دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: آتشی که یک مرکز نگهداری کودکان معلول بی‌سرپرست در استونی را در بر گرفت باعث کشته شدن 10کودک شد.

آتش سوزی خوابگاه کودکان معلول

این حادثه عصر یکشنبه گذشته در شهر هاپسالو در غرب کشور استونی رخ داد. 37‌کودک و 9فرد بزرگسال زمانی که داخل ساختمان این مرکز بودند، ناگهان خود را در محاصره دود و آتشی دیدند که هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد. با وجود اینکه آتش‌نشانان 3دقیقه بعد از اطلاع از حادثه خود را به ساختمان موردنظر رساندند اما شدت گسترده شدن آتش آنقدر زیاد بود که تلاش آنها برای نجات 10کودک معلول بی‌نتیجه ماند.

امدادگران بعد از 2 ساعت تلاش موفق شدند تعدادی از افراد حاضر در ساختمان را خارج و آتش‌ را مهار کنند اما بخشی از ساختمان به‌طور کامل در آتش سوخت و علاوه بر کشته شدن 10 کودک، 2 فرد بزرگسال نیز دچار جراحت و مصدومیت شدند. به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی نیروهای امدادی در غرب استونی گفت: ساختمانی که کودکان معلول در آنجا بودند، ساختمانی یک طبقه و ساخته شده از چوب بود و به همین دلیل با وجود حضور بموقع آتش‌نشانان، آتش‌سوزی قربانیان زیادی برجا گذاشت.

این آتش‌سوزی از خوابگاه کودکان معلول و بی‌سرپرست شروع شده و به سرعت بخش‌های دیگر را هم در بر گرفته بود. دلیل وقوع آتش‌سوزی در دست بررسی است اما مدارک نشان می‌دهد کارشناسان حریق ماه ژانویه از محل بازدید کرده و ایمن بودن ساختمان را تضمین کرده بودند. به‌دنبال این حادثه هولناک، دولت یک روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و گفته می‌شود حال 2‌مصدومی که هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند نیز بسیار وخیم است.

کد خبر 128836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز