مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران کشور نوعی پوشش مصنوعی تولید کردند که شبیه چمن است، این پوشش با عنوان مالچ مصنوعی برای کنترل علف‌های هرز به کاربرده می‌شود

چمن

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا عباسی مجری طرح، مالچ را موادی معرفی کرد که روی سطح خاک قرار می‌گیرند تا رطوبت را حفظ کنند و شرایط خاک را بهبود بخشند. وی افزود: در طبیعت برگ‌های درختان بر روی زمین می‌ریزند و لایه‌ای از مواد آلی ایجاد می‌کنند تا علاوه بر حفاظت از خاک سبب ساخته شدن خاک نیز شوند.

وی با اشاره به محدودیت‌های چمن‌های طبیعی، گفت: زمانی که بارندگی می‌شود آب بر روی زمین باقی می‌ماند که برای رفع این مشکل اقدام به بتن ریزی بر سطح خاک و کاشت چمن مصنوعی می‌شود که این امر موجب تخریب بافت خاک می‌شود.

مجری طرح به تحقیقات خود در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: در این تحقیق به جای بتن اقدام به تولید مالچ از پلی انیلین کردیم در این پوشش روزنه‌هایی تعبیه شد و چمن‌های مصنوعی را با زاویه 45 درجه از داخل آب عبور دادیم.

عباسی ادامه داد: زاویه 45 درجه در سطح این نوع پوشش موجب می‌شود که ضمن ورود آب به سطح خاک مانع ورود نور خورشید به سطح خاک شود به این ترتیب امکان رشد علف‌های هرز از بین می‌رود.

وی مقاومت در برابر خورشید را از مزایای این نوع مالچ ذکر کرد و یادآور شد: مالچ مصنوعی تولید شده دارای مقاومت تا 50 کیلوگرم است و برای جلوگیری از رشد علف‌های هرز به ویژه در زمین‌های فوتبال به کار می‌رود.

کد خبر 130451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز