همشهری‌آنلاین: نیروهای قطری تا پایان هفته به عملیات برضد لیبی می‌پیوندند. این خبر را فرمانده نیروهای آمریکا در عملیات نظامی برضد لیبی اعلام کرد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز اعلام کرد: آدمیرال ساموئل لاکلیر فرمانده نیروهای آمریکا در عملیات نظامی برضد لیبی اعلام کرد تا پایان هفته ، نیروهای قطری به نیروهای حاضر در اعمال منطقه پرواز ممنوع لیبی می‌پیوندند

سایر خبرها:

شرط فرانسه: آلن ژوپه وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد حمله نظامی بر ضد لیبی تنها در صورتی متوقف می‌شود که معمر قذافی رئیس جمهور این کشور به تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل عمل کند و به آتش‌بس تن دهد.

وی در سخنانی در برابر نمایندگان پارلمان فرانسه گفت مداخله نظامی را می‌توان در هر موقعی متوقف کرد و تنها کافی است که رژیم لیبی خود را بطور کامل و دقیق با قطعنامه‌های شورای امنیت انطباق دهد و یک آتش بس رسمی و قانونی را بپذیرد و تمام نیروهای خود را از مناطقی که به آنها نفوذ کرده‌اند خارج کند.

آلن ژوپه افزود باید نیروهای وابسته به معمر قذافی به پایگاه‌های نظامی خود بازگردند تا عملیات نظامی بر ضد لیبی متوقف شود. وی افزود فرانسه مبتکر سازماندهی مداخله نظامی در لیبی بود و مبتکر صلح نیز همین کشور خواهد بود.در درگیری های شدید در شهری در جنوب غربی طرابلس نه تن کشته شدند.

درگیر‌های طرابلس: خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان اعلام کرد در درگیری های شدید در شهری در جنوب غربی طرابلس نه تن کشته شدند

درگیری‌های بنغازی:

شبکه تلویزیونی العربیه نیز به نقل از شورای ملی لیبی از انهدام کاروان نیروهای قذافی که عازم شهر بنغازی بود، خبر داد. العربیه همچنین از درگیری‌های شدید میان انقلابیون و نیروهای قذافی در غرب لیبی و کشته شدن 9 نفر در منطقه یفران خبر داد.

حمله به تاسیسات دریایی لیبی: خبرگزاری رویترز هم از طرابلس گزارش داد مقامات لیبی  اعلام کردند در حملات هوایی دوشنبه شب جنگنده‌های غربی یکی از تاسیسات دریایی در شرق طرابلس هدف قرار گرفت و چندین خودروی نظامی منهدم شدند.

موضع اتحادیه آفریقا: رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا مخالفت خود را با توسل به نیروی نظامی بر ضد لیبی اعلام کرد. ژان پینگ که در تونس به سر می‌برد در پایان دیدار با فواد المبزع کفیل ریاست جمهوری تونس گفت اتحادیه آفریقا همواره بر موضع همیشگی خود مبنی بر حل مسالمت آمیز مناقشات و بحران‌ها تاکید دارد.

کد خبر 130896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز