شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین عکس‌های گروه موسیقی "بیتلز" چکش حراج می‌خورند.

گروه بیتلز

به گزارش ایسنا به نقل از رویتر، ‌٥٠ عکس چاپ‌نشده از گروه موسیقی پاپ/راک "بیتلز" در حراجی کریستی به فروش می‌رسند.

این عکس‌ها که در سال ‌١٩٦٤ توسط نوجوانی در ایالات متحده‌ آمریکا از این گروه گرفته شده‌اند، ‌١٠٠ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

این عکس‌های سیاه و سفید به مدت ‌٤٥ سال در یک جعبه نگهداری می‌شدند و اکنون قرار است ‌٢٠ جولای (‌٢٩ تیر) در شعبه‌ نیویورک کریستی چکش حراج بخورند.

مایک میچل عکاس این عکس‌های ماندگار و خاطره‌انگیز در آن زمان تنها ‌١٨ سال داشت و در اولین کنسرت "بیتلز" در ایالات متحده‌ آمریکا به عنوان عکاس خبرنگار تصاویری از این رویداد را ثبت کرد.

این عکس‌ها قبل از فروش، توسط مرکز حراج آثار هنری کریستی در ماه جاری میلادی به معرض نمایش عموم در می‌آیند.

"بیتلز" یکی از تاثیرگذارترین و مشهورترین گروه‌های موسیقی قرن بیستم است. اعضای این گروه انگلیسی پاپ/راک اهل لیورپول شامل هنرمندانی چون جان لنون، پل مک‌کارتنی، جورج هریسون و رینگو استار می‌شدند.

آنها در دهه‌ ‌١٩٦٠ فعالیت موسیقی خود را آغاز کردند.

هنرمندان "بیتلز" تنها در کشور انگلستان بیش از ‌٤٠ تک‌آهنگ و آلبوم به بازار ارائه کردند که این امر موجب شد در رتبه‌ اول قرار بگیرند.

این موفقیت در بسیاری از کشورهای دیگر نیز تکرار شد. شرکت ناشر موسیقی "ای.ام.آی رکوردز" رقم فروش رکوردهای این گروه را تا سال ‌١٩٨٥، در سراسر جهان حدود یک میلیارد، تخمین زد. انجمن صنعت ضبط آمریکا، "بیتلز" را پرفروش‌ترین گروه موسیقی تمام دوران در امریکا اعلام کرده است.

این گروه موسیقی تحت تاثیر خوانندگان متعددی قرار گرفتند که برخی از آنها عبارت‌اند از: الویس پریسلی،‌چاک بری،بی‌بی کینگ، راری استورم، ادی کاچران و کارل پرکینز.

 

کد خبر 135525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز