دوشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور در پیام نوروزی به مناسبت فرارسیدن سال 1390 هجری شمسی، عید نوروز را از زیباترین جشن‌های انسانی خواند.

president90

دکتر محمود احمدی نژاد در آغاز پیام خود گفت: آمدن نوروز عزیز را به امام عصر (عج)، همه ایرانیان، رهبری عزیز، خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و آزادگان و همه بشریت تبریک و تهنیت عرض می کنم.

رئیس جمهور، نوروز را جشنی جهانی خواند و افزود: میراث فرهنگی و تاریخی هر ملت به منزله حافظه،‌ ریشه و ارکان هویت آن ملت است و همان طور که اگر حافظه انسان از او گرفته شود بی ریشه، بی هویت و سرگردان می شود، برای یک ملت هم همین طور است.

احمدی نژاد گفت: اگر ملتی حافظه تاریخی و میراث فرهنگی خود را از دست بدهد به راحتی تسلیم می شود و هر کسی می تواند بر او مدیریت کند.

وی میراث فرهنگی و تاریخی ملت ایران را سرشار از توحید، عدالت، مهرورزی، پاکی، زیبایی و هنرمندی خواند و افزود: یکی از برجسته ترین میراث فرهنگی و تاریخی ملت ایران؛ عید نوروز است.

رئیس جمهور، مهربانی، بالندگی، نو شدن و همراهی با طبیعت، احساس تولد دوباره، کنار گذاشتن کینه ورزی ها، کدورت ها و بد اخلاقی ها را از ویژگی های نوروز برشمرد و گفت: زیبا بودن نوروز به این دلیل است که نوروز یادآور بشارت و تجلی خرمی دوران ها و بهار انسانهاست.

احمدی نژاد افزود: نوروز اشاره ای است به نوروز حقیقی بشریت یعنی انسان کامل و به همین دلیل نوروز زیباست.

رئیس جمهور گفت: نوروز عید مردم است و خدا را سپاس که امروز این عید به عید جهانی تبدیل شده است.

احمدی نژاد افزود: شادی مردم در نوروز به این دلیل است که همه یک گام و یک سال به آن حقیقت بهار و خرمی نزدیک می شوند و به او می پیوندند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته سالی سرشار از پیشرفت، عزت و کرامت برای ملت ایران بود گفت: ملت ایران با وجود طراحی های دشمنان و به قول خودشان؛ تحریم فلج کننده و توطئه ها و فشارهای سنگین سیاسی، قله های گوناگون در عرصه های مختلف را یکی پس از دیگری فتح کرد.

احمدی نژاد به دستاوردهای بزرگی که سال گذشته در عرصه علم و فناوری نصیب ملت ایران شد اشاره کرد و افزود: سرعت پیشرفت علمی ملت ایران چندین برابر متوسط سرعت پیشرفت علم در جهان شد.

رئیس جمهور گفت: در سال گذشته دستاوردهای گوناگون در زمینه های هوا-فضا، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، فیزیک، شیمی، هسته ای، بهداشت و درمان در اختیار ملت ایران قرار گرفت و جوشش علمی در ایران در حال وقوع است.

احمدی نژاد به پیشرفت های ایران در عرصه عمرانی اشاره کرد و افزود: در این عرصه سرتاسر سرزمین ایران به کارگاهی بزرگ تبدیل شد و راه ها، راه آهن ها، بزرگراه ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها، بندرها، کتابخانه ها و مراکز گوناگون در دست ساخت است.

رئیس جمهور گفت: در عرصه فرهنگ، امید و خودباوری در ملت ایران جوشید و جوانان، هنرمندان، دانشمندان و ورزشکاران ما در هر عرصه ای که وارد شدند درخشیدند و یکی از این افتخارات؛ قهرمانی های افتخارآفرین جوانان ورزشکار ما در مسابقات آسیایی بود.

احمدی نژاد به توفیقات سال گذشته در عرصه های اقتصادی اشاره کرد و افزود: طرح مسکن، سرمایه گذاری و تولید به سرعت ادامه پیدا کرد و بیش از یک میلیون و 600 هزار شغل به عنوان رکورد بی سابقه در ایران ایجاد و ثبت شد.

رئیس جمهور به آغاز اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی در سال 89 اشاره کرد و گفت: هدفمند کردن یارانه ها به عنوان برنامه ای گسترده و تحول آفرین با همبستگی، همراهی و هوشمندی بی نظیر ملت ایران به خوبی آغاز شد و در مسیر اجرا قرار گرفت.

احمدی نژاد افزود: مجموعه این پیشرفت ها نشان داد ملت ایران، ظرفیت کارهای بزرگ و بزرگتر را دارد و می شود در ایران به پشتوانه ملت، کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران نشان داد که ظرفیت و شایستگی نیل به قله های بلند پیشرفت و تعالی را دارد.

احمدی نژاد افزود: البته این همبستگی، هوشمندی و ظرفیت، مرهون عنایت، هدایت و مدیریت امام عصر (عج) است و همین جا از حضرت امام زمان (عج)بابت عنایتشان به این ملت و کشور صمیمانه تشکر می کنم و از خداوند متعال برای ایشان، سلامتی، چشم روشنی و دل شادی روز افزون مسئلت دارم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از پیام نوروزی خود به تحولات و اتفاقات اخیر در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: موج عظیم بیداری انسانی و حرکت مردمی در جای جای عالم آغاز شده و نوع نگاه، معیار ارزش ها و نوع رفتار انسان ها و ملت ها به سرعت در حال تغییر است.

احمدی نژاد اتفاقات اخیر منطقه را بسیار مهم دانست و افزود: این اتفاقات جلوه و بخشی از آن حرکت اصیل و اصلی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حرکت جهانی و اصلی در راه است گفت: گوشه هایی از آن حرکت هویدا شده است.

احمدی نژاد افزود: دشمنان بشریت و مستکبران با جمع آوری همه یاران و توان خودشان تلاش دارند که این خیزش و حرکت مردمی را منحرف و به سمت منافع خودشان هدایت کنند اما نخواهند توانست.

رئیس جمهور گفت: البته این آغاز راه است و تحولات بزرگ و شگرفی در راه است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش افزود: امسال نیز حرکت ملت ایران با شتاب روزافزون و سرعت بیشتر در زمینه های گوناگون ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: در بخش فرهنگ و هنر با همت هنرمندان و اهالی فرهنگ، فرهنگ زیبا و الهی اسلامی- ایرانی تبیین، تدوین، منتشر و نهادینه می شود و زیبایی های فرهنگی این سرزمین به عنوان بهترین هدیه تقدیم بشریت خواهد شد.

احمدی نژاد افزود: موج فرهنگی ایرانی- اسلامی که تازه به پا خاسته است گسترش پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: در علم و فناوری، قله های بزرگتر و جدیدتر در راه و در دسترس دانشمندان و عالمان ایران زمین است و به فضل الهی فتح خواهد شد.

احمدی نژاد افزود: در عرصه فعالیت های عمرانی امیدوارم با همت مدیران، مجریان، پیمانکاران و مشاوران، حجم فعالیت های عمرانی در سال جدید دو برابر شود.

رئیس جمهور گفت: در بخش تولید، صنعت، کشاورزی، خدمات و سرمایه گذاری ان شاء الله دو و نیم میلیون شغل در دسترس ملت ایران قرار خواهد گرفت.

احمدی نژاد افزود: ظرفیت های ملت ایران و تجربیات سال های گذشته به ما این امید را می دهد که ظرف دو تا سه سال مشکل بیکاری را از این سرزمین نورانی ریشه کن کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح های عمرانی روستاها و شهرها و طرح مسکن با گستردگی هر چه تمام تر ادامه پیدا خواهد کرد گفت: در آینده نزدیک مشکلی به نام مسکن برای جوانان و ملت ایران وجود نخواهد داشت.

احمدی نژاد افزود: طرح های مهمی برای اصلاح نظام بانکی و مالیاتی تهیه شده است که امسال اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: طرح های فراوانی در زمینه های محرومیت زدایی، رفع فقر، کاهش فاصله ها در دست برنامه ریزی است که اجرای آنها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح هدفمند کردن یارانه ها در بخش تولید و خدمات با گستردگی بیشتری ادامه خواهد یافت، افزود: صرفه جویی در مصرف انرژی و اصلاح رفتارهای اقتصادی همچنان شعار امسال است.

احمدی نژاد گفت:‌ باید همه ظرفیت ها و استعدادهای این سرزمین فعال و شکوفا شود و برای تحقق این اهداف بزرگ از همگان برای حضور، اندیشیدن، برنامه ریزی و کار، دعوت می کنیم.

رئیس جمهور افزود: ان شاء الله امسال، سال عزت و پیشرفت بیشتر و کرامت روز افزون برای ملت ایران و ملت های جهان خواهد بود.

احمدی نژاد گفت: در عرصه جهانی نیز تلاش برای اصلاح ساختارها و نظامات ظالمانه و ضد انسانی ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بارها گفته ایم که با نظامات غیرعادلانه و یک سویه امروز عالم مخالفیم، افزود: با تدبیر، برنامه ریزی و با پافشاری بر حقوق ملت ها و بر عدالت در مقابل آن خواهیم ایستاد.

احمدی نژاد جهان را نیازمند نظم و طراحی و نگاهی جدید خواند و گفت: انسان موجودی جهانی است و باید جهانی بیندیشد و زندگی کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سعادت حقیقی انسان در نگاه جهانی اوست افزود: به لطف خدا مرزهای موهوم در حال برچیده شدن و مدیریت مادی و بریده از آسمان به پایان راه رسیده و یک احساس و نگاه واحد جهانی در میان همه ملت ها در حال شکل گیری است.

احمدی نژاد خواست حقیقی ملت ها را توحید، عدالت، پاکی و صلح پایدار خواند و گفت: همه ملت ها به دنبال مهربانی و دوستی با یکدیگرند و این، نوید رسیدن به موعود و وعده داده شده انبیاء و حاکمیت جهانی سرشار از زیبایی ها به رهبری انسان کامل است.

رئیس جمهور افزود: توحید، عدالت و برادری و صلح و دوستی، محقق نخواهد شد مگر در حاکمیت عدالت گستر حقیقی و انسان کامل.

احمدی نژاد گفت: البته مستکبران و دشمنان بشریت در تلاشند با تجمیع همه توان و امکانات و فریبکاری و توطئه گری خود افق نگاه و اندیشه ملت ها را از این حقایق به سمت منافع مادی قدرت های سلطه گر منحرف کنند.

رئیس جمهور افزود: مستکبران می خواهند چشم، دل و اندیشه ملت ها را از حقیقت انسان کامل، عدالت، توحید، مهرورزی و زیبایی منحرف کنند اما نمی توانند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه حرکت رو به کمال، حرکتی قطعی و برگشت ناپذیر است گفت: مدیریت جهان عاقبت متعلق به امام زمان (عج) است و دشمنان به خوبی این را می دانند.

احمدی نژاد با بیان جملاتی ادیبانه خطاب به حضرت ولی عصر (عج)، سخنان خود را با دو بیت از عطار نیشابوری به پایان رساند:

ای دلبر ماهروی طناز برقع ز جمال خود برانداز

تا دیده ز پرتو جمالت چون جام جهان نما کنم باز

کد خبر 130856

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز