گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به طرح‌های ترافیکی پروژه بوستان ولایت گفت:

بوستان ولایت

طرح‌های ایجاد دسترسی مستقیم از بزرگراه‌های نواب و تندگویان و خیابان‌های شهید لطیفی و زمزم به این بوستان در دست بررسی است تا از هر یک از معابر که امکانش وجود داشته باشد بتوانیم دسترسی‌های مستقیم به این مجموعه ایجاد کنیم.سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای برای پیشگیری از افزایش ترافیک پس از افتتاح بوستان ولایت پیش‌بینی شده است، به مهر گفت:

به موازات اقدامات گسترده‌ای که در مجموعه پادگان قلعه مرغی برای احداث بوستان ولایت و مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی آن در دست اجراست، برنامه‌ریزی دقیق و جامعی در بحث حمل‌ونقل و دسترسی‌های این مجموعه بزرگ و مهم شهر صورت گرفته تا پس از بهره‌برداری از فاز نخست بوستان ولایت در خردادماه هم مردم منطقه با افزایش ترافیک و مشکلات ناشی از آن مواجه نشوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های ایجاد دسترسی مستقیم از بزرگراه‌های نواب و تندگویان و خیابان‌های شهید لطیفی و زمزم به این مجموعه در دست بررسی و مطالعه است تا از هر یک از معابر که امکانش وجود داشته باشد بتوانیم دسترسی‌های مستقیم به مجموعه بوستان ولایت ایجاد کنیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در داخل مجموعه بوستان ولایت 2 محل برای احداث پارکینگ طراحی و درنظر گرفته شده است، گفت: در هر نقطه پارکینگی با ظرفیت پارک 1000 خودرو احداث می‌شود. وی اضافه کرد: برای خدمات رسانی به این مجموعه بزرگ و فرا منطقه‌ای تفریحی و فرهنگی خدمات رسانی همه جانبه و مناسبی از سوی اتوبوسرانی و تاکسیرانی به شهروندان ارائه می‌شود.

احداث شهربازی در بوستان ولایت

همچنین مدیرعامل فضاهای فرهنگی نیز از احداث بوستان ولایت با مدرن‌ترین تجهیزات خبر داد که همزمان با افتتاح دیگر بخش‌های فاز یک این بوستان به بهره‌برداری خواهد رسید.اکبر تشکری‌نیا در این باره گفت: بنابر دستور مستقیم شهردار تهران، شهربازی با وسعت 3هزار متر مربع در فاز اول بوستان ولایت تا ابتدای خرداد احداث می‌شود.

او افزود: این شهربازی در 2مجموعه 1500متری پیش‌بینی شده است که یک مجموعه ویژه کودکان و دیگری پذیرای نوجوانان خواهد بود. مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به قابلیت‌های این بوستان، تصریح کرد: این شهربازی به ویدئوهای دیجیتال، تجهیزات بادی، سینمای 7 بعدی و وسایل بازی مجهز خواهد شد. به‌گفته وی، خرید تجهیزات این شهربازی از خارج از کشور در حال انجام است.

او گفت: این شهربازی به امکاناتی مانند دوربین مداربسته، سیستم اطفای حریق و نور مناسب نیز مجهز خواهد شد.
او با بیان اینکه از سوله آشیانه هواپیماها برای ساخت این شهر‌بازی استفاده می‌شود، اظهار داشت: ساخت این مجموعه با برترین تجهیزات در زمانی کمتر از 2ماه در نوع خود بی‌نظیر است که با همکاری، همراهی و همدلی مجموعه شهرداری تهران محقق می‌شود.

کد خبر 131665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز