گروه شهری: در حاشیه مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه‌راه آزمایش، مالکان معترض شهرک زیتون با حضور در محل مراسم، خواهان رسیدگی و رفع مشکلشان بودند که شهردار تهران برای پاسخگویی به آنها دوباره پشت تریبون رفت.

به گزارش همشهری، محمد باقر قالیباف خطاب به معترضان با تاکید بر اینکه به دور از مسائل احساسی و بحث‌های حاشیه‌ای موضوع را دنبال کنید و من هم قول می‌دهم در این صورت این کار را پیگیری و در زمان‌بندی مشخص به نتیجه برسانم، گفت:

شهرک زیتون دارای 2 بخش است که در بخش اول افرادی ذی حق هستند که حداقل زمین و یک متر بنا هم در شهر تهران ندارند و زندگی خود را گذاشتند تا چند متر زمین بخرند و جمهوری اسلامی به اینها سند داده است و اگر اشتباهی صورت گرفته است باید آنجا پیگیری کنیم و بخش دوم افرادی هستند که از این فرصت سوءاستفاده کرده و در حال دلالی و خرید و فروش هستند و می‌خواهند بقیه زمین‌های منابع طبیعی را نیز بگیرند، باغ و ویلا درست کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه این 2 بخش از هم متفاوتند، تصریح کرد: ما جلوی آنهایی که می‌خواهند این کار را بکنند به‌عنوان یک ایرانی و یک شهروند می‌ایستیم و کسانی را که می‌خواهند آنجا دلالی و بنگاه‌بازی کنند جمع می‌کنیم و یک بار هم این کار را کرده‌ایم و اگر باز هم تکرار شود مجددا همان اقدام را انجام می‌دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه حق کسانی که سرمایه زندگی‌شان را 20 سال بر این زمین گذاشته‌اند باید از این افراد جدا شود، بیان داشت: من خواهشم از شما این است که به‌گونه‌ای عمل نکنید که خواسته به حق شما زمینه‌ای برای افراد سودجو شود که این مسئله حتما به دقت، درایت و پختگی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: شما یقین بدانید مسئولان در دولت و در شهرداری برای حل مشکل این قشر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند، اما مواظب باشید که بازی قشر دوم را نخورید و آنها شما را برای اموال و منافع خودشان جلو نیندازند.قالیباف عنوان کرد: کسانی که می‌گویند شهرداری به ما پروانه نمی‌دهد بدانند که درست است که برای ساخت و ساز باید شهرداری پروانه بدهد اما گرفتن پروانه مسیر قانونی دارد و چون شما نمی‌توانید آن مسیر قانونی را طی کنید ما نیز نمی‌توانیم پروانه بدهیم، شما مشکلتان را حل کنید، ما هم پروانه می‌دهیم.

وی افزود: البته من به‌عنوان مدیر مجموعه شهری که شما درآن  زندگی می‌کنید و دارای حقوق شهری هستید، حتما مثل شما پای کار هستم که این مشکل را پیگیری و حل کنیم.
قالیباف در ادامه اظهار کرد: من به‌عنوان یک مسئول در این نظام به شما می‌گویم کسانی که این سند را به شما دادند و پای آن را مهر کردند اشتباه کردند، چون این مکان جای مسکونی نبوده و اگر خانه‌سازی‌ شود مشکلات محیط‌زیستی برای همه شهر تهران ایجاد می‌شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی حتما باید در مقابل این سند به شما پاسخ دهند، ادامه داد: به جهت محیط‌زیستی امکان ساخت و ساز در منطقه زیتون وجود ندارد، اما باید حتما معوض و جایگزین اینجا را با شرایط امروز بدهند.

شهردار تهران با بیان اینکه در 10 روز آینده اولین جلسه را با نمایندگان شما خواهم گذاشت تا آن را جمع بندی و با دوستان دولت مطرح کنیم، خاطرنشان ساخت: با دوستان در دولت صحبت خواهیم کرد تا بتوانیم با یک جمع‌بندی مشخص، در این زمینه به توافق برسیم و معین شود که چگونه این مشکل را حل کنیم و امیدوارم زخمی که بیش از 20 سال است کهنه شده درمان شود.

شهردار تهران ابراز داشت: همه تلاشم این است که هر 3ماه یک بار یک گزارش روشن از پیشرفت و روند کار به شما ارائه کنم و تا پایان سال مشکل حل شود.

وی تأکید کرد: زمین معوض وجود دارد و من پیگیری می‌کنم که زمین شهری با کمک دولت برای این افراد تهیه شود و مطمئن باشید که برای جبران مافات، من در شهرداری قول می‌دهم که با حداقل قیمت، مجوز ساخت را بدون نوبت صادر کنیم.

کد خبر 65722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز