همشهری آنلاین: "یوسف کتلو" نقاش فلسطینی تاکنون بیش از 20 تابلو را که حکایت از انقلاب‌های اخیر منطقه دارد، در حمایت از مردم منطقه طراحی کرده است و می‌گوید: ساده‌ترین چیزی که می‌توانم به این انقلاب‌ها اهدا کنم، تجسم این اتفاقات در قالب تابلوهای نقاشی است.

نقاشی

به گزارش فارس، پس از سقوط حکومت‌های تونس و مصر، انقلاب‌های مردمی جهان عرب را در برگرفته و آنچه که بر مصر و تونس گذشته مورد تایید مردم و هنرمندان واقع شده است.

در میان این هنرمندان یوسف کتلو نقاش فلسطینی است که تاکنون بیش از 20 تابلو که حکایت از انقلاب‌های اخیر منطقه دارد، طراحی کرده است.

وی می‌گوید: ساده‌ترین چیزی که می‌توانم به این انقلاب‌ها که احساسات فقرا و ستمدیدگان را تحت تاثیر قرار داد، اهدا کنم تجسم این اتفاقات در قالب تابلوهای نقاشی است.

کتلو که در این 20 تابلو آینده جهان عرب را نقاشی کرده است، تاکید می‌کند: آنچه که مهم است چگونگی حفاظت از این انقلاب‌ها و جلوگیری از تبدیل آن به ضدانقلاب است.

این نقاش فلسطینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری الجزیره همچنین به جدایی کرانه باختری رود اردن و غزه و جدایی فلسطینی‌ها اشاره و تاکید می‌کند: قصد دارم نمایشگاهی از این تابلوها را در روزهای آینده برپا کنم که این تابلوها تلاشی برای مستند کردن این انقلاب‌ها از طریق به تصویر کشیدن "شهید محمد بوعزیزی" مبدی انقلاب تونس یا میدان التحریر قاهره است.

وی که بیشتر تابلوهای خود را به انقلاب مصر اختصاص داده معتقد است: انقلاب مصر ویژگی‌هایی دارد که از بقیه کشورهای عربی متفاوت است.

کتلو در عین حال از موضع برخی هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب در جهان عرب انتقاد می‌کند و می‌گوید: من از ابتدا این انقلاب‌ها را سرنوشت‌ساز می‌دانستم و با ملت‌های عرب همراه شدم.

وی می‌افزاید: موضع میانه برخی هنرمندان عملا موضعی سلبی و منفی است و بعضا موجب حذف آنان از انقلاب‌ها می‌شود.

کد خبر 130449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز