شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد ارائه «پیک تابستانی» به آموزش و پرورش استان‌ها ارائه شده تا متناسب با موقعیت جغرافیایی و فرهنگی هر استان، برنامه‌هایی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان تدارک ببینند.

مدرسه

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هدف از این طرح پیشنهادی، ارائه تکالیف آموزشی به دانش‌آموزان در زمان تعطیلات و اوقات فراغت آنها و برقراری و تقویت ارتباط دانش‌آموزان با فضای آموزشی و مراجعه به کتب درسی است تا دانش‌آموزان از فضای آموزشی و مدرسه دور نشوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدارس کانون فرهنگی محله می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به طولانی‌بودن تعطیلات تابستان، آموزش و پرورش استان‌ها می‌توانند برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان و براساس موقعیت اقلیمی و فرهنگی خود، محتوای این تکالیف را در قالب پیک‌های تابستانی تنظیم کنند تا دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان از فضای آموزشی و مدرسه دور نشوند.

قربان در پایان خاطرنشان کرد: تعطیلات تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان فرصت خوبی برای ارائه مطالب آموزشی و درسی است تا علاوه بر استفاده مفید از این فرصت، فاصله‌ای نیز بین مدرسه و دانش‌آموز ایجاد نشود. این سخنان قربان در حالی‌است که پیش از این طرح پیک‌های نوروزی با شکست مواجه شد و کارشناسان طرح‌های اینگونه را غیر مفید ارزیابی می‌کنند.

کد خبر 131146

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز