همشهری‌آنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل غیرمنصفانه، ناموجه و کاملا سیاسی است و به رغم تمایل برخی کشورها، تحت فشار آمریکا به تصویب رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رامین مهمانپرست افزود: هدف از این قطعنامه تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و منحرف کردن روند فعلی شورای حقوق بشر در بررسی دوره ای جهانی وضع حقوق بشر همه کشورهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آمریکا با اینگونه اقدامات و برخورد گزینشی در صدد است با تغییر این مسیر ، توجهات را از نقض حقوق بشر در غرب به ویژه آمریکا منحرف و در روند اغراض سیاسی خود بر روی برخی کشورها تمرکز ایجاد کند.

مهمانپرست افزود: اخیرا پرونده حقوق بشری آمریکا در شورای حقوق بشر بررسی و اشکالات بسیاری بر وضع حقوق بشر در این کشور وارد شد بنابراین آمریکا که از این وضع راضی نیست می خواهد این مسیر را تغییر دهد.

وی گفت: سیاست های آمریکا در حرف و عمل همواره متفاوت و مبتنی بر معیارهای دوگانه بوده است و در صدور این قطعنامه نیز نمونه ای از تناقض در سیاست های آمریکا مشاهده می شود.

مهمانپرست همچنین با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا انحراف افکار عمومی از برخورد متناقض و توام با معیارهای دوگانه آمریکا با این تحولات و به جای آن تمرکز بر ایران را از دیگر اهداف و اغراض سیاسی در ورای صدور این قطعنامه دانست.

کد خبر 130948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز