مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شهردار تهران ضمن اشاره به مصوبه شورای شهر تهران گفت: در صورتی که دولت به شهرداری‌ها کمک نکند، قیمت انواع خدمات در بخش حمل و نقل عمومی افزایش خواهد یافت، این در حالیست که ‌شهرداری تهران این مهلت را تا پایان فروردین ماه قرار داده و امیدواریم در این مدت کمک‌های دولتی پرداخت شود.

  سید محمد هادی ایازی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با اعلام این که شهرداری تهران و سایر شهرداری‌ها روی کمک‌های دولت پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حساب باز کرده‌اند، اظهار کرد:‌ در بودجه شهرداری تهران 500 میلیارد تومان کمک دولت و نیز اختصاص 10 درصد پرداخت سهم شهرداری‌ها از محل فروش حامل‌های سوخت از جمله بنزین حساب شده است که در صورت پرداخت این اعتبارات، می‌توان برای اجرای مناسب این قانون برنامه‌ریزی کرد.

 وی با اظهار امیدواری نسبت به این که دولت به موقع کمک‌های مربوط به شهرداری را پرداخت کند، افزود: اگر این کمک پرداخت نشود، نه تنها شهرداری ‌تهران، بلکه شهرداری‌های سایر شهرها نیز که در حال حاضر با مشکل مالی قابل توجه مواجه هستند، دچار مشکل می‌شوند.

 ایازی تصریح کرد: سهم 10 درصدی شهرداری‌ها از اعتبارات سوخت، مساله‌ای است که تاکنون دولت در بودجه خود برای شهرداری‌ها محاسبه نکرده و چنانچه این روند اصلاح نشود، سهم قابل توجهی از درآمد پایدار شهرداری‌ها حذف می‌شود.

 سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به همراهی شهرداری‌ها برای افزایش نیافتن قیمت حمل و نقل عمومی تا پایان فروردین ماه سال 90،  گفت: در صورتی که کمک دولت به شهرداری‌ها صورت نگیرد، طبق مصوبه شورای شهر تهران، قیمت انواع خدمات در بخش حمل و نقل عمومی افزایش خواهد یافت.

 وی گفت: ‌شهرداری تهران این مهلت را تا پایان فروردین ماه قرار داده و امیدواریم در این مدت کمک‌های دولتی پرداخت شود.

 تاکسی‌ها و اتوبوس‌های ریالی شهر تهران حق افزایش مجدد نرخ‌ها را ندارند

 محمد‌رضا محمودی ـ معاون عمرانی استاندار تهران ـ با اعلام اینکه کمک‌های دولت به حمل و‌نقل عمومی در سال 90 ادامه دارد گفت: برخی از مجموعه‌های حمل و نقلی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افرایش 15 درصدی کرایه‌ها را اعمال کردند اما در برخی مُد‌ها نظیر مترو و اتوبوس‌های بلیتی در راستای کمک به اجرای طرح و فشار کمتر به شهروندان افزایش قیمت نداشته‌ایم.

 وی تصریح کرد: طبق نظر وزارت کشور قرار شده شورای شهر هر شهر نرخ این بخش از حمل نقل عمومی را افزایش دهند اما این افزایش شامل بخش هایی که قبل از سال افزایش قیمت داشته‌اند نمی‌شود.

 محمودی تصریح کرد: این افزایش باید در سطح همان 15 تا 20 درصد اعلام شده از سوی وزارت کشور باشد و در غیر این صورت فرمانداری تهران قیمت‌های تعیین شده را تائید نخواهد کرد.

 معاون عمرانی استاندار تهران در خصوص پیشنهاد افزایش مجدد 15 درصدی کرایه تاکسی‌ها و اتوبوس‌های ریالی شهر تهران از پایان فروردین ماه سال جاری گفت: این بخش‌ها یکبار در سال گذشته پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کرایه خود را تا سقف 20 درصد افزایش دادند لذا هیچگونه افزایش مجددی در این بخش در سالجاری پذیرفته نیست و قطعا فرماندای تهران در این خصوص به جهت جلوگیری از فشار مضاعف به مردم موافقت نمی‌کند.

کد خبر 131498
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز