یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز خدماتی، تفریحی و فرهنگی فروشگاه شهروند خانی آباد نو با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

دکتر محمدباقر قالیباف در این مراسم که با حضور جمع کثیری از شهروندان منطقه 19 و مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امیدوارم بتوانیم مجموعه شهروند را توسط بخش خصوصی در زمینه شعب، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان توسعه دهیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی با بیان اینکه لایحه توسعه شهروند در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد، گفت: شهروند را توسعه می‌دهیم تا در آینده نه چندان دور شهروند پای خود را از شهر تهران بیرون بگذارد و در مجموعه کشور و حتی خارج از کشور فعالیت کند و ما در این زمینه بتوانیم حداقل با کشورهای منطقه رقابت کنیم.

قالیباف ادامه داد: ما در زمینه تولید و کیفیت کالا و حوزه مدیریت این ظرفیت را داریم اما مهم این است که رویکردهای خود را اصلاح کنیم و اصل 44 که یک بحث جدی و اساسی در روند خصوصی‌سازی است را در نهادی مثل شهرداری تهران به عنوان نهاد عمومی و غیردولتی تحقق دهیم و در این زمینه گام‌های جدی برداریم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش خود برای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر، گفت: تمام تلاش ما از روز نخست آغاز به کار در مجموعه شهرداری این بود که اگر نتوانیم فاصله بین شمال و جنوب شهر را کاهش دهیم حداقل در دوران مدیریت ما این فاصله بیشتر نشود که فکر می‌کنم در این زمینه با تلاش مدیران و زحمت‌کشان عرصه مدیریت شهری گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

وی افزود: در زمینه فضای سبز و سرانه‌های ورزشی و خدماتی اقدامات خوبی در حوزه جنوب شهر انجام شده، به طوری که از 500 زمین چمنی که در سطح شهر ایجاد کردیم 300 زمین در جنوب شهر وجود دارد.

قالیباف ادامه داد: البته نمی‌خواهم بگویم که امروز عیب و نقصی در کار ما وجود ندارد به هرحال به خاطر شرایط مختلف، نوع زمین، نوع بافت، پایین دست بودن و آبهای زیر زمینی و سطحی مشکلاتی وجود دارد که در این زمینه حتما تدبیر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سینماهای خوب شهر در جنوب شهر وجود دارد، گفت: در حوزه جنوب شهر اقدامات مناسبی در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به ایجاد فضاهای آموزشی، مراکز دینی و مراکز فرهنگی و اجتماعی و هنری اشاره کرد.

به گفته قالیباف زیبا ترین پل خاورمیانه تا پایان سال جاری در پل جوادیه احداث و افتتاح می‌شود.

حضور شهردار تهران در مسجد امام حسن مجتبی(ع)

دکتر قالیباف سپس به مسجد امام حسن مجتبی (ع) در منطقه 16 شهرداری تهران رفت و در محفل انس با قرآن کریم که با حضور شهروندان این منطقه برگزار می‌شود، شرکت کرد.

وی در جمع شهروندان منطقه 16 گفت: صادقانه می‌گویم که من و همکارانم در شهرداری تهران همانند دوران جبهه و جنگ خدمت می‌کنیم تا بتوانیم کار نیکی از خود باقی بگذاریم.

شهردار تهران افزود: در اقدامات خود را مخصوصا در حوزه جنوب شهر به دو بخش تقسیم کردیم که در بخش اول کارهای روزمره خود را انجام می‌دهیم و در بخش بعد به کارهای اساسی و عقب مانده از جمله بافت‌های فرسوده، آب و فاضلاب، مترو و ... رسیدگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب ما توافق با نیروهای مسلح برای خریداری پادگان قلعه مرغی بود که این کار را انجام دادیم و پادگان را خریداری کردیم.

کد خبر 63317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز