همشهری‌آنلاین: در هفته نخست اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی بسیاری از شهروندان ترجیح دادند به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد کنند.

مترو

به گزارش آنا، افزایش چشمگیر مسافران حمل و نقل عمومی در پایان هفته نخست اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به نحوی بود که هر سه بخش حمل و نقل شهری یعنی مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی شاهد افزایش قابل توجه مسافران بودند.

 more اجرای 10 بسته در مسیر هدفمند کردن یارانه‌ها

بر اساس این گزارش تعداد جا به جایی‌های مترو با 20 تا 25 درصد افزایش برای نخستین بار در تاریخ حمل و نقل ریلی پایتخت از مرز دو میلیون نفر در روز عبور کرد و انتظار می‌رود در هفته‌های آتی این افزایش هم‌چنان روند صعودی داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید متوسط جا به جایی از سوی ناوگان اتوبوسرانی نیز به طور میانگین 6/13 درصد افزایش داشت و به ویژه در برخی از خطوط اتوبوس‌های تندرو موسوم به BRT این افزایش از مرز 20 درصد نیز فراتر رفت.

بنا بر این گزارش میزان جا به جایی به وسیله تاکسی‌ها 8 تا 10 درصد افزایش پیدا کرد، چرا که با کاهش نسبی تردد خودروهای شخصی و تسهیل در تردد تاکسی‌ها افزایش تعداد مسافران تاکسیرانی امکان‌پذیر شده است.

گفتنی است برابر دستور شهردار تهران نرخ کرایه مترو و اتوبوس‌های بلیتی تا پایان امسال بدون تغییر باقی خواهد ماند و در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها و نیز مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های خصوصی و متناسب‌سازی آن‌ها با نرخ سوخت نیز دو لایحه جداگانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده است.

کد خبر 124116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز