به شکست است.

وی در خاتمه خطاب به اصناف و بازاریان حاضر در تجمع گفت: امروز ملت اسلام و ایران یک قدرت بزرگ فرهنگی، سیاسی و دفاعی است این نظام باید به قدرت بزرگ اقتصادی نیز تبدیل شود. لذا بازار با چند قرن سابقه باید با گفت‎وگو و تعامل و تبادل نظر، کشور جمهوری اسلامی ایران را برای رسیدن به اقتدار اقتصادی همراهی کند.

کد خبر 132026
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز