همشهری آنلاین: آثار نقاشان بزرگی چون "پیکاسو" و "مونه" در موزه‌های "تیت" انگلیس در زمان میزبانی بازی‌های المپیک نمایش داده می‌شوند.

کوبیسم

به گزارش ایسنا به نقل از رویتر، موزه‌های "تیت" انگلیس سال آینده در زمان برگزاری بازی‌های المپیک در این کشور، شاهکارهای هنری نقاشان معروفی چون "پابلو پیکاسو"، "کلود مونه" و "ادوارد مونش" را در معرض نمایش هنردوستان قرار می‌دهد.

در این موزه‌ها همچنین آثار نقاشان معاصری چون "دامین هرست" و "سای تومبلی" هم نمایش داده می‌شوند.

یکی از برنامه‌های برجسته‌ ترتیب داده شده توسط موزه‌های "تیت"، بررسی نقاشی‌های مشهور "هرست" در انگلیس است.

در این طرح فرهنگی به رابطه‌ "پیکاسو" با انگلیس پرداخته می‌شود، چرا که او هم شخصیتی خبرساز و مهم به شمار می‌رفت و هم یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان بر مکتب مدرنیسم انگیس بود.

چهار گالری موزه‌های "تیت" در سال ‌٢٠١٠ بیش از ‌٥/٧ میلیون بازدید کننده داشتند، که این آمار آنها را در مقام سوم جهان از لحاظ میزان بازدید کننده قرار داد.

"پابلو پیکاسو" نقاش، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک‌کار اسپانیایی و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم بود.

او به همراه "ژرژ براک" نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدید آورد. از جمله آثار مشهور او می توان به "دوشیزگان آوینیون" و "گرنیکا" اشاره کرد. "پیکاسو" بیشتر عمر خود را در فرانسه به سر برد.

"کلود مونه" (‌١٩٢٦ - ‌١٨٤٠) بنیانگذار نقاشی امپرسیونیسم فرانسوی بود. اصطلاح امپرسیونیسم از یک از نقاشی‌های او با عنوان "امپرسیون" طلوع گرفته شده است.

وی در پاریس متولد شد و در ژیورنی زندگی اش پایان گرفت. در آکادمی سوییس و مدرسه‌ هنرهای زیبای پاریس تحصیل کرد. با "پیسارو"، "رنوار"، "سیسلی" آشنا شد؛ با "مانه" و "کوربه" دیدار کرد.

در سال ‌١٨٧٤ نخستین نمایشگاه امپرسیونیست‌ها بر پا شد.. "مونه" تا سال ‌١٨٨٢ در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های بعدی شرکت کرد.

مجموعه‌ی تابلوهای "نیلوفرهای آبی" را در سال ‌١٨٩٩ آغاز کرد . "مونه" از ‌١٩١٤ به بعد در دوره‌ای طولانی به کشیدن چنین تابلوهایی پرداخت.

در ‌١٩٢١ مجموعه‌ای از کارهایش مورد قبول دولت واقع شد و "نارنجستان" پاریس برای نگهداری آنها بازسازی شد.

"ادوارد مونش" (‌١٩٤٤ - ‌١٨٦٣) نقاش سبک اکسپرسیونیسم نروژی بود. 

از معروفترین نقاشی‌های او تابلوی "جیغ" است، که در اصل یأس نامیده می‌شود.

یکی از آثار هنری او در مجموعه‌ای است که "کتیبه زندگی" نامیده می‌شود. در این مجموعه "مونش" موضوعات مختلف زندگی از قبیل : عشق، ترس، مرگ و سودا را کاوش کرده‌ است.

کد خبر 129769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز