مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی در تهران طی مراسمی با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز شد.

در این مراسم که با دعوت از یک‌صد نفر از رانندگان از بین 20 هزار راننده‌ای که تاکنون در طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند برگزار شد، برچسب موقت زردرنگ ویژه مسافربرهای شخصی برای شناسایی این خودروها روی شیشه به این رانندگان تحویل شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به این‌که در طول ده‌ها سال فعالیت تاکسیرانی تهران به علت کمبود تاکسی همواره تقاضا از عرضه بیشتر و جلوتر بوده، اظهار داشت: این مساله باعث بروز پدیده‌ای به نام مسافربرهای شخصی شد که به نوبه خود در از هم گسیختگی و بی‌‌نظمی حمل و نقل درون شهری مؤثر بوده است.

سیدجعفر تشکری هاشمی با تأکید بر ضرورت ساماندهی مسافربرهای شخصی از 2 منظر مسافر و راننده تصریح کرد: پیش از این مسافرانی که از مسافربرهای شخصی استفاده می‌کردند احساس آرامش و ایمنی چندانی نداشتند و رانندگان این خودروها نیز امنیت شغلی نداشتند.

وی با اعلام این‌که تاکنون بیش از 20 هزار راننده در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و انتظار می‌رود حدود 60 هزار نفر در آن ثبت‌نام کنند افزود: رانندگان از کمترین امکانات و تسهیلات برخوردار نیستند در حالی که حرفه آنها از سخت‌ترین مشاغل به‌شمار می‌رود.

تشکری هاشمی فراهم‌ کردن امکانات تازه برای این قشر را از جمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: پرداخت وام با بهره پایین برای نوسازی خودروهای فرسوده، ‌در نظر گرفتن تسهیلات بیمه‌ای و اختصاص سهمیه بنزین در صورت سهمیه‌بندی سوخت، ‌از جمله تسهیلاتی است که به منظور رفاه این دسته از رانندگان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت 14 هزار تاکسی پلاک موقت در تهران اظهار داشت: با هدف تمرکز‌زدایی از سازمان تاکسیرانی، دفتر شمال غرب این سازمان به منظور ارائه خدمات به رانندگان تاکسی که در مناطق 2، 5 و 22 سکونت دارند، راه‌اندازی شده است.

7 هزار راننده تاکسی بالای 50 سال بیمه نیستند

از سوی دیگر به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: تعدادی از رانندگان تاکسی در شهر تهران با سن 80 سال هنوز مشغول به کار هستند.

حسین تیموری با بیان این‌که این‌دسته از رانندگان نیز مثل سایر مشاغل در سنین بالا هم توان کار کردن را دارند، گفت: رانندگان دارای سنین بسیار بالا، گواهینامه‌های خود را تمدید کرده‌اند و از نظر راهنمایی و رانندگی مشکلی ندارند و چنانچه شهروندان نمونه‌ای از بیماری یا بیماری رانندگان با سن بالا مشاهده کرده‌اند به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند.

وی با اشاره به مشکلات فراوان بر سر راه بیمه تعداد زیادی از رانندگان تاکسی گفت: در حال حاضر بیش از 7هزار راننده تاکسی بالای سن 50 سال در سطح شهر فعال هستند که بیمه نیستند.

کد خبر 13139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز