گروه شهری: با انجام اصلاحات هندسی در قطعه پایانی بزرگراه صیاد شیرازی از ظهر دیروز این بخش از بزرگراه به‌طور کامل به روی خودروها گشوده شد.

sayyad highway

به گزارش همشهری با وجود اینکه روز شنبه گذشته مسیر 2کیلومتری ادامه صیاد از خیابان پلیس تا میدان سپاه با حضور محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری رسید اما شهروندان به‌دلیل انجام این اصلاحات هندسی برای تردد در این مسیر تا ظهر دیروز در انتظار ماندند. در این‌باره علی‌اصغر مونسان مدیرعامل سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: پس از پایان ساخت عملیات بزرگراه صیاد شیرازی نیاز به انجام یکسری اصلاحات هندسی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک بود که نصب نرده وسط بزرگراه، هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک در میدان سپاه و چند مورد نصب علائم و تابلو ازجمله این اصلاحات بود که انجام شد.

در این‌باره تشکری‌هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن تایید اینکه مسدود ماندن بخش پایانی بزرگراه صیاد به‌دلیل انجام یکسری اصلاحات هندسی بود اظهار داشت: در سال ما بیش از 2 هزار نقطه را اصلاح هندسی و ایمن‌سازی‌ می‌کنیم که یکی از نقاط هم ادامه بزرگراه صیاد در محدوده پلیس تا میدان سپاه بود. تشکری‌‌هاشمی تاکید کرد: هنگامی که بزرگراهی افتتاح می‌شود، علاوه براین که باید در میدان و مسیرهای اطراف آن تغییراتی ایجاد شود، ضروری است هماهنگی‌هایی نیز با راهنمایی و رانندگی صورت گیرد که این هماهنگی و تغییرات با سرعت تا ظهر روز گذشته انجام و بزرگراه صیاد به‌طور کامل باز شده است.

وی در تشریح تاثیرات ترافیکی تکمیل بزرگراه صیاد شیرازی گفت: راه‌اندازی کامل بزرگراه شهید صیاد شیرازی موجب بهبود ترافیک هسته مرکزی شهر تهران و خیابان‌هایی مانند پلیس شده است.
تشکری‌هاشمی همچنین ادامه داد: این بزرگراه نقش مؤثری در تخلیه ترافیک محدوده مرکزی شهر ایفا کرده و دسترسی شهروندان را به بزرگراه‌های شمالی تهران تسهیل می‌کند.وی همچنین از فراهم شدن دسترسی بخش‌های مرکزی شهر به بزرگراه‌های رسالت، شهید همت و شهید بابایی، کاهش بار ترافیکی بزرگراه‌های مدرس، صدر و خیابان‌های شریعتی و پاسداران، اتصال و دسترسی میدان سپاه و خیابان‌های طالقانی و انقلاب به بزرگراه صیاد شیرازی خبر داد.معاون شهردار تهران گرچه تردد خودروها از میدان سپاه به سمت جنوب شهر را مشمول محدوده طرح ترافیک دانست اما گفت سایر خودروها می‌توانند از بزرگراه صیاد و از خیابان‌های زیبا، شهید نامجو و میدان امام حسین(ع) به سمت شرق تردد کنند.

کد خبر 131977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز