گروه اقتصادی: با وجود وعده نهادهای دست‌اندرکار، شهروندان از قیمت و کیفیت میوه توزیعی نوروز گلایه دارند.

به گزارش همشهری، وزارت بازرگانی طبق روال سال‌های گذشته، تنظیم بازار میوه شب عید را با بهره‌گیری از سازوکار ذخیره‌سازی و قیمت‌گذاری در دستور کار قرار داد اما به‌نظر می‌رسد این سیاست در روزهای منتهی سال نتوانسته رضایت مردم را در پی داشته باشد.

گزارش میدانی خبرنگار همشهری حاکی از آن است که قیمت مصوب سیب و پرتقال اعلامی از سوی وزارت بازرگانی توسط واحدهای توزیعی رعایت نمی‌شود و حتی در مراکزی که برای توزیع میوه شب عید درنظر گرفته شده، سیب و پرتقال با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب در حال عرضه شدن است. این وضعیت در مراکز فروش سطح شهر و میوه‌فروشی‌ها بدتر گزارش شده و به‌رغم وعده نظارت بر این واحدها، هیچگونه نظارتی تاکنون صورت نگرفته است.

پیش از این از سوی وزارت بازرگانی نرخ مصوب سیب درجه‌یک، کیلویی 1500تومان و پرتقال 1180تومان اعلام شده بود. علاوه بر قیمت، کیفیت میوه‌های توزیعی نیز با گلایه شدید خریداران مواجه شده است. همچنین میوه‌هایی که از 24‌اسفند با قیمت به اصطلاح مصوب توزیع شده، میوه‌هایی است که از مدت‌ها قبل و برای تنظیم بازار پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها ذخیره شده بود که با اجرای قانون یارانه‌ها به بازار عرضه نشد و شب عید به بازار آمد. ذخیره‌سازی‌ طولانی مدت این میوه‌ها کیفیت آنها را کاهش داده است.

کد خبر 130753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز