همشهری‌آنلاین: ولادیمیر گوریویچ" (Vladimir Gurevich) سردبیر روزنامه "ماسکوفسکیه نووستی" که نخستین شماره جدید آن قرار است 28 مارس منتشر شود، انتظار دارد که این روزنامه به نمادی از رسانه با کیفیت مبدل شود.

rianonesti - Vladimir Gurevich

گوریویچ در کنفرانس خبری در خبرگزاری ریانووستی گفت:" ما می‌خواهیم از نظر کیفیت در شمار رسانه‌های گروهی برتر روسیه قرار گیریم. به زبان ساده‌تر، یک رسانه قابل فهم جدی با کیفیت بالا. ما باید در طول این مدت به نمادی از رسانه باکیفیت تبدیل شویم. ما می‌خواهیم که نام این روزنامه با نام روسیه همراه باشد".

گوریویچ ادامه داد:" با در نظر گرفتن جایگاه و موقعیت خوب گذشته روزنامه ماسکوفسکیه نووستی در جهان، نسخه جدید چه از نظر پوشش خبری آنچه که در جهان اتفاق می‌افتد و چه از نظر مستند بودن، توانایی انجام کارهای بزرگتری را خواهد داشت".

نخستین شماره از روزنامه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی "ماسکوفسکیه نووستی" روز 28 مارس در چهار فرمت مختلف شامل نسخه چاپی، قابل دسترسی از طریق سایت www.mn.ru، برنامه IРad و pda منتشر می‌شود.

"ماسکوفسکیه نووستی" مسایل و مشکلات سیاسی و اقتصادی کشورهای جهان، رویدادها و حوادث مختلف در زمینه های تجارت، دارایی، دانش، آموزش، فرهنگ، اخبار شهری و ورزشی را پوشش می دهد. در صفحات روزنامه نظرات کارشناسانه و مقاله های تحلیلی در زمینه های مهم و جالب وجود خواهد داشت.

این روزنامه 5 روز در هفته (از دوشنبه تا جمعه) منتشر خواهد شد. شماره روز جمعه جمع بندی کاملی از رویدادهای هفته و هم چنین پیشنهاد برای چگونه گذراندن تعطیلات آخر هفته را شامل خواهد شد. نسخه چاپی روزنامه در مسکو و حومه این شهر در تمام باجه‌های روزنامه فروشی و هم چنین در رستوران‌ها، فرودگاه‌ها و تعدادی از پروازها قابل دسترسی خواهد بود.

از سال 1930 تا سال 1980 میلادی روزنامه "The Moscow News" برای افرادی که در خارج از شوروی زندگی می کردند به زبان انگلیسی منتشر می شد. در سال 1980 این روزنامه به زبان روسی منتشر شده و تا زمان فروپاشی شوروی به عنوان یکی از قابل احترام ترین رسانه های ملی در دوران اصلاحات "گورباچوف" باقی ماند.

پس از سال 1991 میلادی تیراژ روزنامه کاهش پیدا کرد. صاحبان "ماسکوفسکیه نووستی" چندین بار تغییر کرده و در نهایت از 1 ژانویه سال 2008 انتشار آن متوقف شد. در سال 2008 امتیاز این روزنامه به خبرگزاری «ریانووستی» داده شد و پس از آن انتشار آن به زبان‌های انگلیسی و عربی آغاز شد.

در سال 2010 خبرگزاری ریانووستی و خانه انتشار "ورمیا" انتشار روزنامه "ورمیا نووستی" را اعلام کرده و از 28 مارس همین سال به جای آن روزنامه "ماسکوفسکیه نووستی" منتشر خواهد شد

کد خبر 130961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز