شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: قیمت نفت در بازارهای جهانی از مرز 110 دلار هم عبور کرده است و طلا به‌عنوان پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز در مواقع بحرانی همچنان در اوج قیمت به‌سر می‌برد.

بازار جهانی

به گزارش همشهری، نوسانات 13 روز گذشته بیانگر این است که هرچند امیدها نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی جهان تقویت شده است اما بالابودن قیمت طلا علامت خوبی است که بیانگر این است که هنوز ترس از رکود در بازارهای جهانی به هر دلیلی پابرجاست.

براساس این گزارش با انتشار ارقام مثبت اقتصادی آمریکا و تقویت چشم‌اندازها از رشد اقتصادی در این کشور بزرگ مصرف‌کننده نفت، بهای نفت خام را به بالاترین سطح از سال 2008 تاکنون رساند. به گزارش رویترز از نیویورک، بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه می با یک دلار و 22 سنت افزایش به 107 دلار و 94 سنت در پایان معاملات روز گذشته رسید که این بالاترین رقم از سپتامبر گذشته تاکنون است. همچنین بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه می با یک دلار و 34 سنت افزایش به 118 دلار و 70 سنت رسید که بالاترین رقم از اوت 2008 تاکنون است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته یعنی8.8 درصد رسید که چشم‌انداز مثبتی را فراروی بازار نفت از حیث تقاضا قرار داد. قیمت سبد نفتی اوپک براساس آخرین گزارش دبیرخانه این سازمان به 111.42 دلار رسیده است.

تحولات بازار جهانی طلا هم نشان می‌دهد که هر اونس طلا بیش از 1429 دلار معامله شده است و به همین دلیل ارزش هر قطعه سکه طرح جدید و قدیم در بازار تهران در نخستین هفته کاری سال‌جاری به‌طور متوسط افزایش قیمت را نسبت به روزهای پایانی سال 89 نشان می‌دهد. هر قطعه سکه طرح قدیم و جدید در روز چهارشنبه گذشته در بازار آزاد تهران به‌ترتیب 435 و 391 هزار تومان فروخته شده است.

کد خبر 131160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز