شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: آتشی که وانت پراز کپسول گاز را در بر گرفته بود، پیش از آنکه انفجار مهیبی را رقم بزند، توسط آتش‌نشانان مهار شد.

آتش سوزی کپسول گاز

بعدازظهر جمعه گذشته، وانت حامل 150 کپسول گاز مقابل یک کارگاه کپسول پرکنی در جنوب تهران، توقف کرده بود که ناگهان مالک کارگاه، چشمش به شعله‌های آتشی افتاد که روکش پلاستیکی وانت را در برگرفته بود. مرد جوان که می‌دانست تمامی کپسول‌های گاز داخل وانت پر هستند و هر لحظه احتمال دارد انفجار مهیبی را رقم بزنند، دست به کار شد و با استفاده از خاموش‌کننده دستی، مشغول اطفای حریق شد اما با وجود تلاش وی، شعله‌ها هر لحظه بیشتر زبانه می‌کشید.

مرد جوان بلافاصله ماجرا را به آتش‌نشانی اطلاع داد و دقایقی بعد آتش‌نشانان ایستگاه 86، در محل حادثه حاضر شدند. غلامرضا یزدانی فرمانده آتش‌نشانان اعزامی با بیان این خبر گفت: سوپاپ ایمنی کپسول‌‌های گاز داخل وانت به‌دلیل گرم شدن بیش از حد، یکی پس از دیگری رها می‌شد و بر شدت شعله‌ها می‌افزود.

وی افزود: در اثر شدت آتش‌سوزی، کابل‌های برق فشار قوی منطقه ذوب شد و روی زمین سقوط کرد. آتش‌‌‌نشانان نیز با دیدن این صحنه از 3 جهت اقدام به خنک کردن سیلندرها و سپس مهار و خاموش‌کردن آتش کردند و بلافاصله کپسول‌ها را از مغازه و خودرو خارج کردند و به ماجرا خاتمه دادند.

کد خبر 131854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز