همشهری‌آنلاین: رییس سازمان سنجش آموزش کشور از راه اندازی شبکه طراحی سوالات آزمون های این سازمان در سال 1390 خبر داد.

به گزارش آنا،محمدحسین سرورالدین روز سه‌شنبه (24 اسفند) در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: درحال حاضر، طراحی سوالات آزمون‌های سازمان سنجش با همکاری استادان دانشگاه‌های مختلف کشور صورت می‌گیرد که مستلزم حضور فیزیکی آنان در تهران و هماهنگی های متعدد است که درعین حال، محدودیت هایی را در استفاده از نظرات گوناگون، ایجاد می‌کند.

وی در تشریح مزایای استفاده از پرتال (شبکه) طراحی سوالات سازمان سنجش، گفت: با طراحی پرتال، نیازی به حضور فیزیکی استادان در محل سازمان سنجش نیست، امکان بهره گیری از طراحان بیشتری فراهم می شود، امنیت آزمون افزایش یافته و در نهایت، یک بانک اطلاعاتی جامع از سوالات آزمون های مقاطع مختلف، ایجاد خواهد شد.

سرورالدین افزود: از سا‌ل آینده، تمام استادانی که علاقه مند طرح سوال برای آزمون های سازمان سنجش باشند می توانند تقاضای خود را ارسال کنند تا پس از بررسی صلاحیت آنها و اعطای مجوز به دارندگان شرایط لازم، رمز ورود به پرتال طراحی سوالات سازمان سنجش به آنها داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان سنجش، تسلط جامع بر روی آزمون ها ندارد خاطرنشان کرد: سازمان سنجش برای هر بار برگزاری آزمون و استفاده از سالن حوزه های امتحانی باید با دانشگاه های مختلف سراسرکشور، هماهنگی های زیادی را انجام دهد که بعضا دانشگاه ها به دلیل نیاز به کلاس ها و سالن های خود، رغبتی به این امر ندارند.

سرورالدین تاکید کرد: برگزاری آزمون ها برعهده سازمان سنجش است اما نیروهای اجرایی آزمونها را دراختیار ندارد و درصدد هستیم تا سال آینده، مشکل عدم تسلط سنجش بر آزمون ها را با راه اندازی یک سیستم اطلاعاتی الکترونیکی برطرف کنیم.

وی توضیح داد: از سال 1390 تمام اطلاعات مربوط به حوزه های قابل استفاده برای برگزاری آزمون های سازمان سنجش در سراسر کشور، ظرفیت این حوزه ها و عوامل اجرایی مربوطه بر روی سیستم الکترونیکی جدید، قرار خواهد گرفت تا مسوولان این سازمان، قبل از برگزاری هر آزمون بتوانند به طور دقیق برای آن برنامه ریزی کنند.

رییس سازمان سنجش درمورد اولین آزمون دکتری نیمه متمرکز که با همکاری این سازمان به اجرا در می آید گفت: بیش از 130 هزار نفر برای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز ثبت نام کرده اند که یک رکورد بسیار بالا برای کشور ما محسوب می شود و این درحالیست که سابق براین که آزمون دکتری توسط هر یک از دانشگاه ها برگزار می شد حداکثر 24 تا 25 هزار نفر برای شرکت در آزمون دکتری دانشگاه تهران، نام نویسی می کردند.

اولین آزمون دکتری نیمه متمرکز در 25 فروردین ماه 1390 در مراکز تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 130558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز