مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: زیرگذر بهشت زهرا که با اعتباری معادل 7‌میلیارد تومان ظرف مدت 24 ماه ساخته شد، با حضور محمدباقر قالیباف به بهره‌برداری رسید.

ghalibaf

این زیرگذر قسمت قدیم و جدید بهشت‌زهرا را به هم متصل می‌کند. در این مراسم چندین پروژه دیگر عمرانی، فرهنگی مانند قطعه روضه‌الحسین، بوستان شهید حیدرنیا و فرهنگسرای رضوان، 4 ایستگاه دوچرخه سواری با هزار و 500 دوچرخه و مجتمع عروجیان جدید، نصب 10 آلاچیق پارکی در حرم مطهر و بهشت زهرا و کتابخانه معاد به بهره‌برداری رسید.

شهردار تهران با بیان اینکه بر این باورم بهشت‌زهرا از بزرگ‌ترین قطب‌های فرهنگی شهر است، اظهار کرد: وجود حرم مطهر امام(ره) و مزار مطهر شهدای گلگون کفن و اینکه همه انسان‌هایی که به هر دلیل به این مکان می‌آیند بیش از هر زمان دیگر به یاد خدا می‌افتند موجب شده این مکان از مهم‌ترین قطب‌های فرهنگی شهر باشد.

محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح زیرگذر بهشت‌زهرا ضمن درود به روح پرفتوح امام‌(ره) و شهدا گفت: من از روز اول در شهرداری نسبت به بهشت‌زهرا و کسانی که در این مکان مقدس به فعالیت مشغول هستند حساسیت و توجه ویژه داشتم و همچنان نسبت به این مکان حساس هستم.

وی ادامه داد ما در شهرداری تهران باید هماهنگ با سایر سازمان‌ها و نهادهای مربوطه تلاش کنیم تا بهشت‌زهرا را به یک قطب فرهنگی بسیار بزرگ در شهر تهران تبدیل کنیم. قالیباف در ادامه اظهار کرد: نکته بعدی که بر آن تاکید دارم زیباسازی و ساماندهی مزار شهداست و باید به سمتی برویم تا دست‌اندرکاران مجموعه شهری این مهم را به نحو مطلوب انجام دهند و در این زمینه نظرات خانواده شهدا را نیز تامین کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: بهشت‌زهرا در کنار اینکه یک قطب فرهنگی بزرگ است یک بوستان بزرگ برای شهر نیز محسوب می‌شود که نیاز به ساماندهی داشته چرا که هم‌اکنون شاهد مشکلات و آسیب‌هایی در این مکان هستیم و این آسیب‌های غیرقابل‌قبول به‌دلیل عدم‌وجود فضای فیزیکی مناسب در این مکان است. قالیباف در ادامه به موضوع رفاه و معیشت کارکنان شهرداری اشاره کرد و افزود: من تا جایی که توان دارم تلاش می‌کنم تا مشکلات معیشتی همکارانم را حل کنم و دغدغه من حل مشکلات آنهاست و در این زمینه لازم است کارکنان شهرداری قناعت را رعایت کرده و من نیز باید تلاش، عدالت را رعایت کنم.

شهردار تهران تصریح کرد: طبیعتا بخشی از سازمان‌های شهرداری نسبت به برخی دیگر محروم‌تر هستند که سازمان بهشت زهرا نیز جزو یکی از آنهاست و تاکید من توجه بیشتر به این سازمان است.

تحقق آرمان‌های امام در گرو اطاعت از رهبری و حرکت در مسیر جهاد و شهادت است

شهردار تهران در مراسم افتتاح قطعه روضه‌الحسین‌(ع) ویژه مداحان اهل‌بیت(ع)، که در سالن دعای ندبه بهشت زهرا(س) برگزار شد، گفت: جامعه‌ای که در آن همه گوش به فرمان رهبر بوده و فرهنگ جهاد و شهادت را گسترش دهند موفق است و در این زمینه ضرورت دارد ما گرداگرد ولایت و در مسیر فرهنگ جهاد و شهادت حرکت کنیم تا آرمان‌های امام‌(ره) به نحو مطلوب و همه‌جانبه تحقق یابد.

محمد باقر قالیباف بیان کرد: امروز توفیق یافتم که در جمع مداحان اهل‌بیت در مکانی گردهم جمع شویم که بهترین بندگان خدا در آن آرمیده‌اند و بدون شک ملائک الهی در کنار مزار شهدا و امام راحل فرود می‌آیند. وی ادامه داد: ما در فرهنگ اسلام یادگرفته‌ایم که امانتدار باشیم و امانتداری یکی از ویژگی‌های مومنان است و کسانی که محب اهل‌بیت (ع) هستند، امانتدارند.

شهردار تهران اظهار کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی امانتی الهی است که از طرف امام خمینی (ره)، مجاهدین و شهدای انقلاب که درطول تاریخ تشیع مبارزه کردند به دست ما رسیده است و امروز توفیق یافتیم در سایه نظام ولایی و اسلامی زندگی کنیم که این امانتی در دست من و شماست. قالیباف با بیان اینکه مبادا فراز و نشیب دنیا ما را از این امانتی که در دستمان قرار گرفته غافل کند، افزود: امروز عظمت ملت مسلمان در دنیا و احیای مجدد اسلام در این مقطع از تاریخ به برکت انقلاب اسلامی و خون شهداست.

کد خبر 130489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز