فرمانده پلیس‌راه کشور از تشدید برخورد با خودروهایی که در ترافیک محورها از خط عبوری مقابل یا شانه خاکی استفاده می‌کنند خبر داد.

جاده سفر

سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از دلایل اصلی انسداد راه‌ها، رانندگان متخلفی هستند که با انحراف به چپ و تجاوز به خط عبوری مقابل موجب ایجاد گره ترافیکی، اختلال در راه و مسدود شدن محورها می‌شوند و سایر رانندگان قانون‌پذیر مجبورند ساعت‌ها در ترافیک مسیر بمانند.

وی افزود: در عین حال عده‌ای از رانندگان نیز در ترافیک راه‌ها از سمت راست و شانه خاکی برای تردد استفاده می‌کنند که این امر موجب برخورد بعضا شدید با خودروهای پارک شده یا دارای نقص فنی شده، تردد خودروهای امدادی را مختل کرده و ضمن تضییع حقوق دیگران موجب افزایش بار و گره ترافیکی می‌شوند.

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: این وضعیت در محورهای شمالی مانند هراز، چالوس و فیروزکوه که جاده‌هایی دو‌بانده و تنگ هستند به‌مراتب موجب بروز ترافیک‌های طولانی می‌شود.وی تصریح کرد: پلیس‌راه ناجا در راستای تشدید برخورد با این دسته از رانندگان متخلف از نوروز امسال درصورت مشاهده چنین مواردی ضمن عکسبرداری و فیلمبرداری از پلاک خودروهای متخلفان، نسبت به برخورد قانونی با آنها اقدام می‌کند.

وی افزود: در عین حال اگر این اقدام رانندگان متخلف منجر به برهم خوردن نظم ترافیک شود قطعا پلیس به‌دلیل برهم زدن نظم ترافیکی نسبت به توقیف خودرو و گواهینامه این دسته از رانندگان اقدام می‌کند. فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه جریمه خودروهایی که از سمت راست و شانه خاکی تردد می‌کنند براساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی 150 هزار ریال است، تصریح کرد: در عین حال جریمه خودروهایی که تجاوز به چپ از خط وسط معبر داشته باشند 130 هزار ریال است. وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 11 هزار مورد و در سال‌جاری نیز حدود 8 هزار مورد سبقت از سمت راست اعمال قانون شده است که 450 مورد آن فقط در نوروز 89 صورت گرفته است.

کد خبر 130535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز