سپاهان پس از شکست دادن حریف پرقدرتی مثل الهلال عربستان، این بار مقابل الجزیره امارات قرار خواهد گرفت.

قلعه نویی

الجزیره اما یادآور اتفاقات خوشایندی برای امیر قلعه نویی نیست، چرا که این تیم اماراتی در زمان مربیگری او در استقلال با این تیم همگروه بود.در آن زمان الجزیره در تهران استقلال را با تساوی بدون گل متوقف کرد و در امارات هم این تیم را شکست داد و ازدست‌دادن 5امتیاز مقابل این تیم اماراتی یکی از دلایل حذف استقلال از مرحله گروهی بود. حالا قلعه‌نویی به‌دنبال انتقام از الجزیره است، در ضمن او و تیمش انگیزه‌های زیادی برای گرفتن 3 امتیاز دارند تا شانس صعود خود را از مرحله گروهی افزایش دهند.

طلسم اماراتی‌ها

تیم‌های اماراتی از سال 2007 موفق به صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نشده‌اند و این آمار ناامید‌کننده‌ای برای آنهاست. در‌ضمن 4تیم اماراتی هفته اول مسابقات این فصل را با نتایج ضعیف شروع کردند و صاحب 2شکست و 2تساوی شدند. الجزیره در بازی اول در زمین خودش مقابل الغرافه قطر با تساوی بدون گل متوقف شد ولی این تیم در لیگ امارات صدرنشین است. آنها در جام حذفی و لیگ این کشور 2بازی حساس پیش رو دارند ولی آبل براگا مربی برزیلی الجزیره اعلام کرده که تیمش با ترکیب اصلی مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت.

ریکاردو الیویرا و باری 2مهاجم برزیلی الجزیره هستند و این تیم از یک هافبک آرژانتینی به نام ماتیاس دلگادو هم استفاده می‌کند، الیویرا بازیکن برزیلی الجزیره سابقه بازی در آث میلان و رئال بتیس را هم دارد.سوبیت خاطر، ابراهیم دیاکه و محمد کاشف هم 3ملی‌پوش الجزیره امارات هستند.

نکته قابل توجه در مورد براگا سرمربی الجزیره این است که او چند آنالیزور در کنار خودش دارد که بازی‌های حریفان را به‌خوبی آنالیز می‌کنند و انتظار می‌رود این مربی برزیلی که سابقه رویارویی با تیم‌های ایرانی را هم دارد از سپاهان شناخت کافی داشته باشد.

قدرت اول

براگا در آستانه این بازی می‌گوید:«سپاهان از سازماندهی و نظم تاکتیکی بسیار خوبی برخوردار است. مربی این تیم هم در دیدارهایی که از سپاهان دیده‌ام قابلیت بالایی دارد و آشنایی نسبی با او دارم. سپاهان قدرت اول این گروه است و بازی دشواری در پیش رو خواهیم داشت اما حریف را به‌خوبی می‌شناسیم. بازیکنان سپاهان را به‌خوبی می‌شناسیم و بازیکنان شماره 10 و 29(توره و یانوش) خطرناک هستند. آنها در بازی هوایی موفق هستند و از فیزیک بدنی مناسبی برخوردارند.»

قطع ارتباط در حمله

قلعه‌نویی در واکنش به اظهارنظر سرمربی الجزیره که سپاهان را قدرت نخست این گروه قلمداد کرده می‌گوید: «براگا لطف داشته ولی ما باید بازی به بازی برنامه‌ریزی کنیم. نباید به‌دلیل بردی که برابر الهلال کسب کرده‌ایم، مغرور شویم. وقتی جواز حضور در مرحله بعد را دریافت کردیم، می‌توانیم پیرامون اینکه قدرت اول هستیم یا خیر صحبت کنیم.»

او ادامه می‌دهد:« آنها تیم بسیار قدرتمندی هستند که از حضور مربی‌ای حرفه‌ای همچون براگا سود می‌برند. ما 2بازی آنها را در لیگ قهرمانان و لیگ امارات آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم که از خط هافبک بسیار قدرتمندی سود می‌برند. برنامه ما برای بازی امروز همان برنامه بازی برابر الهلال خواهد بود. می‌خواهیم ارتباط خط هافبک و خط حمله آنها را قطع کنیم تا مهاجمین سطح بالای آنها به‌خوبی تغذیه نشوند.»

آمار سپاهان برابر نمایندگان امارات اصلا خوب نیست و از 10بازی فقط صاحب 2پیروزی شده است. قلعه‌نویی در این مورد می‌گوید:«‌آمارها همیشه قابل توجه بوده است اما آنها همیشه قابل استناد نیستند. من در گذشته در سپاهان حضور نداشتم که بخواهم پیرامون آمار این تیم برابر تیم‌های اماراتی صحبت کنم، ما یک سپاهان دیگر هستیم و تلاش می‌کنیم نتایج خوبی بگیریم.»

قلعه‌نویی در مورد مصدومان سپاهان هم حرف می‌زند: «متأسفانه نمی‌توانیم از محرم نویدکیا استفاده کنیم اما از او در بازی 29 اسفند در لیگ برتر استفاده خواهیم کرد. تیم پزشکی ما در تلاش هستند هادی عقیلی را هم به بازی امروزبرسانند ولی متأسفانه هنوز وضعیت او مشخص نیست و چند ساعت قبل از بازی همه چیز مشخص می‌شود.»

کد خبر 130478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز