سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا گفت ائتلاف غربی که عملیاتی نظامی را علیه لیبی آغاز کرده است تلاش می‌کند از تلفات غیر نظامیان در این کشور جلوگیری کند

گیتس در دیدار با آناتولی سردیوکوف وزیر دفاع روسیه افزود نیروهای غربی در حملات علیه لیبی ان دسته از پدافندهای هوایی را هدف قرار می‌دهند که در مناطق کم جمعیت قرار دارند.

به گزارش اسوشیتدپرس از مسکو ، گیتس تصریح کرد ائتلاف غربی درحال جنگ با لیبی نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا از تلفات غیر نظامیان در لیبی جلوگیری کند.

وی تاکید کرد عملیات نظامی علیه لیبی باید طی چند روز آینده کاهش پیدا کند.

گیتس تصریح کرد به نظر می‌رسد برخی از مردم روسیه آنچه را که وی دروغ‌های معمر قذافی رهبر لیبی درمورد تلفات غیر نظامیان در این کشور نامید باور می‌کنند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین قرار است با دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه نیز دیدار کند اما هیچ برنامه‌ای برای دیدار با ولادیمیر پوتین نخست وزیر این کشور ندارد.

سردیوکوف نیز پس از دیدار با گیتس آتش بس فوری در لیبی را خواستار شد و گفت این بهترین راه برای محافظت از غیر نظامیان و جلوگیری از کشتار بیشتر آنهاست.

روسیه به همراه چین در رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه مربوط به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی رای ممتنع داد.

در میان پانزده کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد چین و روسیه بیشترین مخالفت را با اقدام نظامی در لیبی نشان داده اند . بااین حال این دو کشور نتوانستند مانع از تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه لیبی شوند و در نهایت در رای گیری درباره این قطعنامه رای ممتنع دادند.

چین پیشتر اعلام کرده بود این کشور پس از بررسی نگرانی ها و مواضع کشورهای عربی و اتحادیه آفریقا و همچنین اوضاع در لیبی تصمیم گرفت به قطعنامه شورای امنیت درباره لیبی رای ممتنع بدهد.

ارتش آمریکا اعلام کرده است در این حمله که بزرگترین مداخله نظامی در جهان عرب از زمان حمله تحت فرماندهی آمریکا به عراق در سال دو هزار و سه تاکنون به شمار می رود ، کشتی های جنگی آمریکا بیش از صد و بیست فروند موشک کروز به طرف لیبی شلیک کردند

کد خبر 130889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز